Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 5)

Ah, tusen takk Mona Regner med jeg tar med en eller to velfylte poser på storauksjonen i oslo, håper de blir godtatt. Sikkert noen som bor midt i byen som vil ha det...får håpe det
Corydoras caudimaculatus
Har vært en tur borte i det nye akvarierommet, matet litt og sjekket at alle har det bra etter flytting. Så helt fint ut

Gjengen med Corydoras caudimacultus er kommet frem i lyset igjen, så og si, og siden jeg tok med kameraet benyttet jeg anledningen til å fotografere litt.
De ser egentlig litt bleke ut, men bedre enn de gjorde i går. Tror kanskje det er litt for grellt lys hos dem, får fjerne et lysrør kanskje (2 x 15 watt i en 54 liter).
Og litt planter, selvsagt. Det kommer, det kommer

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Corydoras schwartzi og trilineatus
spørsmål
å blande coryer hvordan går det ? to typer i samme kar foreksempel ?
Går helt fint hos meg, hadde 6 voksne aenus og 5 voksne similis i en 128l. Nå har jeg 6 voskne aenus og deres 9 avkom og 5 voksne similis og deres 2 avkom i samme karet
Husmusa
å blande coryer hvordan går det ? to typer i samme kar foreksempel ?


Det er ingenting i veien for det. Corydorasene trives med det, og holder gjerne sammen i en stor flokk.
Jeg har mange arter sammen. De krangler aldri, ikke seg i mellom og ikke med andre arter eller fisk. Coryer må være det fredeligste som finnes av alle akvariefisk.

Det eneste bittelille minuset ved å blande ulike arter Cory, ifølge det jeg har lest, er at det er en minimal risiko for kryssning mellom arter. Men den sjansen er så liten at jeg tviler på at den er verdt å ta med i betraktningen i de fleste normale tilfeller. Det måtte i så fall være om man f.eks. har EN enkelt av en art, og en hel stim av en annen. Den enslige kunne jo da finne på å tro den tilhører den andre arten, og hive seg med om de andre begynner lek og egglegging

Har selv sett at både Corydoras aenus og Corydoras panda hanner lett tar litt feil og prøver "å voldta" hunner av andre arter, sånn i opphisselsens rus. Men hunnene rister dem bare av seg og er null interessert i fremmede fyrer. Av og til finner hannene også ut på egenhånd at de beiler til feil damer, og bytter til riktig art Heldigvis

Dette bildet tok jeg forresten for et par uker siden. Det viser en Corydoras adolfoi, bildet er knipset rett forfra. Ser litt ut som en sommerfugl. Artig? Litt synd det ikke ble 100% i fokus på hodet til fisken, da hadde det vært kult. Men det var morsomt likevel, og litt uvanlig, så jeg gikk inn her i denne bildetråden for å plassere det her

[External Image]
Fantastisk flott bilde, Mona! Du er skikkelig flink!

Hadde fargene vært litt skarpere, skulle du sendt det inn til komkurransen.

Selv har jeg noen eksemplarer av Corydoras agassizii. Skikkelig artige krabater. Favoritten min, "Agassi" tok kvelden i går da.. Det var trist å se "gruppa" menge seg rundt Agassi, og lå ved han som om han var levende.. Men Adolf, Hoinn, Fesken, Han som ingen veit ka heite, Christina Millian og Fergie lever i beste velgående!
Her er et par av C. adolfoi-leksgruppen min

De er fete og fine for tiden, men til min store gru har de sluttet å legge egg særlig hyppig etter flyttingen! Kun to ganger har jeg sett egg i karet, og da var det bare et par stykker hver gang. Jeg håper det tar seg opp igjen, tilbake til gamle rutiner Har liksom blitt vant til at det legges egg nærmest kontinuerlig der, så det er uvant å ikke finne egg hver uke, opptil flere ganger pr uke.

Den vesle krabaten som ligger foran i bildet, litt ute av fokus, er en liten tass som har klekket og vokst opp der på egenhånd. Det finnes to eller tre stykker til i karet med de voksne, men de er yngre og litt mindre. Denne har vært der i mange måneder, men den vokser neimen ikke fort...!

[External Image]
Litt ute av fokus, men allikevel et artig bilde.
En meget flott "tråd". Wow! Hvor mange flotte Corydoras!
Noen bilder av Corygjengen fra mitt gamle kar -
C. aeneus, C.arcuatus, C.paleatue og C.trilineatus
...Og et av to C.aeneus som prøver å bli bedre kjent med kongen av karet
Jeg må ta med litt flere av min all-time-favorite
Egenoppdrettede Corydoras adolfoi, på bildene er de rundt 9 mnd gamle.

Corydoras semiaquilus
Og noen av mine nye Coryer
8 stk. Corydoras semiaquilus
De varierer litt innen gruppen mht fargeintensitet, hvor mørke de er og hvor mye farget mønster de har. En veldig spennende Corydoras, og min første lang-snutete variant

(Jeg ønsker meg Corydoras serratus også, men den er visst ikke lett å få tak i. Den er nesten som en langsnutet variant av C. adolfoi og C. duplicareus, men ikke så intens og kontrastfyllt i fargene som dem.)

Bildet her av Corydoras semiaquilus kunne nok vært bedre, og halen ble dessverre klippet av
Mine coryer :P
Jeg har hatt både; C. aeneus og C. paleatus, men de er nå byttet ut med andre cory-arter.

Nå har jeg en stim med 10 Corydoras sterbai gående i 100 literen min.

I tillegg så kjøpte jeg 2 stimer med Coryer på storauksjonen til HAK for 1 uke siden :P
Den første stimen er 10 Corydoras eques.
Den andre stimen er 10 corydoras nanus.

Disse 2 stimene går i karantene nå i hvert sitt kar !!

Det er 2 andre arter som står øverst på ønskelisten min. Det er; Corydoras weitzmani som jeg bare må ha hvis de dukker opp i en lokal dyrebutikk :P
Den andre arten heter Corydoras wotroy, men den arten er ikke registrert her på AF ennå. Den har jeg heller ikke funnet bilde av på nettet :S Men uansett så må jeg bare ha den :P

Dessverre har jeg ingen bilder av dem som jeg kan vise dere
Mine coryer =)
Stolt eier av
Corydoras schwartzi
Corydoras lecumelas
Corydoras panda
Corydoras similis


Bildet av C similis må du absolutt sende inn til fiskebasen,
Husmusa
Det var kjempefint!
Ååå takk =)
mona o
Bildet av C similis må du absolutt sende inn til fiskebasen, Husmusa:-) Det var kjempefint!


Takk for det - men hvor gjør jeg det ??? sender det til fiskebasen mener jeg ? og du spurte i en annen tråd om en similis hadde røde kjaker, det har min, aner du grunnen ???
mona o
Bildet av C similis må du absolutt sende inn til fiskebasen, Husmusa:-) Det var kjempefint!


Absolutt, men få det opp i 500 pixler størrelse
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap