- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lettere øvet nybegynner :) (side 48)
Lettere øvet nybegynner :) (side 48)
Postet 29.07.09 kl 23:39
MarenBGrattis så mye med 25årsdagen!:D Jeg krysset den samme grensa i februar, så da vet du at det er noen likesinnede her;) Jeg har alltid ment at når man har fylt 25år, ja da mer man vosken! Det var helt til jeg selv kom dit:P
jeg vil like å se en voksen akvarist :P
Per
PS grattis med den dagen som var til dere begge
Postet 30.07.09 kl 02:06
Hei viking.
Fisk og salamander skal holdes avskilt ja, det er jeg ganske bevist på.
Jeg meldte inn dammen, men ingen reagerte, fikk bare en mail med takk. Sendte ny mail da jeg flyttet fra stedet hvor dammen ligger og sa ifra, men selv ikke da ble noe gjort. Så er det rart vi mister amfibiene i norge når ingen gjør noe, selv når de får tips om salamander steder. O.o
Tusen takk for gratulasjonene
Håpet lissom noen skulle lage overraskelses fest for meg eller no sånt, men det har ikke skjedd. Dette er faktisk det året jeg har fått minst gaver
Fikk av farmor, men det var alt. *sukk*
Vel sånn er det å bli voksen ;P
Og ha bursdag midt i fellesferien.
Fisk og salamander skal holdes avskilt ja, det er jeg ganske bevist på.
Jeg meldte inn dammen, men ingen reagerte, fikk bare en mail med takk. Sendte ny mail da jeg flyttet fra stedet hvor dammen ligger og sa ifra, men selv ikke da ble noe gjort. Så er det rart vi mister amfibiene i norge når ingen gjør noe, selv når de får tips om salamander steder. O.o
Tusen takk for gratulasjonene
Håpet lissom noen skulle lage overraskelses fest for meg eller no sånt, men det har ikke skjedd. Dette er faktisk det året jeg har fått minst gaver
Fikk av farmor, men det var alt. *sukk*
Vel sånn er det å bli voksen ;P
Og ha bursdag midt i fellesferien.
Postet 30.07.09 kl 11:43
Bilderedigering
nå har jeg ikke kommet lengre enn til side 59 så vet ikke om du har fått til å redigere, men her er det jo litt å velge mellom
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=565204
Per
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=565204
Per
Postet 31.07.09 kl 00:29
Postet 31.07.09 kl 17:55
He he litt å lese seg igjennom det ja, mye sludder innimellom.
Er jo mest for meg selv jeg skriver i tråden, sånn for å bli kvitt tanker og huske andre ting.
Robert har nå bestemt seg for å kjøpe 6 L- 201, de skal han møte og hente imorgen, derfor kjøpte jeg en liten overraskelse til han, nemlig en lekshule til maller. Sånn kremmerhus, for det passer til de fleste og det var det han ville ha.
Men jeg må nok ominnrede i karret der da, er mye røtter nå, men jeg liker bedre stein til L- maller. Skulle gjerne fjernet grusen og hatt sand på bunnen, men ja ja. :P
Fint skal det iallefal bli ;D
Er jo mest for meg selv jeg skriver i tråden, sånn for å bli kvitt tanker og huske andre ting.
Robert har nå bestemt seg for å kjøpe 6 L- 201, de skal han møte og hente imorgen, derfor kjøpte jeg en liten overraskelse til han, nemlig en lekshule til maller. Sånn kremmerhus, for det passer til de fleste og det var det han ville ha.
Men jeg må nok ominnrede i karret der da, er mye røtter nå, men jeg liker bedre stein til L- maller. Skulle gjerne fjernet grusen og hatt sand på bunnen, men ja ja. :P
Fint skal det iallefal bli ;D
Postet 31.07.09 kl 18:57
Postet 31.07.09 kl 20:04
Postet 31.07.09 kl 20:07
Postet 31.07.09 kl 20:14
Postet 31.07.09 kl 22:49
Da er endelig JRR hjemme igjen og jeg slipper stresse med kjøring til horten. Nå er det bare kjøring til og fra hytta.
Lørdag ble 6 små L-201 hentet og brakt hit, de er bare så utrolig vakre, små men vakre.
Jeg har på det meste bare sett 3 stk samtidig og de holder til under den ene rota, ikke har de turt å komme frem for å spise maten jeg puttet oppi til dem imorges. Så må nok slamsuge det ut senere.
De føler seg nok ikke trygge nok til å komme frem, så da får jeg gjøre litt om på karret slik at de føler seg tryggere.
Hint, masse stein
Rina har jo kommet og jeg prøver finne ut en dag vi kan samles for å "feire" litt. Utrolig vanskelig når det er så mye som skjer etter fellesferien. Så bare å komme med forslag.
Lørdag ble 6 små L-201 hentet og brakt hit, de er bare så utrolig vakre, små men vakre.
Jeg har på det meste bare sett 3 stk samtidig og de holder til under den ene rota, ikke har de turt å komme frem for å spise maten jeg puttet oppi til dem imorges. Så må nok slamsuge det ut senere.
De føler seg nok ikke trygge nok til å komme frem, så da får jeg gjøre litt om på karret slik at de føler seg tryggere.
Hint, masse stein
Rina har jo kommet og jeg prøver finne ut en dag vi kan samles for å "feire" litt. Utrolig vanskelig når det er så mye som skjer etter fellesferien. Så bare å komme med forslag.
Postet 03.08.09 kl 18:00
Postet 03.08.09 kl 19:56
Det er helt sant, kom på det i ettertid at jeg skulle jo sagt hva jeg fikk av deg, kan jo nå legge til to kjoler fra deg å
Og jeg har fått blomst av min mor.
Men vet dere hva, idag har jeg sett egg hos den ene crs reka mi Wohoo babies soon.
Og mest sannsynlig kommer de ti nye rekene mine idag oxo, (får håpe de lever denne gangen).
Så her er det på topp i rekegruppa.
De nye L-mallene er ikke interresert i mat, puttet oppi malletabelett igår, den har forblitt urørt. Nå har jeg puttet oppi agurk, så får vi se hva de sier om det. Men må nok sende mail til oppdretter for å spørre hva han har foret de med.
Synes det er skikkelig skummelt med fisk som ikke spiser.
Må nok ta vannbytte der og hos rekene, masse rekebæsj på bunnen. ;P
Og jeg har fått blomst av min mor.
Men vet dere hva, idag har jeg sett egg hos den ene crs reka mi Wohoo babies soon.
Og mest sannsynlig kommer de ti nye rekene mine idag oxo, (får håpe de lever denne gangen).
Så her er det på topp i rekegruppa.
De nye L-mallene er ikke interresert i mat, puttet oppi malletabelett igår, den har forblitt urørt. Nå har jeg puttet oppi agurk, så får vi se hva de sier om det. Men må nok sende mail til oppdretter for å spørre hva han har foret de med.
Synes det er skikkelig skummelt med fisk som ikke spiser.
Må nok ta vannbytte der og hos rekene, masse rekebæsj på bunnen. ;P
Postet 04.08.09 kl 09:52
Postet 04.08.09 kl 11:51
4 av rekene overlevde og farter rundt, de er mindre enn de jeg har fra før, men jeg vil si at iallefal to av dem er grad A. Så utrolig fint suplemang til gruppa.
Var innom Krizoo idag, de fikk en sending med fisk på fredag og for de som er intreserte har han nå fått inn pennefisk og amandeatetra (ildtetra).
Var innom Krizoo idag, de fikk en sending med fisk på fredag og for de som er intreserte har han nå fått inn pennefisk og amandeatetra (ildtetra).
Postet 05.08.09 kl 17:29
Endret: 05.08.09 kl 17:32
Vi får ikke l- 201 til å spise, prøvd med malletabeletter av to forskjellige slag, reker og agurk. Det burde jo være ett bredt nok utvalg, men neida, de sitter som klistret under den ene rota og vil ikke flytte seg derfra. Samme om det er mørkt, halvmørkt eller lyst.
Jeg lurer jo på om de gikk i et mye mindre karr før og derfor ikke føler seg trygge i denne 112l.
Kanskje det er en ide og ha de i et mindre karr til de har vokst seg større og tryggere på seg selv??
Er lissom første gangen jeg har L-maller, med unntak av ancistrus, og de klarer seg jo selv uansett. Så veldig i villrede hva jeg skal gjøre for at de skal trives.
Vet de liker mye strøm, litt surt varmt vann og er omnivore.
Men likevel....
Ja ja, reka har fremdeles egg, gleder meg til jeg ser småtasser i karret
Er litt sånn frem og tilbake ang å flytte fiskene hit til Robert,men hvis jeg fortsetter å være her så mye som jeg er nå har jeg nesten ikke noe valg. Jeg liker ikke å la fiskene være mere alene, stjernene er gruelig tynne og burde hatt mat flere ganger daglig og ikke sånn det er nå med mat annenhver dag.
Dessuten kunne jeg jo tenkt meg å fått til egg på coryene. Det krever jo litt innsats fra min side.
So what should i do? :P
Jeg lurer jo på om de gikk i et mye mindre karr før og derfor ikke føler seg trygge i denne 112l.
Kanskje det er en ide og ha de i et mindre karr til de har vokst seg større og tryggere på seg selv??
Er lissom første gangen jeg har L-maller, med unntak av ancistrus, og de klarer seg jo selv uansett. Så veldig i villrede hva jeg skal gjøre for at de skal trives.
Vet de liker mye strøm, litt surt varmt vann og er omnivore.
Men likevel....
Ja ja, reka har fremdeles egg, gleder meg til jeg ser småtasser i karret
Er litt sånn frem og tilbake ang å flytte fiskene hit til Robert,men hvis jeg fortsetter å være her så mye som jeg er nå har jeg nesten ikke noe valg. Jeg liker ikke å la fiskene være mere alene, stjernene er gruelig tynne og burde hatt mat flere ganger daglig og ikke sånn det er nå med mat annenhver dag.
Dessuten kunne jeg jo tenkt meg å fått til egg på coryene. Det krever jo litt innsats fra min side.
So what should i do? :P
Postet 06.08.09 kl 10:49
Bare et forslag... kan du ikke prøve med mygglarver etter at lyset har gått av? Jeg har enda ikke møtt en fisk som takker nei Så får tablettene komme senere. L201 er vel H. contradens? Og den er jo omnivore, så kjøttbasert mat går jo helt fint.
Gratulerer med nydelig malle forresten. Har veldig lyst på denne jeg også, men vet ikke om den kan gå sammen med cory (og cory har jeg jo overalt selvsagt).
Gratulerer med nydelig malle forresten. Har veldig lyst på denne jeg også, men vet ikke om den kan gå sammen med cory (og cory har jeg jo overalt selvsagt).
Postet 06.08.09 kl 11:06
De er bare så utrolig vakre, mørk sorte med skinnende hvite prikker og bare 3 cm maks, så helt forelsket her jeg nå, er jo egentlig Robert sine, men jeg digger de
Skal prøve, jeg synes ikke coryene mine har vært så begeistret for mygglarver som alle skal ha det til, de foretrekker tørrfor faktisk :/
Men så er ikke jeg så begeistret for dem heller
Skal prøve, jeg synes ikke coryene mine har vært så begeistret for mygglarver som alle skal ha det til, de foretrekker tørrfor faktisk :/
Men så er ikke jeg så begeistret for dem heller
Postet 06.08.09 kl 11:28
Postet 06.08.09 kl 11:42
Nei, de går alene i en 112l, men jeg kan ikke si at jeg skulle se noe problem med å ha de med coryer. Iallefal ikke det jeg har observert av hvordan de oppfører seg nå.
De ligger klumpet sammen under en rot, mens det er masse røtter de kan gjemme seg under. :/
Så tror at så lenge de har mulighet til å gjemme seg på forskjellige steder mener jeg at det skal gå helt greit med L og C- maller i samme karr.
Feks masse stein i bakkant L- mallene kan gjemme seg i og røtter på sidene i framkant c- mallene kan gjemme seg i.
De ligger klumpet sammen under en rot, mens det er masse røtter de kan gjemme seg under. :/
Så tror at så lenge de har mulighet til å gjemme seg på forskjellige steder mener jeg at det skal gå helt greit med L og C- maller i samme karr.
Feks masse stein i bakkant L- mallene kan gjemme seg i og røtter på sidene i framkant c- mallene kan gjemme seg i.
Postet 06.08.09 kl 11:55