- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Dagens blomst (side 5)
Dagens blomst (side 5)
Postet 22.04.08 kl 23:01
Endret: 22.04.08 kl 23:03
Petter HagenDa begynner det og spire og gro i hagen. Tar frem bilder av mine klatreroser(Flamentanz) fra i fjor. Gleder meg til og se de i år, enda større og finere. Slenger også på et nærbilde av en av mine Rododendron. Flere bilder vil nok komme etterhvert.
Ojj, den rosesaken var lekker! Jeg begynner å bli mektig lei av at jeg til stadighet må ombestemme meg om hva jeg liker eller ikke Jeg liker nemlig ikke roser, men når jeg ser sånt som dette må jeg virkelig tenke meg om. Jeg syns rosebusker ofte ser så kantete og u-frodig ut. Men det er vel fordi man ikke vet hvordan de skal stelles at de blir det...
Postet 23.04.08 kl 10:19
Postet 23.04.08 kl 11:48
Lro: Takk for det. Så bra at jeg kanskje kan bidra med at du begynner og like roser. Er et utrolig utvalg av roser. Det er viktig at de får godt stell som alt annet. Endel er nok litt redd for og klippe for mye på rosene sine. De skal klippes kanske brutalt ned, det gjør jeg hvert år. Dessuten mye vann og godt med gjødsel på våren så har du roser og kose deg med hele sommeren. Nå får jeg dessuten snart en pakke med 420 blomsterløk av ymse slag. Gleder meg som en unge til de kommer.
Postet 23.04.08 kl 12:51
Postet 23.04.08 kl 17:23
Inaktiv bruker
Det er en bladkaktus (epiphyllum).
Postet 23.04.08 kl 18:03
Postet 24.04.08 kl 09:58
Dagens blomst får bli en av de engelske pelargoniene mine
De er under akklimatisering til sommerens uteliv, så de bæres ut og inn på dag/natt. Siden det fremdeles er fare for litt veeeel lave nattetemperaturer, så må de foreløbig tas inn på natten da de ikke tåler frost eller altfor lav temperatur.
Denne sorten er lekker! En takknemlig og enkel plante, disse pelargoniene, og det finnes tusenvis av sorter å velge mellom.
De er under akklimatisering til sommerens uteliv, så de bæres ut og inn på dag/natt. Siden det fremdeles er fare for litt veeeel lave nattetemperaturer, så må de foreløbig tas inn på natten da de ikke tåler frost eller altfor lav temperatur.
Denne sorten er lekker! En takknemlig og enkel plante, disse pelargoniene, og det finnes tusenvis av sorter å velge mellom.
Postet 24.04.08 kl 14:46
Endret: 24.04.08 kl 14:47
Postet 02.05.08 kl 18:19
Postet 02.05.08 kl 23:42
For et par uker siden kjøpte jeg 3 stk klematis, en klatreplante jeg alltid har ønsket meg. De har noen fantastiske blomster, enkelte blir helt enorme! På eldre og store planter kan en enkelt blomst bli på størrelse med en middagstallerken
De plantene jeg kjøpte var 40 cm høye bare, men de hadde knopper og for noen dager siden slo de ut på et par av dem. For noen blomster!
Denne klematis-sorten på bildet heter "Nelly Moser".
Jeg kjøpte to andre sorter også, en "Dr. Ruppel" og en som var merket "Madame le Coultre" (men som jeg tror er feilmerket).
De plantene jeg kjøpte var 40 cm høye bare, men de hadde knopper og for noen dager siden slo de ut på et par av dem. For noen blomster!
Denne klematis-sorten på bildet heter "Nelly Moser".
Jeg kjøpte to andre sorter også, en "Dr. Ruppel" og en som var merket "Madame le Coultre" (men som jeg tror er feilmerket).
Postet 03.05.08 kl 02:29
Endret: 03.05.08 kl 02:37
Dagens blomst er tulipanen 'blue diamond'
Dagens blomst sier seg selv; en av tulipan-sortene mine slo ut i full blomst i dag
Knoppene har stått bristeferdige i flere dager, og endelig åpnet de seg denne solrike og varme sommerdagen. 18°C i skyggen klokken ni på kvelden er ikke verst
Jeg har sju sorter tulipaner, og 6-8 løk av hver sort ble plantet. Så det blir et flott tulipan-flor i år.
Dagens blomst er tulipanen 'Blue Diamond'. En flott tulipan, selv om fargen ble en helt annen enn lovet i plantekatalogen jeg bestilte fra i fjor høst. Da skulle den etter sigende bli dyp blålilla, men ble altså "bare" en ganske ordinær lys lilla. Men herlig er det jo likevel, med blomster man har plantet selv og som blomstrer allerede i begynnelsen av mai
Bildene er tatt med Olympus C8080
Knoppene har stått bristeferdige i flere dager, og endelig åpnet de seg denne solrike og varme sommerdagen. 18°C i skyggen klokken ni på kvelden er ikke verst
Jeg har sju sorter tulipaner, og 6-8 løk av hver sort ble plantet. Så det blir et flott tulipan-flor i år.
Dagens blomst er tulipanen 'Blue Diamond'. En flott tulipan, selv om fargen ble en helt annen enn lovet i plantekatalogen jeg bestilte fra i fjor høst. Da skulle den etter sigende bli dyp blålilla, men ble altså "bare" en ganske ordinær lys lilla. Men herlig er det jo likevel, med blomster man har plantet selv og som blomstrer allerede i begynnelsen av mai
Bildene er tatt med Olympus C8080
Postet 07.05.08 kl 22:02
Endret: 07.05.08 kl 22:05
Postet 08.05.08 kl 12:06
Postet 08.05.08 kl 12:46
Postet 08.05.08 kl 20:15
Hagegjøgler
Herlige blomster dere har
Her er et par bilder av hage-gjøgler. En sommerblomst som legger seg litt utover, og blomstrer hele sommeren. Spesielt hvis du kniper av det som er avblomstret (gjelder forresten de fleste typer blomster).
Gjøgler finnes i mange farger og anbefales til både krukker og bed.
Det siste bildet er fra jobb: Mye arbeid med produksjon av
sommerblomster mm for tiden. Jeg har drivhusvakt og vanner surfina, margeritter, scavola +++
Her er et par bilder av hage-gjøgler. En sommerblomst som legger seg litt utover, og blomstrer hele sommeren. Spesielt hvis du kniper av det som er avblomstret (gjelder forresten de fleste typer blomster).
Gjøgler finnes i mange farger og anbefales til både krukker og bed.
Det siste bildet er fra jobb: Mye arbeid med produksjon av
sommerblomster mm for tiden. Jeg har drivhusvakt og vanner surfina, margeritter, scavola +++
Postet 08.05.08 kl 21:21
Endret: 08.05.08 kl 21:22
Postet 08.05.08 kl 21:46
Postet 08.05.08 kl 22:12
Postet 08.05.08 kl 22:36
Postet 09.05.08 kl 11:13