Det var en gang et lite akvarium... (side 43)

Ja, bie-rekene er flotte å se på, jeg har både svarte og røde nå, men liker nok best de røde
Men, jeg synes ikke de er sånne flittige arbeidere som kirsebær-rekene er, de sitter liksom bare på pynt mens rusk og rask hoper seg opp i mosen!
Nå er det faktisk jeg som en gang i uken må inn i karet deres å ruske mosen ren. Makan...

Også må jeg bare nevne at "Elvis" har fått sitt bilde i basen her, det fortjente han, vakre gutten
He he ,ja de er ikke så flittige som Sakurarekene heller
Så de blir mest til pynt ,men kjekkt det og ,har både svarte og røde jeg og ,dvs har noen hvite også
Tydelig at Michael har sendt mye reker denne uken ja

Mine går sammen med noen bittesmå blå reker (som jeg ikke orket å fange), men det er kanskje like greit at de er der da, om biene ike er så flittige mener jeg?

Ellers kan du jo ha en stim nano-fisk sammen med de? En type microrasbora kanskje? Jeg har mine 4 Microrasbora erythromicron sammen med dem, og de brydde seg ihvertfall ikke en døyt om de bittesmå blå rekene. Og så vil disse små-fiskene ha det ganske kjølig...
Microrasbora var et veldig godt forslag sissimor, de har jeg sett på flere ganger og synes de er så fine og yndige

Det er veldig gøy med disse rekene, og nå har jeg jo en fin liten flokk, de er 23 stykker, svarte og røde fra to forskjellige steder. Og jeg håper jo å få byttet litt med Kaja etterhvert som har sine reker fra helt annen plass, viktig med litt input fra forskjellige steder tror jeg

Det ble pakke på meg i dag, regnet jo med at det var disse Amanoene, men pakken var så stor så jeg var litt usikker når jeg åpnet...
12 reker i denne kassa liksom :o
[External Image]

Det var Amanoene som kom, de skal fordeles mellom juwelen og cory-karet
[External Image]

Og noen tre-røtter til rekene som jeg hadde glemt, det var derfor pakken var så stor.
[External Image]
Jeg oppdaget i går at det er tre røde bie-damer som går med egg
Og en svart en også!
Den fikk jeg faktisk tatt et ganske så diffust bilde av, men man ser eggene inni magen, de er sånn grå/grønn/svarte...

Laget en pil jeg da sånn for enkelthetens skyld :b[External Image]
Så gøy ,artig med den fargen på eggene
Hehe....jeg har jo ikke hatt svart bie-reke med egg før, så det første jeg tenkte var at hun kanskje hadde spist litt mye grøntfôr som hadde klumpet seg eller noe...
Ellers synes jeg den reka der minner meg om gamle og grå koner med skaut og altfor mye å bære på
Mye mas fra meg her i dag, men før jeg begir meg ned med frokost til de små black-barna må jeg bare vise ett bilde av Equesene...

Jeg har jo de siste dagene eksperimentert litt med diverse trigging i karet, og i går var det voldsom flørting mellom både eques og black-gruppene, ikke bare sånn bortover glasset, men innpåsliten forfølging inn i buskas og sånt.
Og når jeg fulgte etter Equesene inn i en mørk krok av akvariet så fikk jeg tatt dette bildet...
[External Image]

Jeg fikk litt sjokk først, for hunnen står da der tydelig på fersken, og med et eller annet mellom bukfinnene...?
Eller er det bare noe grums hun holder? *host* mest sannsynlig...
Hehe...jeg er så optimistisk og håpefull jeg at jeg ser egg overalt, dere får bare unnskylde meg litt i min ivrighet :b
Oi,så spennende ,tror jeg hadde hodt meg foran karet i den nærmeste tiden ,holder pusten i spenning .
Åh, nå ble ihvertfall jeg spent. Krysser alt jeg har her
Så artig med masse lek og reke egg :0) Spennende!!
Nå føler jeg meg skikkelig dum her, selvfølgelig burde jeg granske mose og planter og alt som er i det karet, men jeg gikk ut i hagen for å ordne med bedene mine istedet jeg da *er det mulig*

Er så vant til at eggene henger fint og synlig på glasset, men disse kan jo være sånne som gjemmer eggene sine godt, og karet er jo blitt en liten jungel så det er ikke lett å finne ting der.. Hmmm...jeg skal smyge litt rundt i mose og på undersiden av blad og planter og se om jeg kan finne noe.
For jeg kan vel ikke ha sett feil på den hunnen? Hun hadde noe der. Og hun hadde det dere tatt på fersken blikket også :b
Jeg skal lete flittig, og jeg skal ta samme runde med trigging på de igjen i ettermiddag

Må bare legge inn et bilde av vakre Moril som jeg tok i går kveld [External Image]
Nå har jeg gravd meg gjennom noen mengder med mose, og følt meg frem under ethvert blad....og alt jeg fant var ett egg.

Og jeg vet jo ikke hvem som har lagt det, mest sannsynlig black, men da er det også rart at det ikke var flere egg rundt omkring.
Det er nok ingenting, men for å være på den sikre siden så legger jeg egget i karet til black-ynglene, det er best oppvekstvilkår der.
Egget satt forresten øverst på undersiden av en høy sverdplante, så uansett tydelig en mor som vil ha barna sine plassert høyt opp

Bilde av egg[External Image]
Marita da , ikke lete etter egg når du muligvis har Eques-egg i karet

Mine C121 gjemmer eggene sine så godt at jeg finner de gjerne flere dager etter de er lagt .Da er de blitt gyldne og lettere å se pluss at jeg da oppdager at de har lagt egg og begynner bevisst å snu blader mm. for å finne de.

Så start letingen nå
Enig med deg at det var rart med bare et egg hvis det er sp.black som har lagt det ,de pleier jo å legge egg i klynger. Er egget like lite som sp.black-eggene ?
Nå vet ikke jeg str. på eques-egg, men black legger veldig små egg synes jeg, og dette egget var større enn det....tror jeg.
Uff, dette blir bare spekulering og ønsketenkning
Jeg får vente på det ene egget og samtidig fortsette med å lete etter flere egg i karet når jeg ser det er noe flørtings på gang

Det er jo ikke sikkert equesen holdt et egg engang, og da skulle hun bare visst hvilke lete-aksjoner hun har satt i gang ved å ha litt grums mellom bukfinnene

Nå skal jeg ut i min deilige hage og nyte middagen, barna og jeg har bestemt at akkurat i dag skal den bestå av pistasj-is med sjokoladebiter og jordbær
Sp.black-eggene er ganske små ja derfor lurte jeg på om dette var større,er ikke annet enn å vente og se,spennende iallefall.

Høres ut som en herlig middag ,kos dere
Plussmedlem
Åh, hvis dette er eques-egg...!

Det kan absolutt være det! Håper du finner ut av det. Du kan jo være den første i Norge
Marita Ekdahl
Nå skal jeg ut i min deilige hage og nyte middagen, barna og jeg har bestemt at akkurat i dag skal den bestå av pistasj-is med sjokoladebiter og jordbær :)

Hva slags klima er det dere har altså? hahaa her sitter vi med snø opp til øra enda! Pussig med det egget foresten, mon tro va som gjemmer seg inni der
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap