Det var en gang et lite akvarium... (side 42)

Takk for rosen Britti, det er alltid hyggelig å høre sånt

Prosjektet med liftgardinen på akvarierommet endte plutselig opp på legevakten....så ting stoppet liksom der
Jeg skulle jo sage til disse pinnene,med håndsag, som skal trees gjennom gardinen, og allikevel så klarte jeg altså å sage meg i fingeren så voldsomt at det burde sys.
Jeg skriver "burde" fordi jeg dro jo såklart ikke rett ned på legevakta, jeg plastret sammen så godt jeg kunne etter blødningen hadde gitt seg med et passende supermann-plaster, så jeg kunne gjøre ferdig gardinen først

En 4-5 timer senere når jeg fikk karret meg til legevakten så var beskjeden at her var det så maltraktert at det ikke nyttet å sy, så de stripset fingeren skikkelig på plass og teipet og bandasjerte etter alle kunstens regler, og jeg fikk streng beskjed om å holde den hånda tørr i to uker...
Jeg måtte jo da nevne at jeg har en ganske våt hobby som gjøres, men da bare lo hun
Jeg fikk med meg noen pudderfrie engangshansker, de skal visst ikke reagere med noe, hverken folk eller fisk

Litt off-topic dette her, men det var jo i akvarierommet det begynte, og jeg hadde ikke endt opp med å sage i meg selv hvis ikke akvariene trengte solskjerming, så da så!

*Ønsker alle en god natt videre*
Plussmedlem
Altså, min kjære blondine...
Det er forskjell på "å sage på egenhånd" og å "sage på EGEN hånd".... Å gjøre noe "på egenhånd" betyr rett og slett at man gjør det selv, ikke at man... Ja, du skjønner..... :-p

Seriøst...
Bra det ikke gikk verre. Folk tenker gjerne ikke over det, men håndsager kan gjøre STOR skade. Dette fordi den river opp vevet istedenfor å lage et rent kutt... Håper det går bra både med hånden, deg og alle fiskene da....
Gammelt jungelord i kokkekretser kanogså gkelde her: når du skjærer kjøtt og det gjør vondt og begynner å lå, da er det fingeren du skjærer i.

Håper at det gror godt og ikke gir deg mye ubehag. Det er viktig å dra på legevakta med en gang man får slike skader.

Når det er sagt, så må jeg nesten få lov til å si at det er slike ting som sterkt bidrar til at vi menn ikke føler oss helt overflødige
Ai da. Satser på at finger´n overlever dette, og at det tilslutt blir gardiner. DIY kan faktisk være farlig innimellom... Og særlig når man "skal bare"...

Takk for støtten her

Det går bra med både meg og fingeren.
Menn er absolutt ikke overflødige, ikke i min verden ihvertfall, der trengs de til mye, ellers ramler alt sammen.
Man ser jo hvordan det går når mannen er bortreist her, ett døgn bare så klarer altså madammen å sage av seg halve fingeren i forbindelse med en liftgardin...
*himler med øynene*

Neste gang han reiser på jobb får jeg nok noen formaninger al'a Albert Åberg (for de som har lest det for barna sine) Du får ikke røre sagen!

Med tanke på tablettene jeg fikk av legen med rød trekant på, så blir det nok en rolig dag, tror det blir å pusle litt med et dørskilt jeg skal ha på døra til akvarierommet.
Meeen...først skal jeg kroe meg under pleddet i sofaen med det nye hagebladet og en kopp te

Ps. Sissimor, det ble gardiner på rommet i går
Marita Ekdahl
Med tanke på tablettene jeg fikk av [B]legen med rød trekant [/B] ?! på, så blir det nok en rolig dag, tror det blir å pusle litt med et dørskilt jeg skal ha på døra til akvarierommet.

Håper det dreier seg om porselensmaling eller tilsvarende, lite risikofylt og ikke treskjæring
Hei Marita!
Ikke bry deg om kommentarene fra mennene her om uhellet ditt, du. Det er merkelig dette her, når en mann skader seg er han bare uheldig, mens en kvinne som gjør det samme er klønete eller blond (Jeg tror forresten ikke det er vondt ment, de liker vel bare å erte litt).

Håper det går bra med fingeren din. Det verste med en skade i hendene er at man blir så fryktelig hjelpeløs! God bedring!
Tove H
(Jeg tror forresten ikke det er vondt ment, de liker vel bare å erte litt).

Ja.

En blondinevits som underbygger det:

En vakker, blond dame rundt 30 år kommer inn i en bank i Bergen. Hun ber om et lån på 25 000 med varighet 14 dager kroner mot sikkerhet i bilen sin som står utenfor, en Mercedes 550 SEL. Banken har selvsagt ingen betenkeligheter når sikkerheten er så god. Hun leverer nøklene, får pengene og banken kjører bilen inn i sin låsbare garasje.

Etter 14 dager kommer blondinen tilbake, betaler sin gjeld, inklusive knapt 50 kroner i renter og en bankmann kjører frem blien hennes. Banksjefen har imidlertid et spørsmål, ettersom han i mellomtiden har sjekket damens kredittverdighet: Si meg frøken, De er jo god for millioner, hvorfor hadde De behov for et lån på denne størrelsen? Blondinen: Jeg trengte ikke lånet, men hvor ellers i Bergen kan man parkere en dyr bil trygt i 14 dager for 50 kroner?
530
[QUOTE=Tove H] (Jeg tror forresten ikke det er vondt ment, de liker vel bare å erte litt).

Ja.

En blondinevits som underbygger det:

En vakker, blond dame rundt 30 år kommer inn i en bank i Bergen. Hun ber om et lån på 25 000 med varighet 14 dager kroner mot sikkerhet i bilen sin som står utenfor, en Mercedes 550 SEL. Banken har selvsagt ingen betenkeligheter når sikkerheten er så god. Hun leverer nøklene, får pengene og banken kjører bilen inn i sin låsbare garasje.

Etter 14 dager kommer blondinen tilbake, betaler sin gjeld, inklusive knapt 50 kroner i renter og en bankmann kjører frem blien hennes. Banksjefen har imidlertid et spørsmål, ettersom han i mellomtiden har sjekket damens kredittverdighet: Si meg frøken, De er jo god for millioner, hvorfor hadde De behov for et lån på denne størrelsen? Blondinen: Jeg trengte ikke lånet, men hvor ellers i Bergen kan man parkere en dyr bil trygt i 14 dager for 50 kroner?

Hahaha, snedig
Hehe..den var jammen ikke dum

Kan berolige deg, 530, med at skiltet allerede er ferdig laget, så det skal bare males noe trivelig på det
Og mulig at jeg utover kvelden setter opp noen hyller, det får jeg visst aldri nok av der nede.
Tylomelania-sneglene har ikke kommmet, så da blir det vel å få de neste uke, jeg er på god vei til å sette opp egnet kar for disse og gleder meg sånn til å få et helt kar fullt av de i mange varianter!
Bedårende skapninger *sukk*
Men, nå må jeg sette i gang med litt jobb, blir jo ikke noe ut av at jeg sitter her og rabler heller [External Image]
Langt innlegg med bare en masse surr, så det går fint an å bare hoppe rett til bildene :b

Det har blitt gjort ganske mye i karene siden siste innlegg, jeg har b.l.a. tømt hele juwelen og flyttet om på alle innbyggerne, noe som også resulterte i omgjøring av 3 stk. 63-litere i samme håndvending.
Og den bandasjerte fingeren? Tja..utrolig hva man kan få til med frysepose og store mengder teip

Det som skjedde i juwelen var at jeg flyttet ut alle L-mallene, hver art har nå sitt eget kar i kjeller'n.
Kuhlii-ålene skulle jo også opp, jeg har ikke sett de på en stund og ble forferdet over hvor tykke de har blitt :O
Og jeg mener bestemt at de er for mange, jeg er veldig sikker på at jeg bare kjøpte fem stk. den gangen og nå er de syv...?
Jaja, jeg skal uansett ha flere for planen er å ha de i apistogramma-karet, jeg har lest om noen som har hatt den kombinasjonen så jeg har lyst å prøve meg på det.
Men, tilbake på sporet, de ble flyttet inn i en 63-liter så lenge, så hvis noen synes at kuhlii og apisto er en dårlig blanding så vær så snill å si ifra til meg

Bunnlaget i juwelen er noe av det ekleste jeg har rotet i noen gang, de gjødningskulene som lå i bunnen der luktet jo ren grisemøkk når jeg tok de opp.
Det var i det hele tatt en merkelig opplevelse å stå med hendene i vann i et akvarium og ha følelsen av å bedrive gårdsarbeid :S

Den store viftereken skulle egentlig flytte ned i det store karet til coryene, men det hadde den ikke noe særlig lyst til. Og tro meg, en reke på 8 cm. gir seg ikke uten kamp...
Jeg tok opp rota den satt på og ristet den etter alle kunstens regler, men den pokkers reka hang fast så man skulle tro det var rodeo den var på.
Tok til slutt å plasserte rota og reka over en bøtte med akvarievann i og tenkte at reka til slutt ville slippe rota for å komme nedi vannet.
Men nei da....reka hoppet av rota så hun havnet utenfor bøtta og begynte å løpe bortover parketten!
Hva er dette for slags merkelig dyr egentlig?!
Jeg småløp etter den med et lite håndkle som jeg fanget den i, og i ren refleks hiver jeg den tilbake i juwelen... *er det mulig*
Så nå skal den få bo der til den er gammel og grå.
Gabonreken må også bli værende for den hadde forskanset seg i en skiferhule, og jeg orket ikke noe mer rekejakt den kvelden.

Moril flyttet ned i stor-karet med cory, planen var at imbellisene skulle følge med, men de ville heller ikke, så de bor også fortsatt i juwelen.

Jeg har ikke kar med fisk, jeg har kar med sta og bortskjemte barn og akvaristen er en altfor ettergivende mor... *sukk*

Jaja, så til poenget, fisk i juwelen er nå som følger:
C.sp.Black og C. Eques på bunnen, (+noen reker som ikke ville gå)
2 Betta imbellis og galaxy rasbora, 6 stk.

Sånn har oppsettet stått i to dager og jeg merker at coryene er helt elleville med sitt nye kar, til og med de fete eques-hunnene er med på dytting og flørting nå.
Håpet mitt er at disse egge-villige black'ene skal klare å lure de med seg på en liten leks-rus

Karet er ikke noe fint å ta bilde av nå, for ny-oppsatt som det er så er vannet fortsatt tåkete, men legger ut et allikevel for å vise hvor anderledes det ser ut nå
Jeg er jo egentlig den typen som er fastlåst i rot på midten og plante på hver side....

[External Image]
Vart jo kjempefint det der da ;D

Krysser fingrene for at du får eques-egg ja, det hadde vært morro. Reker er virkelig noe for seg selv, og jeg kan tenke meg at det er litt av en opplevelse å se ei svær ei trave over parkettet. He, he...
Plussmedlem
Hvis jeg dør av latterkrampe nå, så er det DIN skyld... Eller... Hvertfall reka di sin skyld....
Knakk totalt sammen i sofaen, så både bikkjer, ildere og K ble sittende og titte forundret på meg.
Mon tro om jeg får overtalt K til at viftereker er nyttige skapninger....

Har ofte vært inne på tanken om så sette fisk som er treig til å leke sammen med leksvillige arter. Snakket med 530 om dette og de som leker skiller ut masse hormoner i vannet som visstnok KAN bidra til å trigge andre.....
åfyttikatta hahaahhahah for et syn med den store reken, aahahah jeg hadde fått mareritt i dagesvis!! Hysterisk :'D

Syns karet ditt ble kjempefint, det ser ryddig ut men samtidig frodig og naturlig!
Plussmedlem
Ser for meg den svære reka løper bortover gulvet! :p

Håper equesene dine finner på å klemme ut noen egg! Hvis det blir mange barn, vil jeg kjøpe! Hehe
Fikk meg en gods latter nå ja ,synes jeg ser det for meg der du på lusa tråd jakter på reken he he

Krysser fingrer og tær for at sp. black skal dra Equesene i gang
Hehe...godt man kan le av kaoset senere, men jeg håper det blir lenge til neste gang det må flyttes så mye fisk

Sulawesiene mine ligger på lager et sted og ankommer ikke før neste uke....de skulle vel da i første omgang ikke ligget ute for salg heller da, mener jeg...og forskuddsbetalt har man også gjort. Jaja.....
Men jeg har kjøpt flere bie-reker! Og de vet jeg kommer med lynets hastighet for de har jeg bestilt hos Michael N. på forumet
Har bestilt red-bee denne gangen, synes disse er så vakre og jeg har jo mistet to fra min forrige flokk, så det trengs å fylle på litt nå.

Så i dag at to av redbee-damene går med egg på magen, og det er søren meg ikke enkelt å se, jeg måtte zoome de inn med macro mens jeg holdt balansen på et ben for å kunne snu hodet opp ned og se etter :/
Godt man allerede er plaget av stiv nakke så man har de rette remediene for å få løst den opp igjen i hvertfall.
Lurer på hvem som er faren til disse? Håper det er han kjekke, nye blackbee'en som har hoppet litt rundt på damene i det siste, tenk sånne flotte små det ville blitt *drømme*

Litt bilder må jeg legge ut, her er L-144-familien.....
[External Image]

Mor og barn [External Image]
Og et innblikk i barne-karet til sp.black[External Image]
Har sotte her i 3kvelder og lest gjennom heile tråden Har lært veldig masse nyttig (Får å ver nybgynner på min andre måned) og masse tips eg kan bruke sjøl og ikkje minst ein go latter i blandt Har til og med bestilt ny kar i dag inspirasjon av deg
Det var veldig koselig å høre Cherie, tusen takk for det innlegget
Jeg koser meg veldig ved å kunne skrive om hendelser i min verden av fisk, og det er alltid så hyggelig å få bekreftelse på at andre for noe ut av det jeg skriver

Jeg har fått en pakke i posten i dag
Det var bie-rekene fra michael N., de står nå til akklimatisering i bakebollen ved siden av meg
Det er røde bie-reker jeg har bestilt, flokken jeg hadde fra før minsket jo med to så da hadde jeg bare 8.
Nå blir de 16 stk. og det er en mye mer koselig gjeng + black-bee'ene også da.
Disse rekene har en 63-liter for seg selv, jeg stoler ikke helt på å ha fisk sammen med dem, bortsett fra coryer og L-maller.
Men de burde hatt noen fisk der, for jeg har prøvd rent reke-kar før og det funker ikke så bra i lengden.....det er litt som at kretsløpet inni der mangler noe, og jeg tror det er fisken
Så, det blir å skaffe noen småfisk til rekene, noen mini-coryer av noe slag kanskje...

Litt div. bilder

En Kuhlii-ål med sitt elskede løv..
[External Image]

Ikke så greit å komme til når reka er kongen på haugen
[External Image]

Søte L-144 i harmoni på rota [External Image]
Ser ut til ar bee-reker er i skuddet for tiden og absolutt å anbefale ,de er kjempeflotte

Men er enig med deg Marita ,en savner fisk i karet når det kun er reker i det.

Så hos meg går de sammen med div. Corydoras og i yngelkar,,så har en mye fint å se på

Søte de små sp. black også
Tilfeldig bekjentskap
© luresau
Reklame for plussmedlemskap