Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 43)

Tørkes må de ja, ellers råtner de.

Har du varmekabler i gulvet på badet, så legg dem der i porsjoner. Da tørker de på rekordtid. Jeg legger ut noen gamle håndklær og dynger dem fulle av eikeløv. Luftige hauger. Så snur jeg og vender på haugene en gang i blant, så blir det tørt og fint tvers gjennom.

Jeg husker jeg brukte gjesterommet en stund til slikt. Det er bare i bruk noen få ganger i året, så det passet fint til tørkejobber.
Ja skulle gjerne hatt et eget rom til dette, men det har man jo ikke i en trang leilighet midt i byen

Jeg kom på bladene nå, stappa sekken i boden på balkongen og har glemt hele greia! Jeg åpna og bretta ned sekken, og stakk masse hull rundt når jeg satte den i boden på lørdag, men det har sikkert allerede begynt å bli ødelagt. Går sikkert fint med de på toppen, men huff, jeg er så glemsk av og til!
Tørket noen med varmluft på i steikeovn og det gjekk fint
Haha, samboer fikk helt krupp i går når jeg begynte å legge aviser utover stuegulvet for å tørke bladene. Jeg måtte pent pakke sammen, det kom ikke på tale!

Hehe, jeg skjønner jo det da, så nå har jeg lagt ut annonse for å få gitt bort sekken. Synd å kaste masse fine blader

Ohh well...
Har du ikke hårføner :P
Evt. sette avispapir oppå det største akvariet ditt og tørke blader der? der er det vel ganske så varmt pga lysrør?
LeneA
Evt. sette avispapir oppå det største akvariet ditt og tørke blader der? der er det vel ganske så varmt pga lysrør?

Nix, bladene fikk ikke komme inn i huset i det hele tatt
jammen da så... har selv 4 små eiketrær på tomta vår så Begynnte og plukke i går. Men er så kjedelig når alt er vått, angrer brått da jeg ikke plukket det når det fortsatt var tørt og fint ute, mye arbeid og vaske og tørke..
Lisbeth
Nix, bladene fikk ikke komme [I]inn i huset [/I]i det hele tatt ;)

Æsj, det var dumt da! Og så mye blader også! Tenkte jeg skulle prøve å få samlet litt på søndag, i Halden (har foreldre der) - der er det områder med mye eik. Men det kan være at det er for vått... Sier fra hvis jeg får noe til overs! For tørre blader i en pose får du vel ha i huset?...
Hassel
For tørre blader i en pose får du vel ha i huset?...

Tørre blader kan jeg sette rett ut i en pose i boden, det er tørke inne som er problemet )
Hehe, ser absolutt fordelen med at det ikke vokser eik her, så all plukking og tørking gjøres av min søster på sørlandet, som ikke har et eneste kar selv.
Aner ikke hva mannen i huset synes om det, men min søster sier alt er helt greit bortsett fra plukkinga, for da føler hun seg dum.
Lisa-S
Aner ikke hva mannen i huset synes om det, men min søster sier alt er helt greit bortsett fra plukkinga, for da føler hun seg dum. :)

Hehe, jeg mange sære blikk når jeg gikk rundt og plukket eikeløv like ved inngangen i Nidarosdomen. En tenåringsgjeng beæret meg til og med med betegnelsen "ei sånn dærre gal blad-dame, skal sikkert lage slike fosil-bilder med blader på som lisson skal være kunst"

Lisbeth, hva om du presser dem? Legg dem mellom med avispapir, og sleng noen tykke bøker oppå, som om du skulle presset blomster. Bytt aviser etter noen dager. Jeg måtte gjøre det med mine siden vi ikke har så mye plass og ingen varmekabler, og eikeløv i steikovnen var ikek et alternativ. Lite synlig og ikke i veien, og småkryp og annet rusk presses de også så de sprer seg ikke utover i huset.
siande
Lisbeth, hva om du presser dem? Legg dem mellom med avispapir, og sleng noen tykke bøker oppå,

Kanskje ikke så dumt, det kan jeg jo gjøre i boden

Ingen som kom og henta sekken i går, og jeg glemte å kaste den. Helsikke, så nå må jeg uansett vente 2 mnd før neste ruskenaksjon og bli kvitt den. Har bare sånne små hull i veggen for å kaste søppel hos oss...
Må jo bare legge ut denne artikkelen, må få tatt en tur til den nye butikken til Dahls snart!

Jeg kjøpte 14 lakriser av han. I butikken var de nyankommet, unge, tynne, fargeløse og stresset. Han påsto at han skulle plukke ut likt antall kjønn og jeg tenkte jo mitt. Jeg syns i alle fall ikke at de er lette å skille når de er på dette stadiet.

Fiskene var så friske og sterke at jeg måtte selge 2 par (jeg er vant med en del frafall på lakriser, så kjøpte litt ekstra for sikkerhetsskyld) ellers hadde det blitt litt fullt i karet. Jeg mistet 2 stk under karantenetiden, men står altså igjen med 8 stk i dag. 4 hunner og 4 hanner!

Thor kan dette her, snakk om å kunne plukke ut kjønn på lakrisene! Veldig kult

Plussmedlem
Leste litt i artikkelen. 20 akvarier på gutterommet når han bare var 10 år gammel, ja... skulle ønske jeg var han, he-he
Dagens videosnutter er av en pitbull og hans "venner" hehe. Hun virker litt sprø hun som eier bikkja, (og de andre dyra) men et eller annet gjør hun som gjør at alle dyra hennes virker totalt trygge og rolige rundt hverandre. Jeg har blitt litt fasinert av hennes videoer, abbonerer på hennes youtube kanal.

I utgangspunktet ser det ut som kyllingene bare er plassert på bikkja, men de søker faktisk tilbake etter en tur i gresset

<embed src="http://www.youtube.com/v/LK6PQpJXKww?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Bikkja og kanin

<embed src="http://www.youtube.com/v/dMRHuPv1yEQ?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Litt oppstilt, jada, men alle dyra virker fornøyd i hverandres selskap

<embed src="http://www.youtube.com/v/pUV1oTciznE?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Søte videoer, og det blir sånn når alle tilhører "flokken". Vi hadde en buhund som jaktet fugler som bare det ute, men undulaten inne ble ikke rørt, selv om den prøvde å sette seg på snuten hans. Og kattene fanger ganske store hareunger, men er helt rolige i forhold til kaninungene. Pussig det der, men kanskje det er fordi kaninene lukter av oss?
Fått sending fra Amy-lim, masse catappablader.
[External Image]

Og catappabark. Aldri prøvd før
[External Image]

Og så bestilte jeg en liten pose med teakblader. Ville bare se hvordan de så ut, men de skiller seg egentlig ikke mye fra catappa i utseende
[External Image]

Men kom plutselig over denne annonsen fra Amy-lim nå, kanelstenger til akvariebruk! Jeg bruker en del kanelstenger i matlaging, og vet jo det er lurt å få i seg kanel når man er syk. Kanel er betennesedempende. Men aldri tenkt at man kan bruke det i akvarium. Blir det god lukt av akvariet da mon tro hehe
Min 63L med Parosphromenus spec. Sintang/sentang

<embed src="http://www.youtube.com/v/NhQuHpTzjOE?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Det er lek på gang, her en hann som prøver å lokke frua inn i hula si

<embed src="http://www.youtube.com/v/nfjlFqElYgk?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

En av de røde posthornsneglene som bor der. Jeg har ikke satt dem inn der med vilje, det er alt for surt og bløtt vann der, men har nok fulgt med noen småttisser fra levendeforbeholderene. I det sure vannet har de blitt brune og skallet er ikke så pent, men ellers virker det faktisk som de har klart å tilpasse seg greit der.

<embed src="http://www.youtube.com/v/ARg7ZVuD-Uk?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

Noen bilder, dårlige som vanlig men men. Denne lakrisarten er ikke i basen, tenkte jeg skulle prøve å få den inn med disse bildene men det spørs... Jeg har prøvd å finne ut hvordan jeg får lagt til en ny art, men finner ikke. Sende mail til moderatorene kanskje?

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Flere bilder

[External Image]

2 hanner som har stirrekonkurranse uten for hula til den ene

[External Image]

En av ungfiskene som ikke er så ung lengre

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap