Lettere øvet nybegynner :) (side 41)

Tenk mye på det der og på en måte er det jo fint for det vil gjøre at flere får muligheten til å komme og dermed kanskje bli medlem i klubb og slik sprer det om seg.
Da kan flere fange opp disse "outsider'ne" og miljøet vil vokse.

Siden vi egentlig ikke krangler med så mange klubber da vi er slått sammen, ser jeg på det som et enda mindre problem.

Men skal holde andre yrkeshemmeligheter unna offentligheten ;D
Sitter på jobben og slæker'n litt før dugnaden begynner, kjipt, på grunn av regnet imorges ble det avlyst for foreldrene, mens vi fortsatt skal jobbe :P Blæ.
(tror iallefal det var regnet sin skyld, nå blåser det, men er strålende sol)

Har lagd en liten liste over hva jeg må få unna i helga, først og fremst er det vannbytter i alle karr, når jeg har tappet ut av 30l skal jeg plante plantene jeg kjøpte i moss, for 2 uker siden snart :P, TTT.

Så er det å sette ny mikroorm kultur, så hvis noen ønsker må de si ifra. Hadde med på auksjonen i moss, men fikk ikke selge, så da gikk de i søpla, var en som ville ha da og fikk med seg. Tanken var jo at de kunne gies bort, hadde brukt lang tid på å skrive bruksanvisning. Har skriver men den er ikke koblet til pc'n ennå (TTT), så da ble arkene skrevet for hånd.

Så er det opvask og rydding, alt dette skal jeg rekke etter jobben imorgen. (pleier jo legge meg tidlig, så da får man ikke tid til så mye om kvelden etter jobb, tror oxo at jeg har seinvakt og dermed ikke hjemme før etter 5.

Lørdag må jeg få rotet meg til tønsberg for å handle litt, haaaaater å være i byen, går greit når jeg først kommer meg dit, men å komme seg dit er ett ork (iallefal i hodet mitt) bompenger er det å (sukk) ;D

Når jeg først har kjørt innenfor bommen vil jeg besøke min farmor, ser henne jo nesten aldri lenger. Trist, men sånn er det. Er bare min egen feil oxo, siden jeg godt kunne kjørt dit en søndag eller no for å si hei

Trenger en bærbar pc jeg kan bruke til sekretærjobben i VAK, hadde vært kjekt å kunne skrive referat og slikt nå jeg hadde pause på jobb, eller mens jeg hadde en pause fra å farte rundt. Med mobilt bredbånd har jeg jo nett uannsett likevel så.....
Da ville jeg jo hatt med meg alt rundt oxo.

Nei nå er klokka 4 og dugnaden begynner, så får vel ta i ett tak :P Blæ
Galemor
Tenk mye på det der og på en måte er det jo fint for det vil gjøre at flere får muligheten til å komme og dermed kanskje bli medlem i klubb og slik sprer det om seg. Da kan flere fange opp disse "outsider'ne" og miljøet vil vokse. ;) Siden vi egentlig ikke krangler med så mange klubber da vi er slått sammen, ser jeg på det som et enda mindre problem. :) Men skal holde andre yrkeshemmeligheter unna offentligheten ;D

visst alt skal være så hemmelig, er det slemt av dere å pirre folk sin nysgjerrighet sånn! :p
Sanne
[QUOTE=Galemor]Tenk mye på det der og på en måte er det jo fint for det vil gjøre at flere får muligheten til å komme og dermed kanskje bli medlem i klubb og slik sprer det om seg. Da kan flere fange opp disse "outsider'ne" og miljøet vil vokse. ;) Siden vi egentlig ikke krangler med så mange klubber da vi er slått sammen, ser jeg på det som et enda mindre problem. :) Men skal holde andre yrkeshemmeligheter unna offentligheten ;D

visst alt skal være så hemmelig, er det slemt av dere å pirre folk sin nysgjerrighet sånn! :p

Hei Sanne!

Ble du litt lei deg nå da

Vi har vel ikke så mange "hemliser" akkurat da. Var vel egentlig bare ment som en liten morsomhet fra min side det da.

Vi kommer nok til å legge ut referater fra møter og slikt her inne på forumet.

Mvh Jan Rune
Var det et "sett igang og gjør sekretærjobben din" hint???
Får vel skrive referat fra turen vår til både Arendal og LAK møte.
Men blir jo litt betenkt, tenk om jeg skriver noe som ikke passer, som noen kikker på.
Huff nei, tror jeg bare skal fortsette å være ærlig å skrive det som farer igjennom hodet mitt til enhver tid (så når man ikke hører noe på en stund blir det ganske stille her inne) ;P

Vasket stoler jeg da, skrubbet dem rene for maling og vasket dem så over, men ble ikke helt ferdig til 7. Men ikke f om jeg gidder være lenger. Sett Hancock nå etter dugnaden. Måtte slappe av litt med no kjente jeg.
Har ikke mere lagringsplass der jeg laster ned filmer, det er litt surt da. Siden jeg gjerne skulle lastet ned en haug av filmer nå mens jeg husker dem. Må vel få kjøpt meg no mere lagringsplass eller få besøk av noen med datapeiling som kan hjelpe meg.
det var nå mest spøk fra min side og, selv om jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig :p
Føler du for å skrive noe her inne Galemor, så bare gjør det vettu

Du må ikke føle gruppepresset trenge seg på her i tråden. he,he!

Dessuten så har du en morsom skrivestil rett fra levra

Mvh Jan Rune
Hi hi akkurat det jeg tenkte
Her inne skriver jeg akkurat hva jeg vil, men på VAK tråden er det kanskje best jeg prøver å være litt sekretærisk. :P

Nå har jeg vært flink altså, jeg hadde seinvakt og jobbet til kvart på 5, dro så til gjennestad og gikk måpende rundt, de har jo bygd på, men huff de har mistet sjarmen.
Den flotte dammen dems med koien i er borte, istedet er det no stygt utstillingsgreie med vann. *snufs*
Hmmm lurer på hva de gjorde med fiskene? Kanskje de hadde grillings :P

Vel jeg så etter krukker på tilbud, men virket som jeg var noe sent ute. Krukkene hadde blitt satt ut sist helg og nå var det bare 3 igjen, jeg kjøpte to. Krukker som før kostet 70, kostet nå 10 og en som hadde kostet over 500 kr kostet nå 30. Men den som gikk for 30 var ødelagt i to hjørner, men jeg bryr meg ikke om det, det kan dekkes til med eføy eller no sånn slags plante.
Sto mellom den til 30 og en til 100, den til hundre var det en nesten usynlig sprekk i, men jeg må passe lommeboka nå, sa da ble det 30 krukka som vant.
Altså kom jeg ut med to krukker som til sammen kom på den nette sum av 40kr, elsker sånt Kjøpte oxo en kurv til å plante vannlillja mi i, hvis jeg får den til å spire da og jeg prøver meg på (sånn som jeg ikke husker navnet på, men veldig fin, vanlig eksotisk plante) og ponytail gress. Regner med at hestehalegresset er litt sumpplante, nå har jeg ganske mange sumpplanter her. Til og med kaktusene begynner å bli sumpplanter :P

Så kjørte jeg rett hjem, da var klokka rukket å bli 6.
Her skiftet jeg så vann i akvariene, 85l rakk jeg før jobb faktisk (helt uten å bli forsinket, men det var nære på). Jeg fikk plantet plantene fra auksjonen i moss, i 30l. Håper de vokser seg flotte der.
Husket oxo å ta alger fra glasset, unntatt i 16l, for der er lysarmaturet over og gidder ikke flytte det.
Så vasket jeg opp, godt jeg har skylt alt sammen skikkelig før det ble satt på vent, for det har stått lenge. 3-4 uker kanskje :P
Ryddinga står igjen, tok litt tid å finne ut hvor de nye plantene skulle stå og hva de skulle stå i.

Nå skal jeg spise, så får jeg skrive referat fra Arendalturen og den andre greia jeg skulle skrive referat fra.
Iiiih hamsteren er løøøs og nå borte O_o
Slapp ho ned for å la hu løpe litt, hun elsker det og kommer gjerne når man roper, men nå har jeg ikke sett eller hørt ho på ei stund.
Litt redd for å bevege meg, da hun plutselig kan komme løpende.
(skvis lissom)
Håper bare jeg får tak i ho før jeg skal reise til tønsberg.
Borte igjen ja :P Hu er vel ute og koser seg i skogen tipper jeg
Gikk greit å få tak i ho igjen, hørte litt bråk og der satt hun, da var hun lei av å være ute.
Nå har jeg vært litt smågal igjen og kjøpt meg webcam, ikke at jeg trenger det, men hallo 198,- hvorfor ikke da lissom.

Fått handlet to sengesett oxo, i krepp, for det synes jeg er så deilig

Gud for et styr det er å skulle finne noe til å forsegle krukka mi med, nå har jeg vært innom:
¤ Båtforretning, de ante ikke
¤ Biltema, hadde mye men kunne ikke si med sikkerhet om noe var drikkevannsgodkjent.
¤ Malingsbutikk, de ante ikke.
¤ En butikk alla biltema som skulle ha alt mulig, de hadde ikke noe.
¤ Maxbo tønsberg, der fant jeg endelig no hjelp. De hadde ikke noe, men fikk snakke med en som har drevet med fisk i mange år (ikke nå lenger da), han skal jeg sende noen bilder av krukka, så kanskje de finner ut noe.

Kjørt fra ene enden av tønsberg, til andre og tilbake igjen i jakten på drikkevannsgodkjent epoxy, hadde jeg vist at det ville blitt et slik styr hadde jeg bare droppet hele greia. Men nå vil jeg klare det, hadde jo håpet jeg kunne få fikset og fylt vann i den iløpet av helga da, men men.

Så nå har jeg avtale om en photoshot med krukka
Driver og innstallerer webcammen og cd'n bråker så en skulle tru den skal sprenge. Hmm nå stoppet den, hva skjer nå??

ooo, webcam ;D da kan vi ha det morro i kveld
Joa, virker som det stoppet opp og ikke skjer noe mer, så spørs om det gikk skeis å installere det. Hengt seg opp eller no, får det ikke vekk :P

Kjøpte oxo cd plater til å lagre stasj på, så nå kan jeg kanskje laste ned og kjøre ut filmene så de slipper å ta plass på pc'n. Nå som jeg endelig vet hva jeg har lyst til å laste ned har jeg såklart ikke plass. Dette selv om jeg har lagt 4 filmer i søppelkassa, men de må kanskje slettes derfra for at det skal bli plass nok??

Huff må lære meg no pc greier så jeg kan klare slikt som dette sjøl.
Da tror jeg jeg har løst problemet webcam, nå venter jeg bare på at maten skal bli ferdig, så er det store spørsmålet, fest eller ikke på paintballbanen??
Sitter inne i 23 grader med stilongs, høyhalset ullgenser og flis jakke utenpå der å fryser, så vet ikke hvor lyst jeg har til å være på utefest.
Dessuten er jeg syyyyyykt prikkete i ansiktet nå, tror jeg må bli hypnotisert til å slutte pelle, for jeg ødelegger jo meg selv.
Igår rundt 7 ble jeg ringt ang fest på paintballbanen, pc'n bestemmer at jeg skal dra ved å klikke, så rundt 8 var jeg på plass. Men da hadde allerede festen begynt å flytte seg fra skogen og ned til sentrum. *Blæ* Så da lekte jeg heller taxi og tjente inn en full tank ++, full av adrenalin kjørte jeg hjemover og bestemte meg for å ta en joggetur for å få ut litt energi.

Utrolig glad for at jeg valgte det. Var deilig ekkelt å løpe gjennom skogen i lyset fra lommelykta. Stakk oxo nedom krysningspunktet til amfibiene og lyste i vannet.

Hmmm trodde dette vannet var fisketomt jeg, men der tok jeg jammen grundig feil. Masse 30-40cm svart spøkelsesfisk som svømte inne på grunna, tror det var egglegging på gang. Så oxo noen salamandere som svømte rundt og en syk fisk. Det var vannkalver på størrelse med en fyrstikkeske og vannliljerotstokker fra helvete. De var svæære de. Sikkert på strl med overarmen min.

Eneste var at jeg på turen hjemover fant en nylig påkjørt salamander, *grine* det ødela mye.

Langs veien tilbake til hytta hørtes det ut som hele skogen levde, blader som rørte seg og lyden av ting like ved beina mine som flyttet seg vekk. Følte meg litt sånn skrekkfilm dum der jeg sto og nistirret for å se hva som rørte på seg. Tenkte kanskje det var salamandere på jakt etter mat mellom løvet på bakken, der tok jeg feil, jammen godt jeg aldri har sett Worms eller er redd for naturen. Måtte jo følge en sti innover i skogen der ned mot vannet. Skikkelig ekkelt når det krafser og rasler rundt beina dine. :P

Vel på vei oppover fra vannet igjen ser jeg en av synderene til alt levenet, nemlig ei svææær feit meitemark, som hurtig forsvinner i ly av løvet. Dæven, det må være tonnevis med meitemark under løvet ut fra alle lydene det var. Litt ekkelt og skummelt.

Jeg har ingen planer om å se skrekkfilmer med dyr eller insekter i, for når jeg var på soverommet og børstet håret kom en edderkopp og skremte meg. *arg* de måkke gjøre sånn, fortalte den noen alvorsord og ba den pent om å komme seg ut og nåde den hvis den ble oppdaget i senga....

Så i det hele en begivelsesrik kveld.
Tenkte jeg fikk dele noen bilder med dere nå

[External Image]

Får lissom ikke fisken til å bli kvitt den lille hvite soppgreia den har på leppa.
[External Image]

Ikke så bra bilde egentlig, men syntes det var så skjønt
[External Image]
den coryen hadde vært kjempesøt om du fikk trynet klart, men det er ikke alltid så lett... hva slags fisk er den på første bildet?
Paradis makropoade skikkelig skjønn fisk, kan minne litt om kampfisk i oppførselen. Har to men en står i dunken på gulvet. Den er nå trent til å komme når jeg setter meg ned, den er så sjarmerende når du ser at den ser på deg.

Coryer blunker, men laberyntfisk SER deg.
Labyrintfisk ruler

Skummel joggetur du fikk deg da o_O Jeg går aldri tur i mørket lenger, men det er mest fordi DIGRE edderkopper lager DIGRE spindelvev tvers over gangveien som man gjerne går rett inn i når det er mørkt, og jeg tåler ikke edderkopper... Og når jeg peker på en diger edderkopp og kommenterer hvor stor den er, sier typen som oftest 'hvor? Den? Den er jo bitteliten!'

o_O
Edderkopper er greit, så lenge de ikke dukker opp i ansiktet mitt eller umiddelbar nærhet av ansiktet. Da skvetter jeg, men at de er på gulvet eller slikt gjør meg ingenting. Skvatt grusomt da jeg stakk hånda under kommoden for å hente noe og traff et tykt gammelt spinn. *grøss*

Er masse edderkopper inne i hytta for tiden, igår fant jeg oxo maur, der går grensa, en og en edderkopp tåler jeg, men ikke f om hytta skal bli innvadert av maur. Fjernet grunnen jeg tror til at de kom inn, nemlig matsøpla under benken og kvisa de maurene jeg så. Så håper jeg jeg fikk knertet speiderne så de ikke flyr tilbake til tua for å sladre om maten de fant :P

Hvordan jeg oppfatter mørket kommer ann på hvor jeg er, er mere redd for mennesker enn dyr så å løpe rundt midt ute i skauen går greit selv om jeg hører masse lyder. Men skulle je støte på et annet menneske uti der ville jeg blitt livredd. Hadde vel tenkt hvilket gale mennesker er det som flyr rundt midt i skauen om natta O_o
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap