Sissis våte drømmer (side 44)

Gratulerer med nye fisk
Og viftereker, de er jo så flotte....
Argh!
Nå er jeg en smule irritert på meg selv, for jeg har med min ubetenksomhet tatt livet av en liten fisk...

Tittet jo grundig rundt i poteten for å se om de nyankome hadde det bra, og det hadde de heldigvis, men noe var feil. La oppi noen små keramikkpotter da jeg satte opp karet, slik at pygmeene skulle ha fine gjemmeplasser, men nå hadde plutselig den største av dem satt seg fast i hullet i bunnen. Helt død... Det var ikke meningen å fiske med disse, og har jo sett andre gli pent gjennom hullet. Denne satt fast rundt brystet, med halen ut av bunnen. Hmpf.

Men heldigvis ser det som sagt ut til at alle de nyankomne har det fint; til og med alle ottoene. Var spent på det, for den ene virket litt preget av reisen...

Møte i akvarieklubben
I kveld var det høstens første møte i klubben; veldig hyggelig som alltid. Det ble vist film fra en ekspedisjon til Malavi-sjøen, og så var det selvfølgelig auksjon. Jeg klarte ikke tøyle armen min i kveld heller, og kom hjem med en gjeng flotte endlers, 3 små albino-ancistrus og en pose skruvallisneria.

Endlersene er en kulturform med orange haler. Skal prøve å få lagt ut bilde av disse også, når jeg får tak i ny strømforsyning til pc'n min, for den er helt død...

Og så kjøpte jeg nye lysrør til både Godteskåla og Rio'n. En i klubben driver et lite firma, og det er mye billigere å kjøpe av han enn i butikk. Satser på at komboen Life-glo og Flora-glo skal gjøre nytten. Rørene i Rio'n er et år gamle nå, og rørene i Godteskåla er av uant alder, og gir dårlig lys.

Handlet planter på Solsiden i dag også forresten. Stakk selvfølglig innom dyrebutikken på min leting etter ny strømforsyning. De hadde fått inn masse fine nå, og de er såpass rimelige, at jeg prøver meg på Pogostemon helferi. Den forrige gikk jo dukken før jeg rakk å plante den. Kjøpte også Glossostigma elatinoides og Althernanthera reineckii 'pink'. Tviler på at den siste øverlever lenge, men pyt, den er pen så lenge det varer
Så heldig dere er som har en klubb! Det skulle jeg ønske at vi hadde her jeg bor... Både for å få kjøpt litt, men også for å skravle og dele erfaringer. Slikt som er kjekt både for nybegynnere og de mer erfarne.

Lykke til med nykommerne, både planter og fisk :0) Gleder meg til å se bilder!!
Bilder!
Da har jeg fått kjøpt meg ny strømforsyning til min egen pc, så nå blir det litt bilder her. Irriterende dyrt var det; nesten like mye som en ny pc...

Her kommer ihvertfall et bilde av en pygmegurami, og to av søte habrosuser ;D
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Kåre conradis damer
Her kommer bilder av de vakre kampfiskdamene!
Først Marian
[External Image]
Her er Lene
[External Image]
Og her er Malin (prøv å overse det møkkete glasset...)
[External Image]
Corydoras bicolour fra Brasil?
Her kommer noen bilder av de nydelige, og desverre alt for dyre, coryene de hadde på Dyrego Oslo City. De er fanget øverst i Brasil, på nytt sted. Bicolour eller ny art?
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flotte kampfisk du har fått deg.
Jeg likte marian godt, sikkert fordi jeg er litt svak for lilla
Har sendt avgårde pakke til deg. Du får ha tålmodighet når du åpner, jeg har aldri sendt planter før og mosedotten ble pakket inn som om den skulle være gull og diamanter :b
Nydelige kampfisker! Har vurdert å skaffe noen til å ha i 60 literen til jentene, da det ser ut som det er helt umulig å få tak i flere Platy... Da kan jeg likegodt selge den Platy hannen jeg har til noen som har damer til ham :0) Det blir da et rent kampfisk akvarium.

Coryene dine er jo sååå skjønne!! Så spennende med slike uvanlige farger :0)
Sto og studerte noen Coryer på dyrebutikken, men gikk hjem uten... Angrer på det! Herlig personlighet på dem :0)
Marita Ekdahl
Flotte kampfisk du har fått deg. Jeg likte marian godt, sikkert fordi jeg er litt svak for lilla :) Har sendt avgårde pakke til deg. Du får ha tålmodighet når du åpner, jeg har aldri sendt planter før og mosedotten ble pakket inn som om den skulle være gull og diamanter :b


Den er som gull og diamanter for meg ;D

Så fint at dere liker damene mine! Syns de er utrolig vakre selv også...
(Noen som sa myrsnipe?)
Channoidesyngel!!!
Nå er jeg så glad at jeg nesten hopper i taket her! Gav litt sein mat til coryene, og stirret dypt inn i Godteskåla i et forsøk på å telle skjønne grønne. Og der, rett forran meg svømte det plutselig en liten Betta Channoides!!! Ca 2 cm, så egentlig ganske stor faktisk. Ser ut som ei lita dame

*hopper og danser rundt i stua*
Hadde jeg ikke vært så ulidelig sliten hadde jeg slått hjul på dine vegne, hurraaaa!
Nye lysrør i godteskåla!
Da har jeg byttet lysrør i Godteskåla, og jeg skal si det ble forskjell! Kanskje det vil bli mer enn javabregnene som trives nå?

Satte Flora-glo bakerst og Life-glo fremst, men er litt usikker om det ble rett? Lyset er liksom ganske grønt...

Det er fortsatt noe galt med munnen til den ene channoides-damen forresten, men tror nok det er en skade. For lite hvitt der til å være munnsopp tror jeg, og håper jeg virkelig. Hun er litt tynn, men håper det går bra med henne. Veldig glad for at jeg har en arvtager
Påfuglmose
I dag kom det pakke med nyyydelig mose i posten; Taxiphyllum sp. "Peacock Moss" Tusen takk Marita

Den har nå erstattet noen stusselige dotter javamose i Trollskogen, og det skal bli fiiint...

[External Image]
Vakkert, vakkert kar, selv uten bakgrunn :o)
Jeg er jo stadig og leser her, er bare lite flink til å legge igjen spor... hehe.
Karene dine er alltid så flotte!
Rene kunstverk er de, trenger ikke fisk engang
Bra du likte mosen
Åh, så snille dere er!

Men det er fisk i Trollskogen altså; 15 bittesmå rasbora og 4 otto. Ikke de mest ruvende fiskene kanskje, men veldig søte. Snart skal det flytte inn coryer og kuhliier, men det spørs om de ikke kommer til å være linselus de heller...

Folk spør om jeg ikke har fisk i Godteskåla også, men der er det jo over 40 stykker! Sånn er det når en har en forkjærlighet for småfisk
Skjønner godt at du kaller det for Trollskogen :0) Ble helt betatt!! Mosen må jo ha vært kronen på verket, for dette var bare SÅ nydelig!!
Jonathan på flyttefot (igjen)
Siden det skal bo L144 i Rio`n måtte Jonathan ancistrus flytte til bake til Ungdomsklubben, der han var som liten. Gikk overraskende fint å fange ham må jeg si. Skikkelig søt er han, selv om han er litt sur innimellom. På grunn av skaden på halen framstår han som ganske "stutt-tjukk"...
[External Image]
Slapp nedi en algetablett for å lokke ham fram, men det ble pluselig helt borte, så måtte slippe nedi en til. Men jeg fant den første igjen, i armene til en amano. Snakk om egoist ;D
[External Image]
I Ungdomsklubben ble beboerne veeeldig nysgjerrige på tilvenningsboksen så jeg prøvde å få tatt bilde av de nye endlersene. Ikke særlig vellykket...
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap