Liv's vannverden (side 44)

Prøvde med isbiter i sommer i reke- og yngelkaret (35 liter), men det var ikke noen suksess. Tross størrelsen på karet så sank tempen bare med en grad og den var kommet opp igjen i løpet av en time. Kan jo hende du har mer hell med deg. Må ihvertfall finne på noe her hos meg. Blir gjerne rundt 30 grader i akvariene døgnet rundt når det er varmeperioder.

Liker veldig godt utseendet på Apistoene (dine er nydelige), men temperamentsmessig så passer Nøkkelhullciklidene meg bedre. Lykke til med all yngel av alle slag
Kan vel fort bli litt temperaturhopp ja. Hvor mye isbiter hadde du i?

Disse apistoene er faktisk utrolig rolige. Det er så mye gjemmesteder i karet også så de jager knapt de andre fiskene. Tror de har skjønt at coryene ikke er noen trussel og ildtetraene holder seg respektfullt på avstand uansett. Tror den store der bare trenger vise seg for at de skal skjønne poenget

Takk! Venter i spenning om sterbaiene mine klekker snart. Aldri hatt cory yngel, så det hadde vært utrolig morsomt.

Tatt bilder av sneglene jeg kjøpte fredag. Og jeg som aldri skulle ha snegler gitt. Nå ble det to tigersnegler til Asia og to sebrasnegler til Afrika. I tillegg har jeg bøtter og spann med sandsnegler, damsnegler, skivesnegler... men forhåpentligvis mindre av de to siste etter hvert siden jeg har fått 4 jegersnegler i hus Tigersneglen poserer vakkert foran nye planta mi som jeg er så stolt av. Utrolig fin. Håper jeg får dem til.
Hater novo prawn
Sett noe så håpløst. Det synker jo sånn omsider, men litt kjipt at rekene spiser sånn ca 12 timer etter at jeg har forsøkt å fore dem.
det var jo sprøtt... har nettopp fort med novoprawn, og alt datt til bunn innen 10 sekunder..
Ja, skjønte at det kun skjer hos meg. Kanskje jeg har fått noe feilprodusert. Noen få detter ned med en gang, men de fleste blir flytende i timesvis.
Det må være noe feil med de. Mine synker med en gang.

Brukte forresten en slik isbitpose og byttet den ut så snart den hadde smeltet. Det gikk veldig raskt, men uten noe stort fall i temperaturen. Muligens blir det større virkning om man har dypfryser. Nå er jeg ikke så inne på akkurat det, men dypfrysere holder jo maten kaldere så da blir det kanskje mer nedkjøling ut av det også? Jeg hadde bare den lille ekstrafrysen på kjøleskapet til rådighet.
Har ikke skikkelig fryseskap jeg heller. Jaja, får prøve meg frem etter hvert. Sånne akvariekjølere koster i alle fall altfor mye!

Ja, kan ikke være meningen det foret skal være sånn. Vurderer nesten å ta den med tilbake til butikken.

Hælledussen, ja da er det vel en stund til du ser kjønn og de er salgsklare

Neda, dette er bare siste kull De største er 3-4 cm nå

Å, de er kanskje salgsklare snart da? (sikle)
Enten er det bare hunner eller så er ikke kjønnsforskjellen kommet frem ennå. Skal si fra. Så fort jeg har identifisert et par så er du først på reservasjonslista, deretter Mona O og Elin H Utrolig morsomt med disse. Yngelen er tøffere og mer fremme nå i 17 literen, siden foreldrene godt kan spise egen yngel var de ganske så sky da jeg fisket dem opp.
Supert -først på lista )

Da venter jeg til jeg hører fra deg!
Bare å vente og glede seg!!
Vært innom Dyregod på City og kjøpt meg 6 sae i dag som er satt ut i 180 literen som prøveprosjekt. Spent på å se om de får bukt med penselalgene. I så fall skal de over i 110 literen etterpå. Også kjøpt et par nye planter, 1 cryptocoryne til 96 literen og 2 bacopa til 54 literen.

Ellers kjøpt kosedyr til lille pus, sliter med at hun nærmest voldtar øreflippene mine i løpet av natta med sutting. Merkes nok at hun ble tatt for tidlig fra moren. Surfa litt på nettet og kom over ideen med kosedyr i håp om at de skal sutte på det isteden. Lov å håpe. Om noen har noen gode råd så tar jeg imot med takk.

Sterbai har klekket/er i ferd med å klekke. Åh de er så små at jeg frykter at jeg ikke fikser dette helt. Enklere med yngel som kan gå med foreldrene. Jaja.. de går i yngelnettet får bare gjøre så godt jeg kan.
Ennå mer yngel i cornutaen!!!!
Sitter og titter etter viejitaen som jeg satte i 180 literen i går og hva ser jeg - joda en liten tass på 2 cm som svømmer rundt i cornutaen min. En yngel av killiene jeg hadde som dessverre døde for meg. Aphyosemion Bivittatum. Så kult, tar den over til de minste klovnkilliene nå og så blir det vel å sitte og glo i cornutaen en stund etter flere Kan ikke få fullrost verdien av de flyteplantene der!!!!
Liten nyoppdaget bivittatum og gravid tigerreke
Vi overtok en voksen katt som suttet infernalsk på det meste. Store våte flekker overalt etter kosingen. Den hadde antagelig gjort dette hele livet, men det var ikke morsomt når klærne ble gjennomvåte etter en kosestund. Etter en intens avvenning så sluttet han faktisk. Det vi gjorde var å kose masse og lenge så lenge han lot være å sutte og så snart han satte igang sluttet vi med kosen og/eller gikk vår vei. Det gikk forbausende raskt å venne han av med det, selv om vi følte oss veldig ondskapsfulle mens det stod på. Kanskje noe du kan prøve med din lille suttepus også?
Må gjøre noe ja, men syns det er så grusomt. Det som skjer hvis hun ikke får øreflippene er at hun går. Da vil hun ikke kose i det hele tatt. Føles som jeg avviser henne skikkelig
Det er jo nettopp det hun har erfart, at kosing betyr sutting. Selv om man føler seg veldig slem når det står på så må man være konsekvent og aldri tillatte at hun får lov igjen når dere først har begynt med avvenning. Det vil bare føre til forvirring. Det er jo forsåvidt søtt når katten er liten, men tenk deg bare hvordan det ender opp. En voksen katt med tenner og klør og spytt rundt øreflippene høres ikke riktig så koslig ut
Det er allerede passert søtt for min del, ikke deilig å få klørne som pumper inn i ørene. Huff..... Jeg får være beinhard. Bedre å få henne til å slutte nå ja, ikke spes sjarmerende med 3-4 kilo katt som vil sutte øreflipp som du sier - huff for et syn
Hva er dette?
Har lagt inn spørsmål i forumet, men det demrer for meg at det eneste logiske er at det er tomme ancistrus egg? Aldri sett noe sånt før. Noen her som har peil?
Både habrosus og ildtetra, kult samme som meg jo. Habrosusene er virkelig ikke flokkfisk, med du så herlige de er *stjerner i øynene*
Synes du oxo ildtetreanene er ganske dype, hunnene i allefal?
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap