Liv's vannverden (side 48)

Enig, bedre med et litt "dårlig" bilde enn ingen ting. De kan jo bare fjerne det igjen når det kommer inn bedre bilder. På bildet ditt får man i det minste en peil på hvordan den ser ut. Jeg setter i alle fall pris på det!
Ikke sant Og så fine som de er! Gir meg ikke før jeg får tatt et bilde som er bra nok. Denne nydelige fisken fortjener å få bildet sitt i basen. Men de står jo ikke i ro så mye som et sekund i døgnet, så det skal ikke bli enkelt. Kanskje snike meg innpå med blitz i mørket en morgen mens de fortsatt sover?
Liv H
Har hørt rykter om at det nesten er lettere å komme med i fotokonkurransen enn å få fiskebilder antatt ja :-)

Det er ikke bare et rykte, nei. Prøvde sende inn bildet av schultzeien som var med i konkurransen i juni 08, men fikk den i retur fra basen gitt
Det er jo ganske så utrolig da Jaja, god trøst i det. Får prøve å bruke alt jeg ikke har av tålmodighet så blir det vel et bilde av rasboraene en dag. Kanskje putte litt valium i vannet for å roe dem? :-P
Blinkskudd av dverggurami
Fikk tatt et kjempekult bilde av dvergguramien som jobber noe voldsomt med reiret sitt idag. Utrolig morsomt å se på. Han river røtter av flyteplanter og javabregner som han så svømmer opp og har i reiret sitt, så er han i vannskora og henter luft så han får laget bobler å ha i reiret. Tror nok denne karen har noe på gang ja

(Bilde 2 er nå godkjent i fiskebasen)

Blir jo en del morsomme bilder mens jeg prøver å knipse rasboraene
Her et lite for alle gurami elskere - 4 av pygmeguramiene mine De har blitt så store og flotte og så morsomt å høre dem knurre
"Egenavlet" kampfisk som ligner sin pappa på en prikk Begynner å bli riktig stor gutt og er oppgradert til Asia karet mitt pga hann kampfisken som gikk der døde fra meg. Tror den røde damen stressa han. Utrolig nok får han her være i fred for henne. Fantastisk rødfarge på den dama og
Nei, i dag er du virkelig ekkel Liv ;D Her var det mye vakkert må jeg si! Utrolig fin farge på den kampfiskdamen. Kan ikke huske å ha sett en med slik ren farge før.
Veldig glad i den Asia biotopen, har enn å masse på ønskelista. Men gøy å ha noe å glede seg til også. Kanskje jeg skal prøve meg med et kampfisk dame bilde i basen Få tatt et litt klarere et. Kampfisk er ganske takknemlige fisk å knipse. De dømrade rasborane derimot grrrrrrrrrr

Nå er det kommet hentelapp til meg, så i morgen blir det tigervallisneria på meg Kom akkurat hjem fra vaksinering av Tjorven nå. Hun oppførte seg eksemplarisk igjen. Pusen sin det. Ikke har hun sutta på 3 dager heller nå, veldig flink (prøver seg, men aksepterer som regel greit at hun ikke får lov. Jeg er også flink, vennlig men bestemt , selv om det ikke er lett)
Flyteblader og stilker av lotus og løv på bunnen er ypperlige gjemmesteder for nyfødte dvergtannkarper
Den store bildedagen
Prøvd å ta noen skikkelige bilder av sjakkbrettciklidene. Det er helt klart revirtendenser på dem nå, dette kan bli utrolig spennende å følge med på. Dette er en veldig vanskelig ciklide å få i lek.

Ingen tvil om at disse har noe på gang Må få ut de blå neontetraene i helga i tilfelle det kommer egg. Veldig lyst å få yngel på dem. Gikk dårlig med forrige kull.
Den ene orange reka mi som ikke har forandret farge til ubestemmelig orange/brun/rød
Sjakkbrettcikliden var mye finere på bildene dine enn de bildene jeg har sett i bøkene av den. Jaja, da ble ønskelisten enda litt lengre

Bra at du får plantene før helga ihvertfall. Ble litt lettere og lysere i karet mitt nå. Lover bilder i løpet av kvelden i innredningstråden.
Sjakkbrettciklidene hadde du likt, de må være noe av det fredeligste som finnes av ciklider og med mindre du nærmer deg 5 eller lavere i ph så er det veldig lite sannsynlig at de noen gang vil yngle. Og så vakre som de er Må prise din gode smak når det gjelder fisk
Makan til jobbing på den dvergguramien!! Han tar ikke et sekunds pause, hente luft i skorpa og blåse i reiret, hente røtter/plantedeler, jage annen fisk. Må si det er mye mer agressiv jaging på denne enn det har vært noen gang på kampfiskene jeg har dretta. Og FOr noen farger den har Foreløpig jager han hunnen vilt.
I dag har jeg fått pakken fra Tante Astrid med tigervallisneria, og de er jo så flott og så masse jeg har fått De er plantet litt grovt i Asia karet nå, kan ikke rote for mye rundt der pga dvergguramien har laget et helt fantastisk rede midt i karet. Får finjustere beplantningen når ting har roet seg der.

Har ellers vært i byn i dag og falt for fristelsen å utvide miniatyrrasbora stimen min, så nå har jeg kjøpt 6 til, i alt 13 nå. Utrolig nydelig liten fisk. Bitteliten, bare 1,5 cm ca. Den går med dverggurami og kampfisk - men har fått være helt i fred for dem.

Av bildene jeg sendte til basen av planter så ble ikke så mye som et eneste ett godtatt. (Bortsett fra blyxaen som allerede var godtatt) Kjedelig! Ene bildet av dvergguramien som bygger reir ble imidlertid godtatt så det var jo litt plaster på såret da.

Jippi jippi
Skulle sjekke om det var liv i en jegersnegle som ikke har beveget seg på 3-4 dager, men den så helt fin ut. Er vel så mye mat at de trenger ikke søke rundt, kan bare ligge og la maten komme til seg

Men.... det var ikke det som var så Jippi. Da jeg lea på javamosen svømte det en liten cory tass ut, og den så også ut til å ha vokst. Satte dem oppi der for 2 dager siden, så det må jo være et godt tegn - da har de i alle fall klart overgangen. At den så ut til å ha vokst i tillegg tegner jo godt
Så gode nyheter, Liv!!

Får tro de andre 6 er inni mosedotten et sted og at de har det bra. Uansett positivt at tassen har vokst
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap