Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 43)

De sneglene dine Heidi er helt konge. Sånn vil jeg også ha ....Er de for det meste på glasset eller har de kropp til å klatre osv....?
Disse må du få lagt inn i sneglebasen.
Ja, de har kropp og holder seg for det meste på glasset. Det er faktisk ikke lett å få de av. Det måtte jeg krongle lenge med for å få til. Det som er med disse er at de kunn spiser alger ! De viser ikke noen interesse for verken agurk eller salat som de andre sneglene jeg har. Så nå er jeg i gang med å prøve å gro alger... som jeg har veldig lite av i akvariene mine. Mye mat og lys og platenæring så håper jeg det dukker noen opp. :o)
Du kan få en hel del alger fra meg...
Hehehehhehhe ! Ja jeg regner med at det er flere som er villig til å dele på algene sine ;oP
Heidi Jensen
Hehehehhehhe ! Ja jeg regner med at det er flere som er villig til å dele på algene sine ;oP

Har du prøvd å feste en algetablett på glasset?
Her er flere eplebilder fra meg...
Dette bildet fikk jeg helt angst av. Følte meg helt innesperret da jeg kikket på det. Følte jeg var inni bildet og kjempet for å komme meg ut...asjæ guffent..
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av Sebraene og Malayserne mine..
1. Her er et bilde av familien Arnold. De er blitt mange flere siden jeg fotograferte de sist. Dårlig bilde for hadde matet og da ble det litt grums.
2. min nusselige lille hvite sulle som studerer et rosa posthorn.
3. Denne ser ut til å like å leke seg i luftboblene.
Du har utrolig flotte snegler , Heidi.
Kjøpte noen av deg og av de har sebraeplene fått snart 50 unger og de legger nye egg hele tiden. Dette er moro.

Vil også si at disse flate sneglene jeg kjøpte meg , som var veldig kule, har jeg bare en igjen av.
De tre andre har tatt kvelden. De går i riktige vannverdier , men det kan være at jeg rett og sett ikke har nok alger til de. Har hørt i etterkant at disse kan være litt vriende og holde liv i. Du kan også ha bare en pr 40 liter med vann.
Familien til Arnold ser ut som om de synger i et kor.
Inger Anne
Familien til Arnold ser ut som om de synger i et kor. ;-)

Ja de er ganske hippe når de står der å synger og vrikker på seg. De er meldt på til det neste korslaget....Arnolds sneglekor.....
Den lille sulla studerer rosa posthorn, sier du, da er kanskje ikke mine "skivesnegler" skivesnegler likevel, da? Og så jeg som - får finne noe mindre eksotisk å mate Anentomen med. Hvilken plante bragte med seg så vakkert selskap, tro?
Linda & Ove
Den lille sulla studerer rosa posthorn, sier du, da er kanskje ikke mine "skivesnegler" skivesnegler likevel, da? Og så jeg som - får finne noe mindre eksotisk å mate Anentomen med. Hvilken plante bragte med seg så vakkert selskap, tro?

Skivesneglene blir vel ikke så fargerike som posthornene. De er også flate mens posthorn er bredere. Så dette er vel en rød posthorn tenker jeg. Det har sikkert vært egg på plantene dine.
Lilla eplesnegle på vei opp glasset... Stor og fin og flott i fargen, kjøpt hos Heidi


[External Image]
Marita Ekdahl
Lilla eplesnegle på vei opp glasset... Stor og fin og flott i fargen, kjøpt hos Heidi :) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/28579_495759_1.jpg[/IMG]

OJ nå følte jeg nesten at jeg fikk en klem. Føltes som den kom ut av skjermen ...he he ....så morsomt å se igjen mine babyer...så fin som den er....)
Her er en gjeng hvite som vinker og hilser tilbake....he he
1. det er denne store hvitrosa posthornet som er opphavet til de hvite posthornene som har kommet. Har fremdeles to som er helt hvite og mange som er nesten hvite. Så håper jeg får krysset de til å bli enda lysere. Har ryddet en 30 liter for posthorn så jeg kan flytte de over dit når jeg ser de blir flere. Så har det dukket opp noen som er gule i foten og gulbrune skall. de er også veldig fine.
Så er det to bilder av Sebra eplene. De er bare så flotte i kroppen. Lilla farger i på kroppen som nesten går over i rosa noen ganger. De er bare så fine. )
1. her er en av mine poso babyer. Jeg plukket ut 13 babyer fra karet en dag. De er så fine men vokser veldig seint.
2. og 3. er av voksne posoer. De små babyene har ikke dette hvite belegget på skallet når de blir født. Dette må være kalkbelegg ol som de har fått fra Lake Poso. De er også veldig fine.
I dette karet er det ingenting å si på servicen. Her blir de fleste blankpolerte og fine i skallet. Sneglene liker at de gjør det også.
Heidi Ingdal
Her blir de fleste blankpolerte og fine i skallet. Sneglene liker at de gjør det også.


Hehe, ja det kan man kalle nyttefisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap