- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 41)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 41)
OI! De plantene du har er jo kjempefine! Du trenger tydligvis ingen CO2 nei Kan jeg spørre hva den "sverdplanten" litt til høyre for midten heter?
Er det gulrotgress på siste bilde på høyre side v rota..?
Det er sikkert litt tomt når dine fisker drar, de du på en måte har skapt og formet! Heldigvis får du sikkertl høre hvordan det går videre
Er det gulrotgress på siste bilde på høyre side v rota..?
Det er sikkert litt tomt når dine fisker drar, de du på en måte har skapt og formet! Heldigvis får du sikkertl høre hvordan det går videre
Postet 22.07.09 kl 00:03
Endret: 22.07.09 kl 00:04
Postet 22.07.09 kl 07:59
Postet 22.07.09 kl 14:36
Postet 22.07.09 kl 15:21
I dag har vi fått fiberoptikk og ny pc ,så nå er alt bare rot
Sååå mye som må legges inn på nytt og nye ting å sette seg inn i ,liker det ikke i det hele tatt.
Men ,fordelen er at nettet er blitt kjemperaskt i forhold til den sneglefarten vi har hatt i det siste
Så må vel bare ta tiden til hjelp så blir det vel en orden på ting til slutt .
Sååå mye som må legges inn på nytt og nye ting å sette seg inn i ,liker det ikke i det hele tatt.
Men ,fordelen er at nettet er blitt kjemperaskt i forhold til den sneglefarten vi har hatt i det siste
Så må vel bare ta tiden til hjelp så blir det vel en orden på ting til slutt .
Postet 23.07.09 kl 23:06
Hei Sølvi. Ble desverre dårlig med bilder av "krokhalene" for kameraet viste seg å ikke fungere Men vi prøver på nytt når vi kommer hjem igjen!
Vi er på Østlandet nå for Jannicke har endelig ferie. Men hvis du fremdeles vil ha noen småtasser av Ancistrusene, så kan vi komme til deg å levere 4 stk. når vi kommer hjem igjen Er vel tilbake i Bergen om 2,5 uke.. Håper du kan vente til da, for vi trenger virkelig å bli kvitt noen!! De yngler så det står etter og hulen var full av egg igjen når vi dro.
Hils Johnny..
Mvh. Jannicke og Jørgen
Vi er på Østlandet nå for Jannicke har endelig ferie. Men hvis du fremdeles vil ha noen småtasser av Ancistrusene, så kan vi komme til deg å levere 4 stk. når vi kommer hjem igjen Er vel tilbake i Bergen om 2,5 uke.. Håper du kan vente til da, for vi trenger virkelig å bli kvitt noen!! De yngler så det står etter og hulen var full av egg igjen når vi dro.
Hils Johnny..
Mvh. Jannicke og Jørgen
Postet 24.07.09 kl 12:08
Postet 24.07.09 kl 12:37
Postet 24.07.09 kl 16:19
Mange coryer som er hyper for tiden , men det skyldes nok at de har skiftet kar
Det vil si ,de grønne ,som nå har kommet over i et 64 liters kar sammen med noen ungdommer ,har lagt egg mens jeg var på jobb. Men siden eggene de siste gangene ikke har vært befruktet ,så forventer jeg ingenting denne gangen heller.
Sp.black-ungdommene som gikk i 110 litern har fått et eget lite kar og har vært i hundre i flere dager nå .De må vel være utslitt etterhvert
De grønne ungdommene som ikke går sammen med de voksne ,har fått foreldrekaret til rådighet og er helt turbo i kveld.
110 literen er overtatt av de "svære" Melanistius og noen nye viltfangete coryer som antageligvis er Melanotaenia .
(Ergrer meg litt at disse navnene skal være så vanskelig å huske og å uttale
Men uansett ,de ser ut til å bli noen flotte coryer og de er så absolutt hyper etter ett døgn i nytt kar. Det morsomme er at de har klart å få de litt dorske og skye Melanistiusene med seg også .Så det er full aktivitet om dagen
Det vil si ,de grønne ,som nå har kommet over i et 64 liters kar sammen med noen ungdommer ,har lagt egg mens jeg var på jobb. Men siden eggene de siste gangene ikke har vært befruktet ,så forventer jeg ingenting denne gangen heller.
Sp.black-ungdommene som gikk i 110 litern har fått et eget lite kar og har vært i hundre i flere dager nå .De må vel være utslitt etterhvert
De grønne ungdommene som ikke går sammen med de voksne ,har fått foreldrekaret til rådighet og er helt turbo i kveld.
110 literen er overtatt av de "svære" Melanistius og noen nye viltfangete coryer som antageligvis er Melanotaenia .
(Ergrer meg litt at disse navnene skal være så vanskelig å huske og å uttale
Men uansett ,de ser ut til å bli noen flotte coryer og de er så absolutt hyper etter ett døgn i nytt kar. Det morsomme er at de har klart å få de litt dorske og skye Melanistiusene med seg også .Så det er full aktivitet om dagen
Postet 25.07.09 kl 23:42
Jeg lurer litt på disse perleguramiene du har, Sølvi. Hvordan er de? Hvilke fisker har du sammen med de? Jeg har så veldig veldig lyst på disse, men vil gjerne høre litt først Er de rolige og fredlige eller har de temerament? Jeg tenker å kjøpe 1 par og håpe på at de finner kjærlighet i hverandre, ett slags tvangsekteskap kan du jo kalle det! De er utrolig vakre uansett!
Postet 26.07.09 kl 01:12
De er til vanlig veldig fredelige, men hvordan de blir når det kommer til skumrede og egglegging vet jeg jo ikke. Honningguramiene er jo også til vanlig veldig fredelig av seg.Men da hannen begynte med skumrede og egglegging (som aldri tok slutt) så ble han ganske så aggresiv mot de andre beboerne. Har hørt at perleguramiene skal være litt snillere enn disse.
De går som sagt sammen med honningguramier ,en enslig sommerfuglciklide ,rødmunnstetra ,C. sp, black og c Sterbai pluss noen lilla eplesnegler .
De går som sagt sammen med honningguramier ,en enslig sommerfuglciklide ,rødmunnstetra ,C. sp, black og c Sterbai pluss noen lilla eplesnegler .
Postet 26.07.09 kl 23:38
Postet 28.07.09 kl 12:17
Postet 28.07.09 kl 12:19
Postet 28.07.09 kl 12:19
Endret: 28.07.09 kl 12:20
Postet 28.07.09 kl 12:22
De var flotte! Finnene var innmari mørke og fine, skikkelig spesielle!
Jeg må bare spørre om en annen ting, Sølvi... Hvilken dansk butikk var det du kjøpte røtter fra? Jeg er på jakt etter den perfekte rota, men det er lite å finne for tida. Kunne jo ha vært spennende å tatt en kikk igjen. Har vært på de sidene tidligere, men husker ikke helt hva butikken het...
Jeg må bare spørre om en annen ting, Sølvi... Hvilken dansk butikk var det du kjøpte røtter fra? Jeg er på jakt etter den perfekte rota, men det er lite å finne for tida. Kunne jo ha vært spennende å tatt en kikk igjen. Har vært på de sidene tidligere, men husker ikke helt hva butikken het...
Postet 28.07.09 kl 19:22
Er godt fornøyd med de så langt ,men regner med at de farger enda mer ut når de blir husvarm .
Roten kjøpte jeg hos http://akvarieudstyr.dk/
Roten kjøpte jeg hos http://akvarieudstyr.dk/
Postet 28.07.09 kl 20:59
Postet 28.07.09 kl 22:01
Kommer nok flere bilder etterhvert ,men sliter for tiden med å legge ine bilder på pcèn .Har fått oss ny pc pluss fiberoptikk og det gamle programmet vil ikke godta Vista som vi har fått nå. Derfor må de legges inn via andre veier og foreløpig trenger jeg hjelp til å gjøre dette
Var så mye enklere før ,da var det åpne programmet ,plugge inn kabelen og vips så var bildene lagt inn. Men finner vel ut av en måte å gjøre dette på og tenker jeg .
Dette er ikke voksne individer ,de kan faktisk bli opptil 7 cm. så det er en "stor" cory som voksen
De går sammen med 5 stk. voksne C. Melanistiusene i 110 literen .Dette karet ble som jeg skrev tidligere tømt for div.ungfisker som ble solgt eller plassert rundt i andre kar. Så de har god plass rundt seg
Skjønner godt at du synes det er kjedelig med så lite interesse for coryer der du bor. Men det er faktisk ikke så veeeldig mange i mitt område heller så det blir stort sett å snakke om disse på nettet. Tror familien er ganske lei av fiskemaset mitt ,de synes ikke corydoras er verdens mest interessante fisk
Var så mye enklere før ,da var det åpne programmet ,plugge inn kabelen og vips så var bildene lagt inn. Men finner vel ut av en måte å gjøre dette på og tenker jeg .
Dette er ikke voksne individer ,de kan faktisk bli opptil 7 cm. så det er en "stor" cory som voksen
De går sammen med 5 stk. voksne C. Melanistiusene i 110 literen .Dette karet ble som jeg skrev tidligere tømt for div.ungfisker som ble solgt eller plassert rundt i andre kar. Så de har god plass rundt seg
Skjønner godt at du synes det er kjedelig med så lite interesse for coryer der du bor. Men det er faktisk ikke så veeeldig mange i mitt område heller så det blir stort sett å snakke om disse på nettet. Tror familien er ganske lei av fiskemaset mitt ,de synes ikke corydoras er verdens mest interessante fisk
Postet 28.07.09 kl 23:04
Akavari
fikk plantene i dag .de så veldigt fine ut ..hadde oppi flytende plante gjødsel og kuler ved røttene ..blir spenende og se om eg får de til, de hadde en kraftig farge
Postet 29.07.09 kl 02:55