- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 43)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 43)
Jeg hadde selv Ildtetra for en tid tilbake. Da jeg hadde solgt dem og skulle tømme karet fant jeg 4stk yngel bak pumpa! Jeg ble overlykkelig, ingen registrerte oppdrett, første yngel osv. Men dette er skjøre fisk, så yngelen døde selvfølgelig i løped av noen dager. Humunuku har også prøvd seg på oppdrett, men ikke fått til noe som jeg har fått med meg , men mulig jeg har gått glipp av noe... Jeg tror ikke de legger egg når som helst og hvor som helst, men fine, det er de og lever absolutt opp til navnet sitt!!
Postet 31.08.09 kl 01:29
Postet 31.08.09 kl 08:51
Postet 31.08.09 kl 09:31
Sølvi GullaksenHehe ,kikket akkurat inni karet og der hoppet det noen mikroskopiske ting. Så de har ihvertfall lagt egg :) Men å få disse småttisene til å leve opp ,er jo en annen sak.
gratulerer.
spennende å høre om du får det til.
Ser ut som om det er forsøk på lek i karet med paleatus. Hehe. skikkelig virrile tilstander.
Postet 31.08.09 kl 09:41
Postet 31.08.09 kl 09:43
Postet 31.08.09 kl 10:50
Nåja ,det vet jeg nå ikke ,har riktignok blitt forskjellig underveis, men har nok mange utfordringer foran meg ennå
Nå må jeg først se om jeg klarer å få noen yngel til å vokse opp av disse. Bare det er en stor utfordring når det gjelder mat og vannkvalitet.
Vannet tok jeg fra et corykar med lav ph,målte den til 5 så det er rimelig surt
Nå må jeg først se om jeg klarer å få noen yngel til å vokse opp av disse. Bare det er en stor utfordring når det gjelder mat og vannkvalitet.
Vannet tok jeg fra et corykar med lav ph,målte den til 5 så det er rimelig surt
Postet 31.08.09 kl 11:29
Ble nok ikke noe av de nei
Vet ikke helt hva som egentlig gikk galt ,men luftpumpen sluttet og fungere og det tok litt tid før jeg fikk tak i en annen.Videre var det masse planter oppi der ,så vannet ble kanskje forurenset av disse.
Men det kan godt være jeg prøver igjen en annen gang når jeg er mer forberett.
Nydelige fisker i allefall ,de lyser godt opp i tilværelsen selv om de er små
Vet ikke helt hva som egentlig gikk galt ,men luftpumpen sluttet og fungere og det tok litt tid før jeg fikk tak i en annen.Videre var det masse planter oppi der ,så vannet ble kanskje forurenset av disse.
Men det kan godt være jeg prøver igjen en annen gang når jeg er mer forberett.
Nydelige fisker i allefall ,de lyser godt opp i tilværelsen selv om de er små
Postet 08.09.09 kl 22:13
Postet 08.09.09 kl 22:22
Postet 08.09.09 kl 22:42
Postet 08.09.09 kl 22:55
Inger AnneJeg har et lite spørsmål til deg: hva gjør du med karantene når du anskaffer nye saltvannsfisker? Såvidt jeg husker, har du nå bare ett saltvannskar.
Du sier noe der Inger Anne ,jeg må bare tilstå at jeg ikke har mulighet til å ha fisker eller koraller for den saks skyld i karantene. Så det er jo litt riski å tilføre noe nytt. Hittil (bank i bordet) har det godt fint
Har en pussereke (burde hatt 2 ) og den er jo god å ha til å rense fiskene hvis de har parasitter ol.
Postet 08.09.09 kl 23:00
Postet 08.09.09 kl 23:42
Sølvi Gullaksen[QUOTE=Inger Anne]Jeg har et lite spørsmål til deg: hva gjør du med karantene når du anskaffer nye saltvannsfisker? Såvidt jeg husker, har du nå bare ett saltvannskar.
Du sier noe der Inger Anne ,jeg må bare tilstå at jeg ikke har mulighet til å ha fisker eller koraller for den saks skyld i karantene. Så det er jo litt riski å tilføre noe nytt. Hittil (bank i bordet) har det godt fint
Har en pussereke (burde hatt 2 ) og den er jo god å ha til å rense fiskene hvis de har parasitter ol.
Spiser pusserekene sånne parasitter også? Trodde den bare tok de av typen lakselus. Hvis ikke så er det jo genialt. Går selv med planer om ett nanoreef oppsett, men det var de pengene da.....
-Tim
Postet 08.09.09 kl 23:45
De spiser gjerne parasitter som er forårsaket av saltvannshvitprikk Har for øvrig kun hatt et lite utbrudd av dette på en nyinnsatt palletkirurg og det forsvant ganske fort. Det er litt anderledes med ferskvann og saltvansfisk.innsatt. Hvitprikk i denne forbindelse kommer stort sett av stress og er på en helt annen måte enn i ferskvann.
Postet 09.09.09 kl 00:00
Jeg kan nok ikke stole på hjelp fra noen pussereke, da den sannsynligivs hadde blitt revet i biter ved første forsøk av kulefisken. Reker hører med til deres naturlige føde... Jeg får gruble litt på hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal anskaffe Personligheten. Kulefisk er ekstra sårbare overfor parasitter, siden de er skjelløse, så jeg tar ingen sjanse på å ikke ha karantene når jeg skal anskaffe ny fisk. Jeg leser støtt og stadig om de som har fått saltvannshvitprikk på TPF. Det høres lite hyggelig ut, og behandlingen tar mangfoldige uker.
Postet 09.09.09 kl 00:22
Postet 09.09.09 kl 00:45
Postet 09.09.09 kl 13:11
Tusen takk :)
Hei Sølvi,
Må bare komme med en tilbakemelding på fiskene (og rekene)
De koser seg skikkelig sammen med mine to gamlinger. Full vimsing foran glasset etter kort tid, så det her er kjempegøy. De begynte å farge ut igjen ganske kjapt når de traff gamlingene. Spiste godt gjorde de også alle sammen, så det her ser bra ut.
Rekene satte igang med rengjøringen på moseveggen med en gang. Reker er faktisk utrolig morsomme
Så igjen, tusen tusen takk
Må bare komme med en tilbakemelding på fiskene (og rekene)
De koser seg skikkelig sammen med mine to gamlinger. Full vimsing foran glasset etter kort tid, så det her er kjempegøy. De begynte å farge ut igjen ganske kjapt når de traff gamlingene. Spiste godt gjorde de også alle sammen, så det her ser bra ut.
Rekene satte igang med rengjøringen på moseveggen med en gang. Reker er faktisk utrolig morsomme
Så igjen, tusen tusen takk
Postet 10.09.09 kl 00:51
Postet 10.09.09 kl 11:17