Liv's vannverden (side 43)

Sånn skal de mer se ut. Dette er riktignok hanner - de andre er nok hunner eller svake hanner. Men du ser at disse er godt foret som de skal være. Helt nydelige de hannene med sine røde og blå halefinner. (Ikke noe bra bilder, men...) Huff har mer og mer lyst på et skikkelig kamera.
det var noe annet ja. morsomme med svarte og hvite stiper, også de fargene på halen
Veldig fine. Tante Astrid mente de ble 2-3 år, ikke ille det. Håper jo også å få yngel på dem
Channoides pappa
Nå kan det se ut som han har sluppet yngelen - tenker jeg må tømme karet og lete etter yngel i dag Spennende!! Han er jo bare helt utrolig nydelig da!!!
Han er skikkelig flott!

Håper det ble noen yngel, ja Hehe
Blir ikke så store kull og de vokser uhyrlig sakte. Skjønner hvorfor de selger dem så dyrt (250,- per stk på Jan Holt)

Men jeg fant jeg fant.... har plukka 7 yngel og sett 1 til, vannet må bare gå seg litt klarere så skal jeg nok få tak i ha. Så da har jeg totalt ca. 20 yngel fra 4 kull. Utrolig gøy
Måtte gi opp den siste, så den ikke igjen. Nå er karet satt opp igjen og hannen tilbake. Han skal få gå alene i et par uker og komme til krefter. Han ser eg. aldri tynn ut etter rugingen - men sikkert lurt å la han få noen pauser. I periodene mellom går hunnen i Asia karet og finner seg vel til rette der.
Så utrolig flotte klovnkilliene dine var blitt, Liv!
Sitter her og sukker av misunnelse

Har ikke tenkt over at et av de engelske populærnavnene er rocket killi, men setter du fisken loddrett så ser det da sannelig ut som halen danner flammene fra raketten.
De blir nydeligere for hver dag Ble veldig glad da jeg oppdaget alle de 4 siste også i dag. Trodde en hadde tatt kvelden. Som du ser er de utrooolig tynne stakkars.

Så kult navn, ja det ser absolutt ut som rakettflammer

De er også mye mer over hele karet enn jeg hadde venta. Du kan virkelig glede deg!!!! Tror nok mine blir gående i småkar - tror de vil bli for små i 180 literen sammen med thomasi og egyptiske munnrugerne. Får nok heller finne en større killiart å ha der.
Gleder meg veldig! De kommer ihvertfall til et godt innkjørt kar. Fôrer sneglene en del så det er sikkert mye micromat oppi der også. Til våren kommer jeg også til å kjøpe inn forskjellige hjelpemiddel for å holde temperaturen nede i leiligheten, bare for disse fiskenes skyld

Føler jeg lett kan bli hektet på killi gitt.
I dag har jeg fått "småmekka" litt med yngelen min:

Alle kampfisk damene som skal selges er samlet i yngelnett i 180 literen. Der går også hannen i hovedkaret. 5 stk. blir hentet i løpet av en dag eller to tenker jeg. (Yngelnettet er stort så de lider ingen nød der)

Tatt thomasi yngelen (2 overlevende på ca. 1,5 cm) over i 17 literen jeg bruker som oppvekstkar.

Fanget de to viejitaene fra kull 2 i 110 literen og tatt dem i 17 literen. I tillegg satt ut fiskefelle til den største. Den er nok 4 cm nå og er redd den kommer til å komme i skikkelig klammeri med foreldrene snart. Hun har nye egg i kokosnøtta og lille tøffen står og tøffer seg på utsiden. Med den oppførselen må det jo være en liten hann Usikker på hvor jeg skal gjøre av han - han er for stor til 17 literen. Får dytte han i Afrika tenker jeg. Der er det godt med plass og der går også egyptisk munnruger-yngelen som er ca. 4 cm de også.

Tømt 54 literen og pella ut 7 små søte channoides. De er utrolig fin yngel. Helt mørke med lyse øyne og ca. 0,5 cm.

liv_65
. Tømt 54 literen og pella ut 7 små søte channoides. De er utrolig fin yngel. Helt mørke med lyse øyne og ca. 0,5 cm.

Hælledussen, ja da er det vel en stund til du ser kjønn og de er salgsklare
Tante Astrid
Gleder meg veldig! De kommer ihvertfall til et godt innkjørt kar. Fôrer sneglene en del så det er sikkert mye micromat oppi der også. Til våren kommer jeg også til å kjøpe inn forskjellige hjelpemiddel for å holde temperaturen nede i leiligheten, bare for disse fiskenes skyld ;) Føler jeg lett kan bli hektet på killi gitt.

Hva slags hjelpemiddel? Kåken min blir veldig varm om sommeren, skulle gjerne kjølt ned noen kar..
Lro
[QUOTE=liv_65]. Tømt 54 literen og pella ut 7 små søte channoides. De er utrolig fin yngel. Helt mørke med lyse øyne og ca. 0,5 cm.

Hælledussen, ja da er det vel en stund til du ser kjønn og de er salgsklare

Neda, dette er bare siste kull De største er 3-4 cm nå
Åh det der ble jeg nysgjerrig på også Tante Astrid. Hva er planene for å holde det kjølig nok på sommeren?

Lett å bli hekta på killi ja
Persienner, takvifte, nettingramme til å ha over karet om jeg må fjerne armaturen og vifte som kan stå ved siden av og blåse over vannflaten. Skulle det enda bli for varmt så får jeg bare skifte vann hver dag :b Nå tåler heldigvis klovnekillien litt varmere temperatur enn mange av de andre killiene. Mange steder står den oppført med trivseltemperatur opp til 27 grader så regner med at det skal gå bra. Planlegger et kar med krystallreker også så noe må jeg bare få til.
Må forberede jeg og. blir altfor varmt her om sommeren. Gjerne oppmot 30 grader når det er varmt ute. likte ideen jeg leste om tidligere med å fryse brusflasker og la smelte i karet - må nok teste det ut i en balje eller noe før jeg tør gjøre i karet ev. for å se hvor fort ev. temp går ned.
Måtte ta noen bilder av min store flotte Apisto som nå venter på sitt 4. kull. Hunnen har flytta inn i hula igjen så hun vifter nok egg tenker jeg. Kull 3 ser det ikke ut som det er noen overlevende yngel fra. Har nok rota for mye rundt der i det siste i forsøk på å bli kvitt penselalgene. De skal få mer fred denne gangen. Morsomt med 2-3 overlevende i alle fall fra hvert kull. Ble 3 fra første kull og 2 (med mindre jeg finner flere) fra kull 2. Tror ikke det er noen fra 3. kull - men kan jo dukke opp noen. Han er så vannvittig stor og flott blitt, sjekk str. i forhold til hunnen som titter ut av nøtta si på ene bildet. Han har fått skikkelig maskulin pukkel i panna også Tror jeg skal legge ut bilde av han på formumet for å få bekreftet om det er viejita II som den ble kjøpt som. Må være mye macmesteri i den. La ut bilde da den var helt ung, men de blir nok lettere å klassifisere jo eldre de blir. Nederste bilde av av den største yngelen. Syns jeg ser litt rødt på finnene, så det må være en liten hann.
Og så en liten cistus i flyteplante, en liten habrosus og noen nydelige ildtetraer
Oppdaget akkurat en "gravid" tigerreke til. Kanskje det er håp om at bestanden tar seg opp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap