- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 44)
Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 44)
Åh, for en spennende pakke fra Amy. Har lurt litt på og bestille derfra jeg og, men har aldri kommet meg sålangt. Blir morsomt og lese dine erfaringer med kanel og bark til akvariebruk.
Har du begge deler i samme kar?
De lakrisene dine er bare så kjempesøte alså.
Edit: ser jo etterhvert at du ikke har kjøpt kanel. :p
Har du begge deler i samme kar?
De lakrisene dine er bare så kjempesøte alså.
Edit: ser jo etterhvert at du ikke har kjøpt kanel. :p
Postet 09.11.11 kl 09:01
Endret: 09.11.11 kl 09:08
Karet lakrisene går i. Har endelig fått oppdatert profilen til dette karet, har ligget bare masse gamle bilder som ikke viser riktig utseende på karet nå, eller bilder av de fiskene som faktisk bor der
Og en liten filmsnutt av Boraras urophthalmoides som går i kuhliikaret. Jeg startet med 24 stk. Først forsynte kampfisken seg av en del mens de var små. Så klarte jeg å sette inn noen kloreker som forsynte seg av resten. Har i dag 2 hunner og en hann igjen... Nå er det verken kampfisk eller kloreker i karet, så kanskje de klarer å forøke seg. Det har de gjort før. Hannen er utrolig pen!
<embed src="http://www.youtube.com/v/snIbggP-6ys?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Og en liten filmsnutt av Boraras urophthalmoides som går i kuhliikaret. Jeg startet med 24 stk. Først forsynte kampfisken seg av en del mens de var små. Så klarte jeg å sette inn noen kloreker som forsynte seg av resten. Har i dag 2 hunner og en hann igjen... Nå er det verken kampfisk eller kloreker i karet, så kanskje de klarer å forøke seg. Det har de gjort før. Hannen er utrolig pen!
<embed src="http://www.youtube.com/v/snIbggP-6ys?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Postet 09.11.11 kl 09:02
Endret: 09.11.11 kl 09:05
ååå jeg bare digger disse akvariene dine! De er perfekte! elsker at det skal se ut som man dykker ned i en liten dam/elv/pytt.. og kan sniktitte på dyrelivet der. Det ser naturlig ut! Man kan liksom stirre i akvarie og noe nytt kan dukke opp.. man har liksom ikke hele oversikten med en gang.. det skal være litt spennde og man kan sitte en stund og kikke. Og lakrisene er supersøt! *ønsker seg*
Postet 09.11.11 kl 09:13
Postet 09.11.11 kl 09:23
Lisa-SÅh, for en spennende pakke fra Amy. Har lurt litt på og bestille derfra jeg og, men har aldri kommet meg sålangt. Blir morsomt og lese dine erfaringer med kanel og bark til akvariebruk. :) Har du begge deler i samme kar? De lakrisene dine er bare så kjempesøte alså. :) Edit: ser jo etterhvert at du ikke har kjøpt kanel. :p
Det er bare å bestille fra Amy-lim, får en stor bærepose med blader for 200 kr + frakt da
Har ikke prøvd kanel ennå, så foreløpig er det kun catappa og eikeblader i dette karet. Ja og bananblader og orekongler.
Men kunne vært intressant å prøve kanel mot mildere sykdommer feks
Postet 09.11.11 kl 12:12
LeneAååå jeg bare digger disse akvariene dine! De er perfekte! :D elsker at det skal se ut som man dykker ned i en liten dam/elv/pytt.. og kan sniktitte på dyrelivet der. Det ser naturlig ut! :) Man kan liksom stirre i akvarie og noe nytt kan dukke opp.. man har liksom ikke hele oversikten med en gang.. det skal være litt spennde og man kan sitte en stund og kikke. Og lakrisene er supersøt! *ønsker seg*
Å tusen takk, og jo, jeg er ganske fornøyd med dette karet
Postet 09.11.11 kl 12:14
Postet 09.11.11 kl 12:15
Mail til moderator ja, maser fælt på plantesiden, pleier å legge ved mest mulig informasjon. F eks kopiere en fisk som ligner litt i krav over i Word, og fylle ut/endre. De må sikkert ikke ha det med teskje, men da får jeg med det som trengs ;o)
Vakker fisk! Håper å få til i alle fall ett kar med lav pH, finnes så mye vakkert man kan holde da...
Vakker fisk! Håper å få til i alle fall ett kar med lav pH, finnes så mye vakkert man kan holde da...
Postet 09.11.11 kl 19:06
Endret: 09.11.11 kl 19:08
Da kan jo jeg også legge ut i min tråd at sjokoladene mine skal få ny eier
De skal flytte inn i en 530L hos Watership! Jeg kunne ikke fått en bedre deal for framtiden til mine elskede sjokolader!
De skal flytte inn i en 530L hos Watership! Jeg kunne ikke fått en bedre deal for framtiden til mine elskede sjokolader!
Postet 11.11.11 kl 09:51
Postet 11.11.11 kl 13:19
Postet 11.11.11 kl 13:30
SissimorJeg er så glad for at det ordnet seg med et godt hjem for sjokoladene dine! Også så fint for oss at det er hos en person som er aktiv her inne, slik at vi får fulgt dem videre ;D
Jepp, veldig fint og kunne få lov til å følge dem videre Og at de ikke skal flytte til et lite kar, men et større enn de har nå til og med. Det er så kult!
Postet 11.11.11 kl 14:08
mona oSå da selger du altså 450 literen...snart?
Ja, da skal den ut av huset gitt. Denne gangen begynner jeg i riktig ende. Få noen til å ta over sjokoladene først. Så selge coryene og aspidorasene - de blir jo solgt med en gang. Så kan jeg tømme og vaske karet og selge det tomt. Blir mye enklere enn å selge det med innhold, som jeg prøvde sist
Hadde planer om å sette en bio-olje "peis" der istedet, men nå er jeg i tvil etter å ha lest så mye om eksplosjoner i det siste.....
Postet 11.11.11 kl 14:11
Og prestasjonsangsten bare stiger og stiger her! Neida, det går nok bra! Og nå har jeg ordnet med eikeløv til deg, Lisbeth. Ligger til tørk - det blir en god, stor pose i alle fall (litt av det syns på bildet). Så da kan du bare kvitte deg med den våte sekken.
Vi har gasspeis, men da trenger man en yttervegg som man kan legge et kort pipeløp ut av. Veldig renslig og greit - i tillegg til at det varmer utrolig godt. Anbefaler det hvis dere har mulighet. Sånn bio-oljepeis har jeg fått litt skrekken for...
Vi har gasspeis, men da trenger man en yttervegg som man kan legge et kort pipeløp ut av. Veldig renslig og greit - i tillegg til at det varmer utrolig godt. Anbefaler det hvis dere har mulighet. Sånn bio-oljepeis har jeg fått litt skrekken for...
Postet 11.11.11 kl 14:51
Postet 11.11.11 kl 15:02
Bare hyggelig, Lisbeth!
Greia med gasspeis og pipa er at den bare går rett ut gjennom veggen. Vi bruker ikke pipa som var i huset til det, men har plassert gasspeisen på en vegg med yttervegg bak (bor i rekkehus med naboer vegg-i-vegg på to sider). Pipa stikker snaut 20 cm på utsiden av veggen. Tok et par kjappe bilder. Minstemann viser peisen og det andre bildet viser veggen bak peisen, bare på utsiden med pipa. Dyrere enn bio-peis er det, men du trenger altså ikke sånt pipeløp som for vedpeis.
Greia med gasspeis og pipa er at den bare går rett ut gjennom veggen. Vi bruker ikke pipa som var i huset til det, men har plassert gasspeisen på en vegg med yttervegg bak (bor i rekkehus med naboer vegg-i-vegg på to sider). Pipa stikker snaut 20 cm på utsiden av veggen. Tok et par kjappe bilder. Minstemann viser peisen og det andre bildet viser veggen bak peisen, bare på utsiden med pipa. Dyrere enn bio-peis er det, men du trenger altså ikke sånt pipeløp som for vedpeis.
Postet 11.11.11 kl 15:35
Godt tips hassel, men ytterveggen vår består kun av vinduer, ikke der jeg vil ha "peisen"
Fått nye innbyggere i kuhlilandsbyen i dag :)Dario dario. De fant seg veldig fort til rette. Har beita på hjørnefiltermatta, der er det nok noen snacksy microorganinsmer. Men jeg trodde de skulle bli vanskelig å gi dødt for, null problem. Frosne sorte mygglarver gikk ned på høykant
Fått nye innbyggere i kuhlilandsbyen i dag :)Dario dario. De fant seg veldig fort til rette. Har beita på hjørnefiltermatta, der er det nok noen snacksy microorganinsmer. Men jeg trodde de skulle bli vanskelig å gi dødt for, null problem. Frosne sorte mygglarver gikk ned på høykant
Postet 12.11.11 kl 20:46
Postet 12.11.11 kl 21:00
Postet 12.11.11 kl 21:19
Sjurafrosne mygglarver er em hot hos badisene mine. bare pass på at de får i seg nok mat. mine håndfores med mygglarver. de spiser også frossen brineshrimp. men ingenting annet her i hus.
Håndfores ja hehe, etter første foringa er jeg ikke bekymret for at de ikke skal få nok mat. De virket meget sultne og ikke kresne. Jeg forer med variert frossenfor til alle mine fisk, og har levende dafnier, ferskvannstangloppe og microorm. De skal fores godt
Postet 12.11.11 kl 21:23