Sissis våte drømmer (side 46)

Likte det siste bildet der

Sp.black er som regel veldig lite sky,så en grei cory å ha og ikke minst flott å se på med den fløyelsaktive kroppen
Gullars på flyttefot
Foret med squash i alle kar i kveld, og falt for fristelsen til å prøve å flytte Gullars. Satte hoven forran henne på squashbiten, og hun jumpet villig inni. Skulle det virkelig bli så lett?

Hun har nå blitt over 7 cm, og skikkelig rund. Kanskje hun burde få nytt navn også, som er litt mer feminint?

Den bittelille henger fortsatt med, så nå er det plutselig 5 L144 i Rio`n, og ingen vanlige ancistrus. I Ungdomsklubben går store Jonathan og 3 små albinoer, og i Godteskåla er det nå 5 superrot. Den største av dem begynner å få "tanabart", så det var på tide å flytte Gullars.

Og nå så jeg den lille channoidesen i Godteskåla igjen, hurra!
Så fine bilder av C.black, de er vakre fisk
Er gulla(rs) rasist?
Ja, det lurer jeg litt på. I Godteskåla var hun svært egoistisk når det kom til mat, og kjeppjaget superrotene som nærmet seg grønnsaken hennes. Men nå i Rio`n, så deler hun squashen gladelig med alle de 4 andre L144. Tydelig at hun vet hvilken farge hun har
[External Image]
Her er den unge kavaleren..
[External Image]
Og så var det er vakker cory som poserte så fint...
[External Image]
Nydelige bilder!!
Jeg fikk jo bare såååå lyst på cory nå... Noen fisker med herlig personlighet hadde gjort seg!! Hmmm...Mon tro om jeg har plass?? Er så usikker på hvor mange jeg kan putte i ett akvarie... Litt redd for å overbefolke ;0)
Fiskeflytt
Flyttet de som skal i Godteskåla fra Poteten i dag, men fant bare 3 pygmèguramier!??? Det skulle jo vært 4 (etter at jeg "drepte" en...) så nå er jeg litt trist. Og enda tristere var det å ta den tunge avgjørelsen om å avlive lakris-hannen. Den har vært tufs siden han kom, med litt struttende skjell, sjanglete svømming og null matlyst. Men han har stikki som et lyn når jeg har prøvd å fange ham. I dag lot han seg lett fange, så da var det ikke mye å tenke på. Så nå står 3 pygmèguramier, 1 lakris og 2 viftereker til aklimatisering. Ph er den samme i begge kar, men lar det gå litt tid alikevel...

Men kampfiskdamene ville gjerne bli fanget, og jo mer jeg rotet oppi der, jo morsommere var det. De er så tamme at jeg bare kan plukke dem opp i handa. Kåre Conradi står og gjør seg til for damene hele tiden, og har bygget et enormt skumreir, men det ser ikke ut til at damene er det minste interssert. Har planer om å prøve å ha de som familie i Rio`n, så derfor står karene helt inntil hverandre.

Grunnen til at jeg flyttet bare noen, er at de gjemværende skal i kar med høyere ph, så nå skal den justeres opp fra 6,4 til 6,8 i Poteten, så blir tilvenningen lettere når de neste skal flytte.

Og Kamilla; coryer må man jo bare gjøre plass til ;D
Jeg er akkurat ferdig med å lese tråden din, nå går den inn på lista for daglig lesning.
Takk for inspirerende lesning og flotte bilder.
Du har mange flotte akvarier og artige navn på både karr og innbyggere.

Mvh Bjørn
Oi, har du lest hele? Bra du likte innholdet da, og velkommen ombord på min akvaristiske berg og dalbane ;D
Mengde frossenfor?
Jeg har drevet med akvarier et år nå, og er fortsatt veldig usikker på om jeg forer riktig mengde. "Ikke mer enn de spiser på 2-3 minutter" leser jeg, men altså...

Spesielt usikker er jeg med frossenforet. Pleier å fore 5 ruter tilsammen; 2 cyklops/dafnier og 3 artemia/myggisser. Men blir dette lite? Hvor mange coryer på ei rute tro?

Lettere med granulatboksen, der det skal gis 1 klikk pr 5 små fisk. Men gir aldri så mye heller egentlig, og forer alltid med litt flak samtidig. Men fiskene ser ikke tynne ut, så kanskje jeg forer passelig lell...
Uv-filter bestilt...
Da har jeg bestilt uv-filter fra Webzoo, og som vanlig ble det med en del ekstra stæsj. Her kommer lista (med unnskyldningen i parantes):
Mer mini-granulat (det greieste foret jeg vet om).
Mer plantenæring (det går en del nå med såpass mange kar).
En powerhead (alltid greit å ha ekstra om noe skulle ryke).
Og ei multifunksjons algeskrape fra Hagen (er lei av å skrubbe svarte dotter)...

Ble mye dyrere enn kontoen min egentlig tåler, men hva gjør en ikke for våre små svømmende venner? Er så lei av å være redd for sykdom, og vil aldri oppleve skummel corydødare igjen, så nå blir det uv-filter i Godteskåla...
Kan jeg spørre hvilket UV-filter du havnet på Sissimor? Har lest og lest og kommer ikke fram til noe som helst...
sissimor
Mer mini-granulat (det greieste foret jeg vet om).


Minigranulat, eller granulat i det store og hele, er guds gave til akvaristen

Jeg prøver å lese meg inn igjen i tråden din etter noen måneders fravær fra forumet, jeg ser fram til mange timers koselig lesestoff Det virker på postene over her som du har plagdes med noe sykdom, håper ting er på bedringens vei igjen.
Linda & Ove
Kan jeg spørre hvilket UV-filter du havnet på Sissimor? Har lest og lest og kommer ikke fram til noe som helst...


Vel, økonomien hadde mye med valget å gjøre, men syns dette virket bra: Aqua Medic Helix Max UV 9 W. Litt overdimensjonert for karet, men størrelsen under ville ha max 200 l/t, så da gikk jeg opp en størrelse. Håper det er bedre med overdimensjonert når det gjelder uv-filter også...

Vet du Siande, jeg har også hatt mystisk sykdom på mine skjønne grønne, og mistet en del (muligens så mange som sju + en atro...). De ble mørk grå og apatiske, og det var helt forferdelig. Rita Revestrek kom med tips om redningen: JBL Furanol. Ingen butikker hadde denne inne da, men Sera bactopur pluss har samme virkemiddel. Nå er de aktive og skinnende grønne igjen, men angsten sitter i enda...
For noen utrolig fine akvarier du har
Trollskogen var min favoritt, fantastisk stemning Inspirerende
Tuset takk

Pakken min fra Webzoo er forresten allerede levert på Schenker, så nå venter jeg spent...
Off topic...
Dette skulle være et innlegg om en nydelig dag på fjellet, men så fikk jeg en telefon om at Karma-pusen er skadet. Hva er det her`Hvorfor skal det alltid skje noe med kattene når jeg er borte? Sara ble påkjørt mens jeg var borte, alle tre gangene Karma har gått seg vill har jeg vært her, og nå... Orker ikke det her jeg...

Hun går heldigvis på alle fire bein, og spiser og drikker. Men hun sjangler, har blødd litt, og er hoven på ene siden av hodet/ skulderen. Så det blir raskere hjemreise igjen det, for å pleie pusen...

Uansett. Hadde en veldig fin dag på fjellet i dag, og her kommer noen bilder:
Gjertrudtjønna
[External Image]
Liten turkamerat
[External Image]
Noen vi møtte på veien
[External Image]
Og litt av plantelivet...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Flotte bilder!!!
Men veldig synd med pusen da Håper den kommer seg igjen..er jo bare typisk at de skader seg når man ikke er hjemme...
Krysser fingrene for pusen din
Syns bildene ble ganske bra, selv om de er tatt med mobilen

Men det spørs om jeg får sove i natt, for jeg er så bekymret for pusen...
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap