Sissis våte drømmer (side 48)

Dette blir en veldig kjedelig post, men må jo ha noen rene fakta også.

Målte ph i dag, og fikk følgende resultat:
Rio Fantasia: 6,5 (litt lavt siden det fortsatt er et par platy der)
Trollskogen: 6,9
Ungdomsklubben: 6,5 (fortsatt for lavt, men bedre enn sist)
Asylet: 5,8! (alt for lavt. Ikke rart sneglene ikke ser bra ut. La i kalkstein)
Godteskåla: 6,5
Poteten: 6,5
Barnehagen: 6,7
Minipytten 6,5
Det fullt lovlig å være litt kjedelig også av og til *Smile*

I går måtte jeg bla i postene mine og se hvor mange dager jeg hadde medisinert 120 literen, dagene har flydd av gårde og vips så hadde jeg medisinert i 7 dager ;0)
Så det er ikke tvil om at det kjedelige kan være meget nyttig, sånn i etterkant når en trenger det :0)
Anubias
Da jeg tok av dekkglasset på Rio`n, så spratt denne fine saken fram
[External Image]
Plussmedlem
Kult! Mener å huske at jeg hadde en slik blomst på en anubias en gang, jeg også. Men jeg er neimen ikke sikker...
Fiskeflytt
Nå fortjener jeg jaggu ei pause, med kaffe, sjokkis og Akvaforum, for nå har jeg vært flink

På mandag kjøpte jeg en 33 liters plastdunk på JULA (sto at den kan brukes til mat), som nå er satt opp som unkarsbule for platy-gutta. De styra så fælt oppi der, at jeg trodde det var nesten bare gutter. Men det viste seg å være bare 7! Hjelpe meg, som de har jaget damene, så nå håper jeg drektige ungmøer får litt ro på seg.

Ungkarsbula har fått luftfilteret fra Mini-pytten, som nå har blitt dafnie-bolig igjen. De fem honning-barna og de 5 rekene er på vei over i Poteten. Tror rekene er av tre forskjellige arter, og de er ikke tatt oppi der med vilje, men lurt seg med javamose og filtergrums. Håper kampfisk-damene tar godt imot dem...

Måtte jo tømme Ungdomsklubben for innventar for å få tak i platyene, så da benyttet jeg anledningen til å fange Venezeulanusene. Så nå er 7 søte coryer på vei over i Trollskogen. Håpet at de skulle være 8, men desverre...

Og hjelpes så feite kuhliiene er! Har jo vært litt bekymra for at de ikke skulle få nok mat, siden de bor sammen med grådige levendefødere, men det er ikke noe problem. Gruer meg til de skal flyttes, men jeg er nesten sikker på at de skal over i Godteskåla...
Elsker pusekatter!
He, he, nå må jeg virkelig le her! Iben Superpus har kommet inn med fangst; en stooor nattsvermer! Fortsatt levende, så hun jakter rundt etter den i stua. Ha, ha, ha... ;D

Er veldig glad hun ikke jakter mus og fugler...
Sorg og glede hand i hand...
Fant desverre en atro død i dag. Ingen overraskelse, for denne har liksom ikke kommet seg etter sykdomsrunden som var...

Men da jeg plukket ut denne, så oppdaget jeg en channoidesyngel! Ca 1,5 cm så dette er ikke den samme jeg har sett tidligere! Veldig gøy om de vokser opp må jeg si

Prøvde å ta bilde, men du må se veeeeldig godt etter...
Den var ikke lett å se nei,tror jeg må finne frem lupen
Men gøy å få sånne overraskelser , trist å finne død fisk .
Uv-filter!
I dag kom endelig pakka fra Webzoo, så nå har Godteskåla fått UV-filter! Nå føler jeg at jeg snart har gjordt alt som står i min makt for at fiskene oppi der skal ha det bra...

Hadde koselig besøk fra Fosen i dag, som kom med filter jeg skal låne til Ungkarsbula. Og så hadde de med seg en hel balje bittesmå L144. Plutselig havnet seks av de samme sted som filteret. Den minste er så liten at jeg blir veldig overrasket om den lever opp, men du verden så søt ;D

Venezuelanusene er forresten henrykte over vannbytte i nye omgivelser, og freser rundt omkring i samlet flokk, mens tukanoene ligger forskrekket og følger med...
Gratulere med enda en yngel og 6 små L144, så gøy!

Blir spennende å høre om hvordan UV filteret fungerer hos deg. Har prøvd å finne et som jeg kan koble på mitt filter, men siden det er innvendig så går antakelig ikke det :0(

God helg!!
Bildespamming
Fikk tatt noen brukbare bilder i dag, så her kommer de:

Først en nusselig, liten tukano.
[External Image]
Her er Vakre Perla
[External Image]
Og til sist en liten pygmègurami...
[External Image]
Lakris...
Dette skal være deissneri...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Jeg savner en "liker" knapp! Disse pygme-guramiene dine er jeg misunnelig på!! Fine fiskene
og anjunganensis...

På det nederste bildet er det stillingskrig mellom en rød og en blå
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Vakre små guramier :o)

Ønsker deg, fiskene og pusene en fantastisk helg :o)
Fra Trollskogen...
Søte venezuelanuser tar seg en liten hvil...
[External Image]
Og mette, runde ottoer...
[External Image]
[External Image]
De er nå bare søte disse venezuelanusene små,runde og gode med flotte kontraster
Reker...
Røde og grønne i skjønn forening
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Sølvi Gullaksen
De er nå bare søte disse venezuelanusene små,runde og gode med flotte kontraster:)


Ja, de er bare utrolig søte ;D
Og de danser rundt i karet, fortsatt henrykte over nytt miljø. Tukanoene ser ikke så forskrekket ut lenger, men ligger og vurderer om de skal hive seg med i leken. Innimellom er det faktisk en som prøver seg litt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap