Sissis våte drømmer (side 47)

Bildene fikk i alle fall meg til å lengte etter hytta. Og de pelsdottene - kan du snike deg innpå med en saks og stjele bare noen fjoner? En av mine små filtede ulltuller er i ferd med å oppstå, og de sauene hadde perfekt skogvesenhårull ;o)

Men altså - nå får skjebnen bare skjerpe seg, du har ærlig fortjent å gå ut av tiden på fjellet med mobilkamera og sjarmerende følge. Karma klarer dette. Basta. Sender deg søvntanker og en trøsteklem!
Tusen takk Linda, Kjenner det varmer helt hit

Og jeg er helt enig; syns skjebnen har vært slem nok nå. Det får holde at jeg er syk, trenger ikke at alle dyra mine plages i tillegg. Hva galt har de gjordt liksom?
Kjempefine bilder du har tatt, naturen er vakker, spesielt på denne tiden og utover høsten
Det var trist dette med pusen din, håper den kommer seg fint igjen.
Hahah, jeg må flire litt! En kampfisk som heter Kåre Conradi! Den ene katten min heter nemlig Conradi også, hahah! (Og den lille kampfisken min Peter Jöback!)

Mange nyyydelige coryer altså, får så inderlig lyst på mange (flere enn tre, stakkars gjeng, men jeg må bare gi opp, alle bøter jo fortsatt med livet!) - det er så gøy når de er på rekke og rad og herjer i utblåset. Noe anne jeg har sett de gjøre er å dra helt opp til overflaten, og ta fart sånn at de får en sånn "nedover" bølge etter seg, som gir ekstra mye fart, så seiler de fra ene enden i frontglasset til den andre enden.
Får det ikke mer moro enn man lager sjøl, det har coryene skjønt ihvertfall.

Får håpe pusen din blir bedre, uff hadde nok hadd ganske noia jeg også. Noen ganger er det utrolig hva de kan holde ut! Hadde ei som var borte vekk i to uker og kom hjem med en avreven tå som bare hang løst! Gudene vet hvor lenge hun hadde lidd iløpet av de tok ukene, fysj!

Flotte fjellbilder!

Og sist, men ikke minst: God bedring til den firebente ulykkesfuglen.

Mvh Bjørn
Takker så mye for puse-støtten. Det varmer...

Det ble en tidlig retur til byen denne gangen, for jeg måtte jo undersøke Karma selv. Hun er veldig hoven på høyre side av hodet, og har ei flenge på halsen. Masse størknet blod som halsbåndet satt fast i, men såret har tørket fint opp. Ikke dypt heldigvis, men hun har veldig vondt og er som sagt håven. Har vokst opp på gård, og har sett/stelt mye ekle skader før, så er heldigvis ikke fysen.

Karma har det mye bedre enn i går, så vi er optimister

Godt å høre, Sissimor! Henry gammelkatt er en langhåret slåsskjempe, han får veldig lett betennelse i slike rifter og sår hvis jeg ikke barberer/klipper vekk pels rundt flengen. I tillegg drysser jeg på godt med Bacimycinpudder, etter tips fra veterinær.

Grei øvelse når man har en så snål katt som Henry, han henter nærmest utstyret selv :o)
Huff, dakkal pusepusen... bra å høre at det går bedre med henne, og forhåpentligvis så har hun 8 liv igjen :o)

Fantastisk flotte høstbilder forresten !
Jeg håper virkelig det går bra med pusen din. Siden jeg har katter selv, vet jeg hvordan du har det nå, og føler med deg. Når kattene kommer hjem med skader, vet man jo ikke engang hva de har vært utsatt for. Din katt er jo så ung, og min erfaring med katter er at det er i de første leveårene de er mest utsatt for skader og ulykker. Jeg leste litt bakover i tråden din og fant bilder av henne, en virkelig nydelig pusefrøken er hun. Håper hun blir bra igjen og blir så voksen og fornuftig at hun holder seg hjemme.

Jeg blir visst nødt til å lese hele tråden din, rart jeg ikke har gjort det før! Hadde det vært mulig å gi karakterer her, hadde det blitt 6 stjerner. Nydelige bilder du legger inn her.

Tusen takk for støtten alle sammen! Det er så godt med folk som bryr seg, og ikke bare avfeier meg med: "det er da bare en katt." Men det er aldri bare en katt, for katter gjør verden til et bedre sted nemmelig, og har minst like stor rett til respekt og godt stell som hunder. Måtte bare få det ut...

Sitter her å titter på vifterekene mine nå. Skimter dem såvidt i lyset fra stålampa ved sofa`n, der de sitter ved utblåset nede og vifter flittig. Det var der jeg regna med at de ville sette seg. Observerte før lyset slukka at den ene nå er grønn, mens den andre er rød. Da jeg kjøpte dem, så var de begge gråbeige. Virkelig artige skapninger dette

sissimor
"[I]det er da bare en katt[/I]."[B] Men det er aldri bare en katt, for katter gjør verden til et bedre sted nemmelig, og har minst like stor rett til respekt og godt stell som hunder.[/B] Måtte bare få det ut...


