Liv's vannverden (side 47)

Aftenstemning i Sør Amerika
Sjakkbretthannen som plutselig har begynt å forsvare territorium, kanskje noe spennende på gang?
Kjempebra bildeserie!

Ser du fikk endret nick! Grættis
Takk Ja, litt hyggeligere med Liv H enne Liv_65 liksom Trenger jo ikke ha alderen klistra i panna heller
Liv H
Takk :-) Ja, litt hyggeligere med Liv H enne Liv_65 liksom :-D Trenger jo ikke ha alderen klistra i panna heller :-D


He he..
Åh så gøy, sterbai yngel i live jo. Fjerna ramma på yngelnettet nå og det er i alle fall 5-6 som piler rundt. Dæven så raske de er Håper de klarer seg. Lettere å ha kontroll nå uten ramma nede hvor de bare gjemmer seg under. Utrolig som de har vokst på den plommesekken gitt

Ellers sett en ganske stor ancistrus yngel, kanskje 4 cm Så de første begynner å bli store. Er så mye røtter og gjemmesteder i det karet at jeg ser som regel bare de minste som ofte henger rundt på rutene.
7 sterbaier, har fått dem ut av nettet nå og over i en plastbalje hvor de går med luftesten. Veldig spent på hvordan dette kommer til å gå Gøy er det i alle fall.
Håper du får dem til å vokse opp. Har aldri prøvd noe oppdrett, virker jo spennende men kanskje litt mer styr enn jeg egentlig passer til å drive med
Grattis,lykke til med de. Sterbai er jo kjempefine coryer
Tok en sjefsbeslutning, har tatt cory yngelen over i rekekaret til tigerrekene. Klovnkilliene som er for små i forhold til de andre ennå får gå og vokse seg store i yngelkaret. Også tatt over den enslige bivittatumen der Krysser fingrene og håper at noen av dem klarer seg og dukker frem om noen uker. Siden jeg ikke er noe god på og heller ikke har så mye tid til artemia og mikroorm klekking tror jeg de har større sjanse i et godt innkjørt rekekar med masse god javamose.
Der leker allerede sterbaiene igjen, produktiv gjeng Ser jeg noen egg som plasseres lagelig til så plukker jeg og setter rett i rekekaret. Underholdende gjeng det der gitt
Liv H
Kjempefin borellii du hadde. Jeg har en som jeg trodde var hunn i flere måneder som nå viser seg å være en liten gutt gitt - rare fisker. Utrolig at en svar hann kan "forkle" seg som hunn i så lang tid.


Takk, den er kjøpt på Akvariemagasinet og er mitt første forsøk på Apistogramma. Hadde ikke du fått til oppdrett på disse ? (Håper jeg ikke har fått en "skjult" hann som kone forresten selv om overraskelsen jo må være kostelig
Ja, men bare en liten tass som har overlevd. Hun var ekstremt dårlig og vimsete mor som var mer opptatt av å spise og det ble tidlig skilsmisse mellom de to foreldrene. Den overlevende er en av 5-6 jeg tok over i yngelnett. De var så ørsmå så bare 1 av de igjen som klarte seg. Veldig glad i disse ciklidene. Dessverre døde hannen min ellers ville de sikkert klart seg bedre etter hvert med litt erfaring. Nå viser det seg jo at 2. kona er mann, så kanskje det blir yngel i fremtiden likevel Overleveren er nå 2 cm ca, utrolig søt liten tass som går i 17 literen min.
Har fått inn bilde av Blyxaene mine i plantebasen. Prøvd å sende inn noen plantebilder til i dag.

1. Blyxa Japonica
2. Nuphar japonica
3. Echinodrus Red Flame
1. Bacopa Caroliniana
2. Anubias Barteri Caladiifolia
Og et til

Anubias Barteri Angustifolia
AF fil gjerne ha flere bilder til plantebasen så jeg har forsøkt å ta bilder av de plantene mine det ikke ligger inne noe særlig bilder på.

Fiskebilder gir jeg snart opp. Har prøvd to ganger å sende bilder av miniatyrrasbora som ligger uten bilde i fiskebasen. Men.... de blir aldri akseptert Snufs... jeg er en elendig fiskefotograf... Litt trist at de syns det er bedre at de ligger uten bilder enn med mine bilder, men.. men...
Kan legge miniatyrrasboraene mine her jeg
Du er ikke aleine om å få bildene dine "i retur", om det er noen trøst....
Har hørt rykter om at det nesten er lettere å komme med i fotokonkurransen enn å få fiskebilder antatt ja Greit hvis det allerede er masse bra bilder av arten syns jeg - da bør de legge lista høyt, men når det mangler bilder eller de som ligger er dårligere enn ditt så blir man litt skuffa.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap