Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 41)

Tusen takk animorpher )

Gulvet er ikke byttet og jeg er igjen i gang med å avgjøre om 450 literen skal bli eller ikke. Til det kjedsommelige...
Må vise hvordan Limnobium laevigatum blir seende ut som landplante. En av mine yndlingsflyteplanter. En har bosatt seg på hjørnefilteret i lakriskaret. Veldig annerledes enn når den flyter i vannet
[External Image]

Sånn ser de ut som flyteplante: (lite flatterende bilde, de er ikke så bleke, bare litt overeksponert av lampa som ligger rett ved)
[External Image]

En videosnutt av lakrisene, og en av ynglene som begynner å bli stor

<embed src="http://www.youtube.com/v/978Tk-ZqUl8?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
jeg synes nesten planten var penere over vann jeg Den minner meg om et eller annet jeg har hatt i stua før...kommer bare ikke på det.
uansett var den kjempefin, lurer på når mine skal begynne å blomstre litt over vannflaten... :/
Hvordan går det i karene dine om dagen da?

Din tråd er den første jeg leste fra begynnelse til slutt, og man lærer så mye av tråden din, men nå merker jeg du skriver skjeldnere...pauser er greit men, bli litt till
Så hyggelig tilbakemelding Marita )

Tja, det går vel så-der på akvariefronten fortsatt.. Ikke så mye å melde heller
Dette er min favoritt blogg også

Men forstår man kan gå litt lei eller trenge en pause.. slik har det vært her også etter vi flyttet og mistet en del fisk pga litt komplikasjoner der. Har en annen int jeg har brennt for i mange år som plutselig en dag bare sloknet helt. Men jeg har lært at de stort sett kommer tilbake, man trenger bare litt pause.. slik er det iallefall her nå, plutselig var gnisten for akvarie tent igjen, men endte jo med i iveren og kjøpe inn nye fisk, så fikk jeg sykdom, og mistet en del fisk igjen.. så ble litt brå start det.. nesten så jeg vurderer og bære akvariene på loftet igjen :P
Heia)

Kjekt å sjå deg innom her..
Takk til dere begge Ivar/Tone og LeneA

Jeg er mere ute i forumet nå, siden jeg ikke har noe særlig å melde i min egen tråd
Passer en pus noen dager. Nyskjerrig på vannbyttinga, er nok første gang den har vært med på det

<embed src="http://www.youtube.com/v/VQ6etuNwZZM?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Nydelig pusekatt! ;D

Britisk korthår?
sissimor
Nydelig pusekatt! ;D Britisk korthår?

Ja den er søt! Har ikke særlig peiling på katteraser, men det var nok noe sånt hvis jeg ikke husker feil
Søt pus, og i en smule godt hold kansje? :P
Ser ut som en britte iallefall
Plussmedlem
Nei, så nydelig
LeneA
Søt pus, og i en smule godt hold kansje? :P

Jepp, og den er på slankeren. Ikke så lett å ha en sulten og pratsom (vaser rundt matskåla og sier MJAUUUU) pus på besøk -på slankeren. Er vant til hund og da kan jeg bare be den kutte ut. Men en katt... hehe
hehe katter gjør som dem vil,nytter ikke hysje på de nei :P Mine 2 gutter sier tydelig og HØYLYTT ifra om dem blir misfornøyde med servicen her i heimen.. :P Men aller mest til han far i huset, da det er han som er materen..
Når jeg kommer inn døra blir jeg møtt av noe venlige puuur.. og koselyder, men når far kommer hjem, da da er det meget høy stemming og begge pusene løper ned i under etg. og setter seg fremfor forboksen.. kommer ikke far ned, er det opp og hente han og mjaue enda høyere . helt til han gir seg og blir med ned.. hehe

Koselig med katter da
LeneA
hehe katter gjør som dem vil,nytter ikke hysje på de nei :P Mine 2 gutter sier tydelig og HØYLYTT ifra om dem blir misfornøyde med servicen her i heimen.. :P Men aller mest til han far i huset, da det er han som er materen.. Når jeg kommer inn døra blir jeg møtt av noe venlige puuur.. og koselyder, men når far kommer hjem, da da er det meget høy stemming og begge pusene løper ned i under etg. og setter seg fremfor forboksen.. kommer ikke far ned, er det opp og hente han og mjaue enda høyere . helt til han gir seg og blir med ned.. hehe :) Koselig med katter da :)

HAHA )

Jeg digger katter, og skulle veldig gjerne hatt det selv. Har vokst opp med katter. Men jeg bor i 8 etg midt i Oslo. Jeg vet det er helt normalt å ha innekatter -og den jeg passer nå er jo det. Men jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg noen gang skulle klare å stenge en katt inne hele sitt liv.. en katt liksom, som trenger å utfolde seg. Er stor forskjell på en rasekatt og vanlig huskatt, men ser jo at denne jeg passer nå feks, er veldig til å sitte å glo ut verandadøra og blir spinnvill når den ser en spurv sette seg der. Den har jo instinkter :/

Ahh, da er kuhliikaret endelig 100% tomt for kloreker. De to pittesmå rekene som klarte å gjemme seg når jeg tømte karet for reker, har blitt store nå og endelig flyttet hjemmefra

NÅ kan jeg begynne å bestemme meg for hva som skal flytte inn dit. Min kampfisk døde jo i vår og jeg tenkte at jeg ikke skulle ha en ny kampfisk. Tenkte på et par av en annen betta som passer med verdiene og kuhliiene.

Men så så jeg her om dagen, en helt sort kampfisk på Oslo City. Den var veldig tøff og skulle ikke få langt slør. Samboer syns den så ut som en kjedelig black molly hehe

Ja, jeg må bestemme meg, kampfisk eller en annen betta...

Lenge siden jeg har kjøpt ny fisk så litt morsomt å kunne glede seg til det
Jaa, virkelig valgets kval der. Det finnes jo så mange flotte bettaer! ;D

Men en helt svart kampfisk høres jo veeeldig fristende ut det også...
Hva heter den flyteplanten som minner om en liten bukettform av gulrotgress, Lisbeth? Den som er på dette bildet ditt nedenfor (til venstre i bildet).
Den var skikkelig fin. Er det mulighet for at jeg kan spørre pent om noen avleggere av deg når jeg kommer i gang med akvariene mine?

[External Image]
Mona, det er bare en liten Ceratopteris cornuta som vokser over vann
Under vann kan de jo bli ganske svære

Du kan godt få avlegger av den, men i dette karet har jeg litt slimete "bommulstrådalger" og det tror jeg lett kan smitte over i ditt kar
sissimor
Jaa, virkelig valgets kval der. Det finnes jo så mange flotte bettaer! ;D Men en helt svart kampfisk høres jo veeeldig fristende ut det også...

Det blir visst kampfisk jeg går for, men ikke oppdrettsvarianten: B. mahachai, B. imbellis eller B. smaragdina! Ingen veldig spennende betta, men disse passer i kuhliikaret mitt. Andre bettaer blir for sære å ha i dette karet..
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap