Lisbeth sine labyrinter + litt til :) (side 49)

Hassel
Og [URLBLOCK1] er beplantet med vallisneria (mer enn det som synes på bildet egentlig). ;-)

Jeg hadde det sånn når jeg satte opp karet, vallisneria kun på høyre del av karet. Luka og luka etterhvert som de spredde seg utover, men nå har jeg bare latt dem få bestemme selv hvor de vil vokse. Og de vil helst vokse OVER ALT hehe
Fant forresten bilde av karet når det var helt nyplantet.

Før:

[External Image]

Og nå, hehe:

[External Image]
En "bitteliten" forskjell, ja!
Ja, da er 450 literen snart historie!

Gruer meg skikkelig til jobben med å tømme det
Skulle gjerne kjøpt ottoene jeg, men jeg reiser ikke inn til oslo med mindre jeg må :P
Var der i forrige uke, synd jeg ikke viste det da. :/

18 mars er det jo auksjon i porsgrunn også, kanskje du kjenner noen som skal nedover der?

Galemor
Var der i forrige uke, synd jeg ikke viste det da. :/

Da hadde det ikke vært mulig å få kjøpt dem, de er ikke ute av karet før søndag 18. mars

Galemor
18 mars er det jo auksjon i porsgrunn også, kanskje du kjenner noen som skal nedover der?

Gidder ikke styre med det. Disse fiskene er lett å få solgt uansett
Hei Lisbeth, vet du om amanoreker spiser penselalger?
Anna U.
Hei Lisbeth, vet du om amanoreker spiser penselalger?

Tror ikke det
Så rart, jeg får visst ikke solgt buepansermallene. De trodde jeg kom til å bli solgt først!

Heldigvis bor jeg rett ved 2 dyresjapper, så får sikkert gjort en avtale med dem. Men da blir de jo solgt til "hvem som helst", liker virkelig ikke at jeg ikke har kontroll på hvor mine fisk ender opp og hvordan de får det! Syns det minste jeg burde kunne gjøre er å skaffe dem et godt hjem, når jeg ikke selv kan ha dem lengre...

Ja, det er rart! Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å levere dem til dyrebutikk. I verste fall kan de ende i et nano-kar med skarp grus... *grøss*
Synd med buepansermallene, hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne tatt de jeg, om jeg fikk lov da (av deg).

Den sjokoladen med utvekst/svuls lever ennå og blir med til nytt hjem?
henne
Synd med buepansermallene, hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne tatt de jeg, om jeg fikk lov da (av deg).;)

Løp og kjøp større kar nåhh

henne
Den sjokoladen med utvekst/svuls lever ennå og blir med til nytt hjem?

Ja den lever, desverre holdt jeg på å si, svulsten har blitt større, men fortsatt frisk og rask. Har blitt anbefalt å avlive den når jeg fanger den opp, men alle mine instinkter stritter imot! Så jeg driver faktisk og diskuterer meg meg selv om jeg skal overtale ny eier til å overta den likevel.. Hun leser vel dette, så får jeg se hva hun sier

Greia er at jeg syns den en stund så ut til å gå fra alfa til mobbeoffer. Men det ser ut til å være helt feil. Den er fortsatt høy i rang. Synd å kappe hodet av en frisk fisk med en utvekst...
Sissimor
Ja, det er rart! Skjønner veldig godt at du ikke har lyst til å levere dem til dyrebutikk. I verste fall kan de ende i et nano-kar med skarp grus... *grøss*

Ja ikke sant. Eller selges for få i gruppen, selges til et bittelite kar,eller til et kar uten gjemmeplasser...

De har jo hatt det som plummen i egget hos meg. Forferdelig hvis de skulle ende opp med å mistrives en plass

Er ikke så mye enklere å omplassere fisk som andre dyr faktisk. Hadde jeg ikke hatt denne tidsfristen kunne jeg jo bare ventet på rett kjøper, men det kan jeg altså ikke
"Itte no knussel, je tæk dom aille sju!", for å sitere a Marte Svennerud. Vet du, Lisbeth, jeg synes buepansermallene skal få være med til meg de også. Så får det heller være noen innvandrere fra Sør-Amerika i Asiatika.
Har ikke samvittighet til å la den L-mallen flytte inn i 120-litern til Erik heller, så den får også flytte inn her.

Og sjokkisen med svulsten får nok være med den også.

Ses på søndag en gang vi da!
Hassel: Ble veldig glad du vil ta den med utveksten! Yey

Det hadde vært flott for coryene å flytte til ditt kar, men tro meg, angrer du har du ingen vei tilbake!

Da jeg bestemte meg for å gjøre om 450 litern til rent asiakar, prøvde jeg å få ut coryene. Med fangstfelle, med håv -ikke nubbesjangs! jeg holdt på en hel dag uten å få tak i en eneste en! (og jeg er faktisk dyktig på å fange fisk!) Eneste måte å få disse ut av et så stort kar er å tømme karet helt!

Den ene sugemalla er greit selv om det ikke er en asiater, men en hel gjeng med coryer bruker jo viktige områder i karet du kan bruke på andre -asiatiske fisk. Hold tema, det kommer du ikke til å angre på

I mellomtiden har jeg smisket med personen som allerede har tinget aspidorasene, om han kan ta coryene. Han driver stort med cory, og hadde plass til mine også

Ok, Lisbeth! Godt at coryene kommer til et godt hjem da!

Sendte deg en mail, forresten, men fikk beskjed om at du var borte. Får du sjekket jobbmailen hjemmefra?
Hassel
Sendte deg en mail, forresten, men fikk beskjed om at du var borte. Får du sjekket jobbmailen hjemmefra?

Ja sjekker mail hjemmefra. Må bare ha på fraværsassistenten for de som kontakter meg angående jobb mens jeg er syk
Sånn, da er 450 litern historie.
Full i influensa og bronkitt tømte jeg kar og fanget fisk i mange timer på lørdag. Søndag kom de forskjellige og hentet fisk.

Vet ikke om det var fordi jeg var sjuk og oversliten, men det var veldig trist å gi opp dette karet, og pakke fiskene mine for å sende til noen andre. Skikkelig vemodig hele greia...

Men jeg fikk ordnet gode hjem til alle sammen, så det er ikke det som er trist. Er bare trist å ikke holde ut til "the bitter end". Mine fisk -mitt ansvar. Sånn føles det..

Hassel hadde heldigvis med seg bikkja si når hun hentet sjokkisene. Jeg har litt hundeabstinenser for tiden, snart et år siden jeg måtta ta bikkja mi. Så jeg fikk litt hundekos endelig Meget høflig og rolig kjekk herremann, hunden hennes

Nå gjenstår det "bare" å tømme og vaske kar og pumpe og få det solgt etterhvert. Kommer til å selge det billig!

Thesaura
Hvor mye er billig? :D

Tenker rundt 2000 for kar med bord, fx-5 filter, varmekolbe og lys.
Er ikke noe vakkert kar, men det er tett og pumpa går som ei klokke
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap