Liv's vannverden (side 45)

Habrosusene er helt nydelige, veldig betatt av dem Hatt dem et år nå faktisk og alle i god behold ennå. Blitt mindre og mindre sky, så nå bryr de seg ikke i det hele tatt. Ligger planta foran frontruta.

Ildtetradamene er skikkelig runde ja, men for noen farger de fiskene har! Har 9 men kunne godt tenkt meg litt større stim.
Jeg driver og rydder i 250 literen min, har lenge irritert meg over at jeg har blandet 3 forskjellige coryer der og har bestemt meg for at de 2 typene jeg har minst av skal ut og den gruppen jeg har flest av skal økes.

Jeg har 3 flotte VF sterbai, tror det er hunner (jeg er ikke flink til å se kjønn...) som har gått hos meg siden jeg startet 250L for over 2 år siden. De skal altså ut så de kan komme til en større gruppe. Hadde du vært intressert i dem? Hadde det vært aktuellt å feks bytte med de bettane jeg venter på fra deg?

Jeg ser du har 10 stk allerede så du trenger jo sikkert ikke flere, men jeg tenkte jeg kunne høre med deg før jeg legger de ut for salg
Kjempefint at du tenkte på meg, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med mine egne sterbaier. Har faktisk vurdert å selge dem. Merker at cory oppdrett ikke er noe for meg, altfor mye jobb - og syns det er synd om den flotta leksgruppa mi ikke får utfolde seg. samtidig stresser de kurvciklidene mine. Så... sitter og vurderer hva jeg skal gjøre med mine egne.
Sukk, ser ikke stort til cory yngel i dag. Må nok innse at dette ikke helt er min styrke. Liker best de som mekker alt selv så kan jeg bare fiske over et par ferdig klekkede fisk i yngelnett som backup om de i karet skulle bli spist. Plukke egg, rense egg, flytte yngel i bokser, daglige vannbytter, artemiaklekking... puh! det vokser meg over hodet kjenner jeg. Liker eg. aller best at det bare dukker yngel ut av min høyt elskede cornuta

Men... kan jo håpe på at de har fått i dekning og gjemt seg under ramma i yngelnettet så har fortsatt forhåpning om at kanskje en ørseliten en klarer seg?!

Vallisneriaen på bildet gis bort! Om noen jeg kjenner her inne vil ha den så tar jeg jobben med å sende - hvis ikke så legger jeg ut gis bort annonse mot henting.
liv_65
Kjempefint at du tenkte på meg, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med mine egne sterbaier. Har faktisk vurdert å selge dem. Merker at cory oppdrett ikke er noe for meg, altfor mye jobb - og syns det er synd om den flotta leksgruppa mi ikke får utfolde seg. samtidig stresser de kurvciklidene mine. Så... sitter og vurderer hva jeg skal gjøre med mine egne.


He he, jeg skjønner Da legger jeg de ut for salg!
De er nok ikke vanskelige å bli kvitt Vakker cory
liv_65
De er nok ikke vanskelige å bli kvitt:-) Vakker cory :-D


Åhh, det er de og det har ikke vært noen lett avgjørelse å bestemme seg for å ikke satse på dem! Jeg har 3 sterbai, 2 similis og 6 arcuatus i samme kar. Det ble til slutt arcuatus som vant. Den skal beholdes og og gruppen økes. Syns den er vanvittig pen og da trenger jeg ikke kjøpe så mange for å få en god gjeng
Den er nydelig den og Måtte slå opp, husket ikke latin navnet. Holder med 3-4 til da så har du en skikkelig stim. Skal si fra hvis jeg ser dem i butikkene.
De hadde små hos Jan Holt på fredag til 98 kr stk. jeg vet ikke om det er noen u-pris for disse? Jeg kjøpte mine fra privat oppdrett for 50 kr stk..
Vet ikke hva de bør koste. Syns det er så utrolig store prisforskjeller på coryer, ikke bare mellom artene men også innen samme art.
Sterbaier er flotte de, kjøpte en haug billig på auksjon for en stund siden
Mener å ha sett sterbai til alt fra 45,- til 175,- i butikkene her i Oslo.

Lille thomasi skårer ganske søyt på søthetsskalaen her
Ser faktisk ut som om jeg får blyxa til å trives i 96 literen. Måtte gi opp i 110 literen og 54 literen. Må være lysforholdene som gjør det. Vannet er likt hos meg og bunnlaget likt.
Og så bidlet som jeg hadde tenkt å laste opp Jaja, er ikke hjemme syk for ingenting.

Planten vokser behagelig sakte også
liv_65
Og så bidlet som jeg hadde tenkt å laste opp ;-) Jaja, er ikke hjemme syk for ingenting. Planten vokser behagelig sakte også ;-)


Den er fin når den blir sånn. Har prøvd den ved et par anledninger med varierende resultat. Kasta den til slutt...
Har flytta den to ganger før jeg fikk den til jeg og. Gikk i oppløsning i 110 literen og i 54 literen tror jeg rekene gnafsa på den for den hadde alltid "avklippede" blader. Men flott når den vil Vurderer å slenge ned noen gjødselkuler for å se om den like seg ennå bedre da.
Flyttet over 3 overlevende kampfisk yngel til yngelkaret i dag. Nesten 1 cm store blitt, spent på fargene på disse. Blålilla far og knallrosa mor
Da har jeg oppdatert alle akvariene mine på AF. Prøve å få tatt noen nye bilder snart å legge på akvariene også. En del som har forandra seg litt siden bildene ble tatt.

Hjemme i dag, magevirus på toppen av forkjølelsen ble i meste laget for kroppen i dag gitt.

Ser ellers veldig bra ut med de 4 klovnkilliene, har lagt på seg fint - så en ukes tid så er det nok over i det andre karet med dem sammen med de største. Hyggelig å se når de klarer seg - var veldig usikker på om den ene kom til å klare seg, var så tynn at bakkroppen hang nedover - ikke noe hyggelig syn.
Et lite bilde av de skjønne lakrisene Dårlige bilder i basen av disse ser jeg, men syns kvalitetskravene er så høye nå så det skremmer en litt fra å sende inn.
Var innom å kikket på karene dine ,de var utrolig flotte
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap