Lettere øvet nybegynner :) (side 46)

Kjetilv
jeg spiser anne da :P Forresten, noen som vet om noen som har lyst på noen spesielle tannkoier til hagedammen sin? Så kan jeg ta med i morra

Tannkoiene dine bør bli hjemme Kjetil.

Forøvrig har jeg ladd muskedunderen med grovsalt og rustne spiker
Skal se om jeg ikke kan finne noen kramper også.

Mvh JRR
Stakkar, er jo ingen som liker de jo
Liker de jeg, kunne godt tenkt meg å hatt et par stykker utti vannet her jeg, men da må jeg nok søke først.

Gleder meg til å se Silver igjen, må bare spise frokost, så er det å putte ting i bilen, hente planter og reise.
Joda Kjetil, men jeg syns de gjør seg bedre i sitt naturlige habitat.

Dessuten er det i følge loven kun tillatt med Koi og Gullfisk i Norske hagedammer. Så det så!!!

Mvh JRR
Det synes jeg er teit, så lenge fisken ikke har mulighet til å komme seg over i "fritt" vann burde man kunne holde det meste.
Si sånn som deg da JRR, hvordan i det helsikke skulle noen fisk overleve en tur på land frem til neste levlige ferskvann fra dammen din?

Klart fugler kan ta fisk og frakte et stykke, men det gjør de like fint med gullfisk og fra vann som er der fra før som om de skulle tatt de fra en dam.
Poltikere tenker ikke, de bare lager regler etter hva som fungerer oppi hodet deres.
Dumme dumme menneskene.

Sånn som han ene som sitter i reptilsaken, veit du hva han klarte å prestere å si??
Nemlig at han likte ikke reptiler og de kunne jo ikke overleve i det norske klima!!
Hallo, det er jo halve meninga, at de ikke overlever i norskt klima om de skulle kommet seg ut.
Som jeg sier, politikere er dumme de.
politikere er noen rare dyr...
Ja det må være mye innavl i de rekkene, tror nok mange politikere stammer fra Hitler. Ser mange av de faktene der, iallefal i regjeringen, ha driter vel i hva folket sier, vi gjør sånn vi. :P
Selv om det betyr at folket må lide.

Nei, får stemme demokratene fremover, så kanskje det blir mer riktig. Dette er nemlig "vanlige" folk som er lei av politikere og måten de styrer landet på. Nå har de sett seg lei og begynner den lange veien mot toppen av fjellet, så best å gi de så mye hjelp som mulig.
Tror nok nemlig det er skadelige radiongasser i stortinget, så hvis de oppholder seg der for lenge blir de hjernevasket.
Her er bildene fra fisketuren forrige helg:
[External Image]
[External Image]
He he, pingla meg i vannet. Vel var bare den gangen, resten kom jeg meg rundt på egen hånd. Var noe kjølig vann, men gikk greit. Stakkars Morten sank jo nesten til knes i bunnlaget med meg på ryggen

Igår var det grilling i horten for de som ville være med på det. Vi ble ikke så mange, samme trauste gjengen som dukket opp, + en gjest da, Rolf fra Loak. (lillestrøm og omegn akvarieklubb)
Utenom han var det såklart moa, JRR, Magda, Kjetil og Kjetil og Sanne kom jo etter hun var ferdig med rekefangst.

Vi foret små fugler og fikk jammen besøk av noen større fugler oxo.
Disse er utrolig vakre, forbindes med sjø og sommer, men bråker fælt.
Men som sagt, vakre å se på.
Hyggelig fest med fint vær og verdens koseligste mennesker.
[External Image]
Sanne og moa
[External Image]
Rolf, JRR, Magda og ene Kjetil
(desverre snek andre Kjetil seg unna bilder)
[External Image]
JRR sin stolthet, Princess Goldy oxo kjent som madammen. ;D
Oi idag har det vært stille her inne, man skjønner det er helg med fint vær

Jeg har vært ute idag å vettu, fått satt opp dam faktisk
Eller en blomsterurne med vann i, men det holder for nå, lurer litt på om jeg skal sette ut kirsebærreker der, enten de eller kanskje borarasene skal få nyte sommeren der ute
[External Image]

Ble en fin liten fontene oxo, det er så gøy med vann
[External Image]

Den rommer faktisk 50l med vann.
[External Image]

Ble mye bøttebæring på meg idag, først krukka med 40l vann, så akvarie med 50l vann, det ble 9 turer opp og ned trappa til vannet. Banket godt i skolten i varmen da ja.

Har oxo vært en tur ved havet og mottat pyntestein. Så nå kan jeg pynte beder og akvarier til den store gullmedaljen.
Hadde egentlig planer om å bade, men tok heller en dusj hos mamma, bade kan jeg gjøre en annen dag. (selv om det sikkert hadde vært skikkelig digg)

Bare to dager igjen nå, så er det ferie, en uke igjen så skal jeg sitte fiskevakt i horten ut juli, bare halvannen uke igjen til Jarlsberg Grand prix begynner, da kommer gutta fra Bergen. Gleder meg til det.

I august kommer Rinamor en tur fra england, det blir iallefal kos.
Æsj når sommeren er over må jeg skaffe meg jobb :P *blæ*
Eller pakke sekken og reise min vei
Dæsken å fin den urna mi ble da Galemor

Du kan jo sette oppi noe levende å ha der i sommer. Bare pass på å etterfylle når det fordamper masse vann som nå om dagen. Har 29.1 grader inne i stua her nå

Varmt var det på kino ikveld også. Betalte for biletter og havna i feil kinosal. Dama gav oss billetter til feil film. Makan

Men vi fikk da sett Transformers, Det ringer i øra enda etter den filmen,
makan til lydeffekter da gitt

Mvh JRR
Jeg vil se nyeste Harry potter jeg, får se om det blir no kino å meg i sommer.
Tror ikke det da men :/
Galemor
Jeg vil se nyeste Harry potter jeg, får se om det blir no kino å meg i sommer. :) Tror ikke det da men :/

Hvis den går når jeg kommer hjem igjen så skal jeg ta deg med på Harry Potter

Den har Norgespremiere i Juli.

Mvh JRR
Åja den å, er mye bra på kino denne sommeren.
Sovnet istad og har vist vært borte en times tid, her er det krøpet opp i 28 grader inne noe som da oxo gjelder for akvariene. Men fiskene ser ut til å ta det helt fint og jeg ser på det som en liten temeperaturkur. Altså ingen fare før tempen krysser 32grader.

Men når jeg skal til horten for å passe fisk der kommer jeg til å fjerne dekkglass og slå ned lystid og slikt. Vifta får kanskje gå døgnet rundt oxo, men litt skeptisk til det når jeg ikke er hjemme da.

Skal jo kanskje låne ut hytta en tid mens jeg er i horten likevel, og han er akvarist, så da går det nok greit likevel.

Regner med at det går bra om jeg er borte fra horten en kveld en gang iblant.
Men jeg må få en skikkelig innføring i rens av skummer osv. Kjipt om noe skjer og jeg bare klør meg i hodet og ikke aner dritten. :/

Huff man blir litt rar i hodet når man sovner men ikke våkner fordi man er ferdig å sove, men fordi myggestikkene begynner å klø. Inatt skal jeg ha med kløkremen til sengs.
Hellu vennen!

Istid 3 tenkte jeg på å gå å se i Thailand, da jeg er mer fan av Ray Romano (fra alle elsker Raymond på tv3), enn av han Otto Jespersen på stemmene (Mammuten). Liker å se den Amerikanske versjonen jeg da. :P

Temperaturen her inne er 29,5 i stua akkurat nå og gulvvifta går for fullt. Har en til jeg kan sette opp her om ønskelig. Har også en liten bordvifte på soverommet. Selve temperaturen i akvariene varierer litt, men sånn ca 27 i ferskvannskarra og 25-26 i saltvannet. Har vifte på det

I verste fall kan jeg rigge til gjestesenga nede i fiskerommet i kjelleren :P
Har lurt på å sove der flere netter sjøl, men jeg får vel se på dette været som aklimatisering til fredag, så blir jeg vel herdet når jeg kommer ned til Bangkok lørdag morgen.

De dekksglassa skal du få lov til å slippe å fjerne, for jeg har ingen akvarier med dekksglass på

Men juster lyset om du vil, ikke noe problem det.

Når det gjelder alt det andre, så skal jeg gi deg en "kræshj" innføring i saltvann, men du kan vel litt etter alle disse foredragene du har fått med deg da du har blitt med meg på akvarieturer til andre klubber

Reis bort noen kvelder du, ikke noe problem det igrunn, de klarer seg fint de. Bare pass på å etterfylle fordampet vann før du drar.

Skal også legge igjen en telefonliste til deg om du skulle trenge krisehjelp i ferien.

Mvh JRR
Fjerning av dekkglass tenkte jeg å gjøre hjemme, samme med reduksjon av lystid.

Jeg vil ha en liten innføring av vask av skummer og slikt, hvordan ta det fra hverandre,skru sammen osv.
Ja man må nesten se filmen på engelsk, norsk er lissom så dølt.

Jeg som nesten ikke takler lyd, led meg igjennom viftelyd i hele natt for å slippe våt madrass om morran. Men sov da greit for det, hadde ikke sovet bedre hadde jeg svettet istedet, så...
Se om jeg sover på sofaen eller senga, finner ut av det, kanskje jeg tar med hengekøya og sover ute ved dammen ;D

Nei pausen er over, så snakkes senere.
Da har jeg ferie og passer fiskene til JRR, allerede vært borte og fiklet med to av pumpene hans og litt med dammen, ca 10 min siden han satte seg på flyet. ;D

Vel i det ene akvariet har jeg nå oppdaget noe som ga meg grøsninger, noe som ligner misstenkelig på igler. De er ca 1cm lange og 2 mm brede, med firkantspadeformet hode. De holder til på glasset oppe ved vannkanten, nå er det bare å finne ut om de er ufarlige eller ikke.

De er iallefal ekle og ser på, igler liker jeg IKKE.
De ser ikke ut som noe annet jeg har funnet i akvariene mine før, og der har det vært mye rart liv, de ser rett og slett ut som igler, gjennomsiktighvite og flate.

Har så lyst til å gjøre en masse her, men håper det holder seg med lysta, blir nok litt fiskegreier på meg likevel, har jo et tomt karr som jeg kan innrede.
Idag blir det ro og fred, imorgen må jeg få fikset litt på bilen, må ha nye dekk, det ene siger lufta ut av over tid.
Så to nye sommerdekk, eller kanskje 4, skulle ikke forundre meg om disse er like gamle som vinterdekka var.
Men de er jo helt fine, nesten ikke slitt.

Helt utrolig, bensinen koster 20øre mindre her enn i stokke. Så stor forskjell på så liten avstand.
Hmm nå er jeg sulten, får sjekke om det finnes noe snadder i kjøla eller fryseren. Må nok ta en tur rundt i horten by nå som jeg er her. Dyrebutikkene osv, Sanne vil kanskje være veiviser

Meldt regn fra neste uke av, da kan jeg holde på inne vettu.

Hva er det slags filter eller pumpe eller hva det er i den bøtta på bildene lengre oppe på siden her? Lyst å lage meg en "akvariestamp" ute å balkongen etter hvert, og det der så jo kjempekult ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap