Bildetråd katt (side 5)

har ikkje bilde desverre men ein liten historie

eg og søsteren min var ute å sparka ball, eg greide å bomme noe så fantastisk på målet vårt såm besto av murstein på hver side av plenen, ballen gikk ned bak nøen trær og bort til eit par kommer og båsdunkar, anna sprang å henta ballen. men det ho kom til bake med var ikkje baleen men ein liten, men veldi hissig kattunge ho kom med, vi viste han til mamma og pappa som sa at vi skulle legge ho tilbake til der anna hadde funne han. vi lot han vere der ein natt og resten av dagen for å se om mammaen komn tilbake for å henta han men det gjorde ho ikkje så vi tok oss av kattongen, vi vaska han og pappa prøvde å få i han litt mat ved å ta melk i ein liten sprøyte å mate han, å fpr ein appetitt han hadde! han drakk/spiste ein god del, så plaserte vi han i ein faffeske med eit teppe inne på rommet til anna i overetasjen. han skreik omtrent heile natta, anna sov veldi dåli den natta. neste dag bestemte vi oss får å finne ein heim til han vi spurde rundt omkring om det var noen som ville ha han, vi kunne desverre ikkje ha han , selv om vi hadde utroli kjempemye lyst kunne vi ikkje p.g.a varg hunden vår. vi prøvde å la han snuse på kattungen, men varg forsto det som om vi ville gi han litt snacks, han prøvde å glefse etter han men pappa fekk han vekk i siste sekund. men naboane våre ville ha heldigvis ha han , han greide seg og den dag i dag er han blitt ein stor fin fet godt voksen skokskatt med blågrå fluffy pels.
Inaktiv bruker
Tante Astrid
Må bare få berømme deg for at du tok med deg kattene fra Norge, Mvjnz! Skulle ønske flere kunne skjønne at man tar på seg et livslangt ansvar når man skaffer seg dyr. Ser stadig vekk folk som kvitter seg med kattene sine når de skal flytte, selv om det bare dreier seg om noen få mil. All honnør til deg :)

sjøner hva du mener Astrid for noen årsiden så løpde det flere løskatter i område der jeg bor og grunen til det er at di som kjøpte dem vile ikke ha den etter sommerferien så di sat di ijen for å då og en pappa sjener klsrte og rede endel av katten men di aller dorlikste måte han avlive og di ver virkelig i dorlig form =;-C
Det gjelder forøvrig både hunder å katter.
Har hørt om mange hunder eller katter som blir dumpet - innimellom til og med ut av bilvinduet i stor fart, bare fordi de ikke er valper/kattunger og er like søte mer.
Katten er vel kanskje den som er mest utsatt for akkurat dette. Siden alle sier at "den klarer seg alene uansett".
Men det er tøft å være villkatt i Norge når vinteren setter inn...

En annen ting er at mange skaffer dyr uten å tenke på alt det andre de har.
F.eks noen naboer av oss skaffet seg en kattunge ifjor sommer.
Den familien har tre relativt små barn, så katten har det gående rundt seg hele tiden.
De kaster den i lufta, de lar den ikke få sove i fred å den rekker ikke spise maten sin før en eller annen unge står å drar den i halen.
Det hele har endt med at katten heller kommer over til oss, hvor den kan være ifred.
Den kommer inn i huset osv, å nå bryr vi oss ikke om å kaste den ut mer heller.
Vi gir den heller litt tørrfòr å plukker av den flått, siden de egentlige eierene tydeligvis ikke tar så hardt over akkurat dette.
Katta er ikke inne om natta hverken her eller hos naboene, å i vinter så var det i perioder kaldt.
Syntes så synd på katten da den satt utenfor døra vår å mjauet å ville inn.
Så vi satte ut ett gammelt kattehus med teppe i som den fikk være i om natta, å satte ut litt tørrfòr som den kunne spise.
Er egentlig litt imot det at andre skal ta seg av en katt som egentlig ikke er deres ansvar, men akkurat den katten der syntes jeg så synd på at jeg kunne ikke la være lenger.
Den er så liten å tynn stakar. Våre katter var mye større da de var 1 år.
Den har vel ikke fått ormkur tenker jeg.
Det der skjer veldig mye rundt her også :/ For en fire-fem år siden så var det vel på det meste rundt 15 villkatter som vandret rundt i kvartalet. Det hele startet med at en liten familie forlot hokatta si (usterilisert) når de flyttet for 10 år siden.
Ja mer skal ikke til så har du det gående!
Inaktiv bruker
sån der burde vert uloveligt =

Naboen vår hadde en del katter, og han bare lot de få unger hele tiden. Til slutt måtte han gå å skyte katter når han flytta. Syns synd på de.
fant ett gammelt bilde av min gamle kosepus, i hans "glansdager" han var mye svartere før, da syntes brunfargen kun i sola, nå er han mye mer brunaktig i pelsen

[External Image]
Må nesten legge ut flere bilder.

Rita har finni noen nye soveplasser i det siste. På det første bildet ligger hu i buret, vi har pleid å legge hu der når hu er altfor slem med Truls, og nå har hu begynt å sove inni der.

På det andre bildet ligger hu på den bærbare pcen til mamma og pappa. Hun er veldig glad i å ligge på varme steder.

På det tredje bildet holder søs hu mot akvariet. Det er ikke alltid hun gidder å sitte å se selv, men hvis vi holder henne kan hun ligge sånn kjempe lenge.
Inaktiv bruker
er Rita en kattunge ? =
Må bare få berømme deg for at du tok med deg kattene fra Norge, Mvjnz! Skulle ønske flere kunne skjønne at man tar på seg et livslangt ansvar når man skaffer seg dyr. Ser stadig vekk folk som kvitter seg med kattene sine når de skal flytte, selv om det bare dreier seg om noen få mil. All honnør til deg

Takk

Skjønner ikke hvordan folk klarer å dumpe dyr. Hvordan er det mulig å bo sammen med et dyr uten å bli glad i det?

For meg var det ikke noe å lure på engang - enten ble kattene med til Australia ellers så hadde jeg ikke flyttet.

Vel jeg tror nok de fleste fra norge synes det er så digg med sola og varmen i australia at de vil være ute uannsett.

Når det er 30-35 grader i skyggen er det en smule for varmt i sola til å være ut i mer enn noen få minutter av gangen, spesielt for nordmenn flest som ikke tåler temperaturer over 25 grader
Hehe. Morsomt at flere har kalt katten sin Rita!
Naboene mine ser alltid rart på meg når jeg sier at kattene våre heter Per og Rita.
De mente at katter skulle hete ting som "pus", "miss" "pissi" og "Pusur".
Hehe.
Pappa syns Rita også var et rart navn. Broren og naboen min også :P

I dag greide Rita å falle i hagedammen.
Inaktiv bruker
jeg får legge til bilde av min katt også da
martin er en sprek å sprø hannkatt som har opplevd møte med bil, sykkel, andre hannkatter, å plagsomme unger
han har sikkert kosta oss over 7000 kr på bare dyrlegeregninger det siste året:P men han er fortsatt godklumpen vår dahan sover også på de sprøeste måter, elsker å leke med hunden, å syntes det er stas at han får sitte på kjøkkenet når vi spiser mens hunden ikke får lov, ja litt forskjellsbehandling er det her
Her er katten vår Pose på snart 1 år
Mine katter=)
Jeg har fem katter, 3 av disse er fra Foreninga for Omplassering av Dyr og dyrebeskyttelsen. Zalo var reist fra,
Gabriel var satt ut 3 uker gammel for å dø, og Royce ble født under en altan av en hjemløs katt, såkalt "villkatt".
Har og en siameser som heter Nebukanessar, og en huskatt jeg fikk av venninna mi som heter Noah, men vi kaller han Bolla

Øverste bilde er Noah, så er det Royce og så Gabriel
Siden jeg nylig har blitt katteeier søkte jeg på pus etter at Tangloppa sa at det var en kattetråd her. Mange pene puser! Her kommer noen bidler av mine sjarmtroll.
Serafina som er en 1.5 år gammel kastrert ragdoll jente. Hun heter opprinnelig Cerina, men det minner meg for mye om julekake..
[External Image]
[External Image]

Her er Goth av Ochremenko. En Sphynx hankatt på 3 år. Kaller ham Emo i det daglige. Goth blir så vanskelig å uttale, for det blir enten med å eller o og jeg klarer ikke bestemme meg..
[External Image]
[External Image]

Her er min katt. Røder som han heter,er nå blitt nesten 12 år gammel og kastrert. Han og den yngste hunden min, Harry,, og perlevenner. Rett som det er ligger de i samme kurv og sover. Vær morgen når hundene slippes ut fra hunderommet kommer Røder og skal ha seg en klem av Harry. Sikkelig rørende å se på vennskapet mellom de 2.

[External Image]

[External Image]" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">

[External Image]
Her er kattungene til Lolly=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Silje Haugen
Reklame for plussmedlemskap