Det der får meg til å drømme om galger og heksebrenning også, vokste opp med hunder og de er koselige de, men katter er så langt fra "bare" som det går an å komme. Finnes ikke "bare" noe som helst, blir lei meg når en overavlet Platy blir syk også jeg. Men den velter ikke Bacimycinen på bordet når den er skadet, eller svarer "næhæi" når det mases om å slippes ut og jeg strengt sier "du har egen dør".

Den katten nektet å ligge på magen min da jeg var gravid, men da kynnerne satte inn la han seg tvers over og storm-malte til de ga seg. Helt rett sunget ut!

Tenke, tenke, tenke...
Vet du Linda; jeg tror Henry må være en vidunderlig personlighet! Skulle gjerne møtt ham, for han virker å være litt som "Gammelskinnet" som jeg vokste opp med. Han bodde på gården vi flyttet til da jeg var tre, og ble 18 år gammel, mot alle odds. Han het egentlig Lillepus, men det var et ekstremt feil navn. Han sloss også en del, med andre hannkatter, rever og huggormer. Det ble brukt mye bacimycin på ham gitt (særlig den gangen han kom hjem delvis skalpert)...

Men det er vel fisk det egentlig skal handle om i denne tråden, så må vel prøve å komme tilbake til saken. Jeg har jo 4 kampfisker som nå er ferdig med karantene. Tenkte å ha dem i Rio`n, men er redd for at fantomene skal ta sløret til Kåre. Det blir for mye med 4 skumredebyggere i Godteskåla syns jeg, så her må det tenkes (teller ikke med lakrisene, siden de bobler i huler). Så nå lurer jeg faktisk på om jeg skal flytte perlene over i Rio`n istedet. Det føles litt drastisk, men tror fanktisk det kan funke. Eller?

Føler kanskje perlene vil passe bedre inn i Rio`n også, siden neonene er så sterke i fargen at Kåre nok ikke vil komme til sid rett. Og så skal stjernedanioene ut fra Godteskåla, og den jobben gleder jeg meg ikke til. Men jeg ser dem jo aldri (10 minier i 200-liter er bare tull), og de er ikke enige med lakrisene om hvordan ph skal være...

Stjernedanioene skal nok over i Trollskogen, og blir det krise med Kåre og damene, så må han over i Asylet.

Hm... Tenke, tenke, tenke...
Den store sorteringsdagen
Har i det siste laget skuffer til å ha under Godteskåla, og under gjestesenga, så nå har jeg endelig plass til alt akvarieutstyret! Dagen i dag har vært den store sorteringsdagen, der jeg endelig har fått full oversikt over alt jeg arvet etter Maren B. Fikk jo ei full isoporkasse med diverse, og det blir leeeenge til jeg trenger å kjøpe Flakfor igjen ;D

Og så fikk jeg tatt et ok bilde av den ene viftereka...

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
En ting lærer man her i denne hobbyen hvis man har mer enn et lite akvarium; lagringsplass er et must! Utrolig, men det er hele tiden noen småting man kjøper, og til slutt blir det hauger av det! Fulle skuffer og skap!
Du har helt rett Anders; en får aldri nok oppbevaringsplass. Det er jo så mye som er kjekt å ha

Her kommer et par bilder fra Godteskåla: et av en rund og mett orange mage, og et av de to stooore, skjønne grønne.
[External Image]
[External Image]
Plussmedlem
Hvor mange Green Laser har du ca. igjen nå, da?
Flott den viftereka
Har du et latinsk navn på den ?
Vifterekene er kjempefine, men jeg har desverre ikke noe latinsk navn Sølvi. Det stod ikke noe om det på lappen, og jeg kom ikke på å spørre. Var mer opptatt med å bestemme meg for hva jeg skulle ha av fisk, og litt stressa siden tiden var iferd med å renne ut...

Vet du Anders, det skulle jeg også gjerne visst! De stiller seg ikke akkurat på rekke for å telles, og det er tusen gjemmeplasser oppi der, så det er veldig vanskelig å få oversikt. Men jeg har sett 6 på en gang, pluss de to store (som er framme det meste av tiden). Håper selvfølgelig det er flere. Hadde fjorten, og vet jeg har mistet 4, men det mangler nok flere desverre...
Plussmedlem
sissimor
De stiller seg ikke akkurat på rekke for å telles


Å? Gjør de ikke? Min erfaring med akkurat Green Laser er at de kommer frem og legger seg på en rekke når jeg roper på dem.

Neida, det var en spøk (det tror jeg du skjønte også det er ikke lett å vite. Vanskelige å telle er de absolutt. Får håpe du har flere igjen enn du antar da... og at ting går bare bra med dem fremover.
Anders Kaste
Å? Gjør de ikke? Min erfaring med akkurat Green Laser er at de kommer frem og legger seg på en rekke når jeg roper på dem.


Nei, nei, nå har du missforstått Anders; det er de svarte som gjør det ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap