Liv's vannverden (side 46)

Takk Mye lekkert hos deg også. Det 110 liters apisto karet ditt er knallekkert. En smule misunnelig på tanganyika med hesteneser og calvus også
Skulle nok oppdatert karene for en stund siden . De fleste karene er endret på eller solgt .Må ta meg sammen å gjøre noe med det snart. Var ellers fornøyd med 110 literen den gang.Nå er det i bruk til coryungdommer og barn. Det går mest i Corydoraser nå pluss saltvannsakvarier.
Så kult med saltvann. Er det mye mer jobb eller?
Er litt mer jobb ja,men på en annen måte.Her må det passes på vannverdiene hele tiden så det blir litt målinger.Dessuten er det masse tekniske ting og tang med saltvann. Men selvfølgelig ,vet om folk som gjør det mer low-tech ,dette er jo enklere og billigere. Begynte litt enkelt med et ombygd 180 liters Juwelkar.Men som alltid i denne hobbyen,så baller det på seg og et 343 liters kar kom i hus og. Her blir det mer hardkoraller og de krever endel .Men det er jo gøy da
Mange fine kar du har ja, og jeg gjentar -mange. Har du alle i stua eller??
Jeg fatter ikke hvordan dere får plass til så mange akvarier mellom stoler og hyller. Jeg har bare 4 og syns det absolutt holder nå. Blir det fler går det over til å bli oppstablet istedet for pent inventar syns jeg...

Huff, jeg er ikke flink til å oppdatere i min profil, må få gjort det jeg også...
Det er så lekkert med koraller og så mye flott fisk - må nok prøve meg på saltvann en gang, men tror jeg skal vente til jeg forhåpentligvis en dag får litt bedre tid.

Byttet navn der ja Hei Lisbeth!
Jeg har 128 og 2x180 i stua - de står i grunnen på vegger som er vanskelige å møblere med noe annet. Ellers en 28 liter på skjenken i stua. 1 17 liter og en 28 liter på kjøkkenbenken og 54, 96 og 110 på gjesterommet. Men da er det forsåvidt ikke plass til gjester mer på gjesterommet så jeg bør vel heller kalle det akvarie/garderome/roterom. Hus på et par hundre m2 står definitivt høyt på ønskelista :-P

Men, skal jo innrømmes at jeg får kommentarer ala "det er det verste jeg har sett" Men hvem bryr seg vel om det Det er min leilighet, så det så!!
Hvordan fikk du forresten endret brukernavn? Har hatt lyst å gjøre det lenge, men ikke funnet ut hvordan jeg kan gjøre det. Farken heller trenger jo ikke akkurat reklamere med at en snart er 44 hehe
Du har jo akvarier i alle rom jo!

Ja, fant ut at det var på tide å ha mitt rette navn som nick..

Kontaktet moderator, man kan visst ikke gjøre det selv.
Done Vil gjerne hete Liv H isteden - håper det går kjapt
Nesten.......... wc, bad, soverom og gang er akvariefritt Hadde jeg hatt plass på badet så hadde jeg sikkert hatt et der også, soverommet er fredet dog...
Det gikk overraskende fort å få byttet nick, 15 min tror jeg

De er effektive disse moderatorene!
Karene dine er kjempelekre, Liv! Var ekstra imponert over yngelkaret. Slike småkar er det ikke helt enkelt å få til en fin innredning i.

Skjønner ikke hva du mener med at 44 ikke er et pent tall forresten.
(Hilsen 65-modell fra nørdmøre) ;D

PS: Pakke på vei til deg. Håper de kommer frem i god behold.
Takk Hyggelig å høre!!! Skal få oppdatert bilder på alle, er noen som har forandra seg litt (ikke noe drastisk, men...)

Veldig godt fornøyd med 17 literen - den rota og cryptocorynene gjør susen. Utrolig glad i de plantene

44 er definitivt et fint tall, men føler ikke behov for å ha alderen min i aliaset mitt her Damer skal jo liksom ha hemmelig alder

Gleder meg til pakke

Fikk forresten ånden over meg og rensa vallis nana og har nå plantet dem i 54 literen til channoidesene. Forhåpentligvis vokser den bedre der. Ingen flyteplanter og gruvere grus som sikkert gir mer næring til røttene.
Nye bilder av karene
Da har jeg knipset alle karene i kveld, skal prøve å få knipset litt av innboerne i hvert kar til helga og oppdatere bilder på karene mine

1. 17 liter med yngel
2. 28 liter med guløyde tigerreker
3. 28 liter med gule reker og klovnkilli
4. 54 liter channoides, pygmaeus og reker
5. 96 liter med kampfisk, borellii, gertrudae, dvergtannkarper og cory black (og channoides og kampfisk yngel i nettet)
6. 110 liter med Apisto viejita, habrosus, ildtetra og ancistrus avlsparet mitt
7. 128 liter Asia, lakrisgurami, dverggurami, pygmegurami, kampgisk, miniatyrrasbora
8. 180 liter Afrika, thomasi, egyptiske munnrugere, killi (og midlertidig en del kampfisk ungfisk)
9. 180 liter Sør Amerika, røde kurvciklider, sjakkbrettciklider, sterbai, blå neontetra (selges) smykketetra og øksefisk samt bulldogmaller. (røde kurvciklide yngel og sterbai yngel i nettet)

Puh.... sikkert glemt noe
oi, kjempefine ...må ha mere plass!
Takk Skulle ikke hatt problemer med å fylle opp et stort hus nei
Utrolig flotte og velfylte kar, pent komponert. Ser du er flink med planter også ! Alltid inspirerende å se slike bilder.
Takk Veldig hyggelig å få sånne tilbakemeldinger
Måtte inn og titte på dine og. Flotte kar. Kjempefin borellii du hadde. Jeg har en som jeg trodde var hunn i flere måneder som nå viser seg å være en liten gutt gitt - rare fisker. Utrolig at en svar hann kan "forkle" seg som hunn i så lang tid.
De nydelige smykketetraene mine
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap