Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 45)

Sissimor
Virkelig søte fisker Lisbeth! Har sett dem i butikk her i Trondheim også, men da bare hanner desverre...

Nettopp derfor jeg bare måtte kjøpe dem, kan ikke huske sist jeg så hunner av disse i handelen! Veldig synd at de som fanger ikke skjønner at man må ha både hunner og hanner for å få et vellykket fiskehold. Men sånn er det med flere arter, de fanger kun de peneste og da blir det bare hanner
Plussmedlem
Ja, huff, det er akkurat det... må jo være pent for at det skal selge bra, er vel tenken, håpløst nok! Utrolig dumt blant annet for de som vil prøve seg på oppdrett.
Jeg har tilgode å se Dario Dario i handelen.

Glemte egentlig hvem jeg skrev til i sta. vet jo igrunn at du har god erfaring med disse litt sære fiskene. Må jo det for å elske laburintfisker.

Etter å ha lest litt om fisker som vi har og hører nå din erfaring. Så styrker det mistanken at jeg har norges særeste lille fisk. Han kan bli så ufattelig fornærma på meg om ting ikke er som han er vandt med.

Blir veldig spennende å følge turen til darioene dine. Og håper vi vil få mange poster om disse.
Anders Kaste
Ja, huff, det er akkurat det... må jo være pent for at det skal selge bra, er vel tenken, håpløst nok! Utrolig dumt blant annet for de som vil prøve seg på oppdrett.

Ikke sant.. Dragefinne er en typisk fisk som også bare fanges inn hanner av, skikkelig dumt
Sjura
Glemte egentlig hvem jeg skrev til i sta. vet jo igrunn at du har god erfaring med disse litt sære fiskene. Må jo det for å elske laburintfisker.

Jada, har satt meg inn i sakene Hatt lyst på disse lenge, men ikke gidda å bry meg med dem pga at de bare fanger hanner. Jeg skulle egentlig sette inn noen bettaer i dette karet, men brått ble det altså Darioer istedet. Men veldig fornøyd med impulsvalget. Gleder meg til se de i aksjon. Spesiell liten fisk!
Lisbeth
Godt tips hassel, men ytterveggen vår består kun av vinduer, ikke der jeg vil ha "peisen" :)

Nei, da går jo ikke det, nei... lite mobil en sånn gasspeis.
En elekrisk peis (med "flammer") kan kanskje være et alternativ til bio-peis - har fått litt skrekken jeg for de bio-peisene etter å ha hørt om flere som har eksplodert...

Lykke til med dario dario'ene! Morsomt med noe helt nytt.
Se på den katta her da, venninna min sin, er bare så flott herremann!

[External Image]
Hassel
En elekrisk peis (med "flammer") kan kanskje være et alternativ til bio-peis - har fått litt skrekken jeg for de bio-peisene etter å ha hørt om flere som har eksplodert...

Jeg også, skumle greier. jeg må sjekke litt rundt. Vil både ha et hyggelig lys som erstatter akvarielyset og noe som varmer. Ikke bare pynt liksom
Lisbeth
Se på den katta her da, venninna min sin, er bare så flott herremann!

Å -for en nydelig pus! Skulle gjerne hatt katt og jeg, men bikkja vi har nå er ikke akkurat kattevant eller -vennlig.
Dario dario er knallsøte. Jeg kikka på noen i sommer, og var veldig fristet. Men jeg har liksom ikke noe kar der de ville komme til sin rett, så jeg kjøpte ikke. Men jeg er fortsatt fristet...
[URL=http://www.unimati.biz/search.asp?keyword=RockZolid+Mangrove+Rod+]Disse "mangroverøttene"[/URL] var dødsfete! Har hatt lyst på noe sånt i lakriskaret. Kan sikkert finne noe lignende ute, men ikke sånn som dette, at det ser ut som røttene gror ned i sanda
De var kunstige, de røttene, så fordelen er jo at de aldri råtner
De var dødskule! Må være helt rått med dem i et stort kar.
Ja, det var litt av en idé det der, Lisbeth! Noe å tenke på for meg også.
Ja ikke sant! Jeg fant dem via en annonse her inne. Den som selger dem opplyser om at den ene rota har noen grener brukket av, så det spørs jo hvor solide de er etter en stund. Og tåler de å bli skrubbet rene for alger mon tro. Litt dyr dekor hvis de ikke holder så lenge. Men sinnsykt kule ja!
Hmm, ja må tenke litt på det der. Skulle sett dem "live". Kanskje de mister fargen etterhvert som bakgrunnen som beskrives her?
Hassel
Hmm, ja må tenke litt på det der. Skulle sett dem "live". Kanskje de mister fargen etterhvert som bakgrunnen som [URLBLOCK1]?

Ja nemlig. Kjipt å bruke masse penger når det ikke tåler å bli rengjort. Jeg kunne ikke hatt en eneste ting i karet som ikke kan skrubbes godt!
Lisbeth
Ja ikke sant! Jeg fant dem via en [URLBLOCK1]. Den som selger dem opplyser om at den ene rota har noen grener brukket av, så det spørs jo hvor solide de er etter en stund. Og tåler de å bli skrubbet rene for alger mon tro. Litt dyr dekor hvis de ikke holder så lenge. Men sinnsykt kule ja!

Såg de røttene på auksjonen til Bergen Akvarieklubb og dei såg skikkelig skikkelig kunstige ut in live for å si det slik.
Ivar og Tone
Såg de røttene på auksjonen til Bergen Akvarieklubb og dei såg skikkelig skikkelig kunstige ut in live for å si det slik.

Jøss, da lyver de bildene veldig
Såg veldig godt dei hullene som gjorde att du ikkje endre på rota etterhvert som du ville det.
No angre eg egentlig på att eg sa fra, men det var bare impuls siden du har lært meg så mye om både fisk og dekorasjon.. Du må gjerne slette innlegget om du vil det.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap