- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 45)
Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 45)
SissimorVirkelig søte fisker Lisbeth! Har sett dem i butikk her i Trondheim også, men da bare hanner desverre...
Nettopp derfor jeg bare måtte kjøpe dem, kan ikke huske sist jeg så hunner av disse i handelen! Veldig synd at de som fanger ikke skjønner at man må ha både hunner og hanner for å få et vellykket fiskehold. Men sånn er det med flere arter, de fanger kun de peneste og da blir det bare hanner
Postet 12.11.11 kl 21:27
Postet 12.11.11 kl 21:31
Jeg har tilgode å se Dario Dario i handelen.
Glemte egentlig hvem jeg skrev til i sta. vet jo igrunn at du har god erfaring med disse litt sære fiskene. Må jo det for å elske laburintfisker.
Etter å ha lest litt om fisker som vi har og hører nå din erfaring. Så styrker det mistanken at jeg har norges særeste lille fisk. Han kan bli så ufattelig fornærma på meg om ting ikke er som han er vandt med.
Blir veldig spennende å følge turen til darioene dine. Og håper vi vil få mange poster om disse.
Glemte egentlig hvem jeg skrev til i sta. vet jo igrunn at du har god erfaring med disse litt sære fiskene. Må jo det for å elske laburintfisker.
Etter å ha lest litt om fisker som vi har og hører nå din erfaring. Så styrker det mistanken at jeg har norges særeste lille fisk. Han kan bli så ufattelig fornærma på meg om ting ikke er som han er vandt med.
Blir veldig spennende å følge turen til darioene dine. Og håper vi vil få mange poster om disse.
Postet 12.11.11 kl 21:32
Postet 12.11.11 kl 21:51
SjuraGlemte egentlig hvem jeg skrev til i sta. vet jo igrunn at du har god erfaring med disse litt sære fiskene. Må jo det for å elske laburintfisker.
Jada, har satt meg inn i sakene Hatt lyst på disse lenge, men ikke gidda å bry meg med dem pga at de bare fanger hanner. Jeg skulle egentlig sette inn noen bettaer i dette karet, men brått ble det altså Darioer istedet. Men veldig fornøyd med impulsvalget. Gleder meg til se de i aksjon. Spesiell liten fisk!
Postet 12.11.11 kl 21:55
LisbethGodt tips hassel, men ytterveggen vår består kun av vinduer, ikke der jeg vil ha "peisen" :)
Nei, da går jo ikke det, nei... lite mobil en sånn gasspeis.
En elekrisk peis (med "flammer") kan kanskje være et alternativ til bio-peis - har fått litt skrekken jeg for de bio-peisene etter å ha hørt om flere som har eksplodert...
Lykke til med dario dario'ene! Morsomt med noe helt nytt.
Postet 12.11.11 kl 22:58
Postet 12.11.11 kl 23:08
Endret: 12.11.11 kl 23:09
HasselEn elekrisk peis (med "flammer") kan kanskje være et alternativ til bio-peis - har fått litt skrekken jeg for de bio-peisene etter å ha hørt om flere som har eksplodert...
Jeg også, skumle greier. jeg må sjekke litt rundt. Vil både ha et hyggelig lys som erstatter akvarielyset og noe som varmer. Ikke bare pynt liksom
Postet 12.11.11 kl 23:11
Postet 12.11.11 kl 23:14
Postet 12.11.11 kl 23:33
Postet 13.11.11 kl 11:35
[URL=http://www.unimati.biz/search.asp?keyword=RockZolid+Mangrove+Rod+]Disse "mangroverøttene"[/URL] var dødsfete! Har hatt lyst på noe sånt i lakriskaret. Kan sikkert finne noe lignende ute, men ikke sånn som dette, at det ser ut som røttene gror ned i sanda
Postet 17.11.11 kl 10:58
Postet 17.11.11 kl 11:08
Endret: 17.11.11 kl 11:08
Postet 17.11.11 kl 11:14
Endret: 17.11.11 kl 11:14
Ja ikke sant! Jeg fant dem via en annonse her inne. Den som selger dem opplyser om at den ene rota har noen grener brukket av, så det spørs jo hvor solide de er etter en stund. Og tåler de å bli skrubbet rene for alger mon tro. Litt dyr dekor hvis de ikke holder så lenge. Men sinnsykt kule ja!
Postet 17.11.11 kl 12:29
Hmm, ja må tenke litt på det der. Skulle sett dem "live". Kanskje de mister fargen etterhvert som bakgrunnen som beskrives her?
Postet 17.11.11 kl 12:46
Postet 17.11.11 kl 12:52
LisbethJa ikke sant! Jeg fant dem via en [URLBLOCK1]. Den som selger dem opplyser om at den ene rota har noen grener brukket av, så det spørs jo hvor solide de er etter en stund. Og tåler de å bli skrubbet rene for alger mon tro. Litt dyr dekor hvis de ikke holder så lenge. Men sinnsykt kule ja!
Såg de røttene på auksjonen til Bergen Akvarieklubb og dei såg skikkelig skikkelig kunstige ut in live for å si det slik.
Postet 17.11.11 kl 13:12
Postet 17.11.11 kl 13:20
Postet 17.11.11 kl 13:40