- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sessas akvarietråd (side 5)
Sessas akvarietråd (side 5)
Postet 10.11.11 kl 17:27
Postet 10.11.11 kl 20:54
Postet 10.11.11 kl 21:44
Her kommer et nært og ett litt lengre unna.
Angrer ikke på at jeg malte det. Har malt mye, både møbler, vegger og annet, så det er skikkelig gjort. Å male det kan jeg :0)
Skjønner godt at enkelte er skeptisk til "hjemme malte" akvarium, da det sikkert er mye slurv ute og går... Men, skikkelig utført arbeid gir ett flott resultat :0)
I dag kom 375 literen :0) Står klar til vask og maling i garasjen. Gleder meg!!
*Klem*
-Kamilla-
Angrer ikke på at jeg malte det. Har malt mye, både møbler, vegger og annet, så det er skikkelig gjort. Å male det kan jeg :0)
Skjønner godt at enkelte er skeptisk til "hjemme malte" akvarium, da det sikkert er mye slurv ute og går... Men, skikkelig utført arbeid gir ett flott resultat :0)
I dag kom 375 literen :0) Står klar til vask og maling i garasjen. Gleder meg!!
*Klem*
-Kamilla-
Postet 10.11.11 kl 23:28
Postet 11.11.11 kl 11:52
sessanDet var jo kjempefint !!!!! Hvilken type maling har du brukt på ramme og topp?
Hyggelig at du likte det :0)
Brukte heftgrunn først, men hva jeg brukte oppå den klarer jeg bare ikke å huske. Tror det var noe oljemaling som jeg hadde i eggehvit eller bomull. (Mener å huske at jeg valgte oljemaling for å få en mer slitesterk overflate.) Topplagene ble rullet på med en helt fin mikrofiber rulle fra jotun. Ville ikke ha penselmerker.
På søndag skal jeg begynne å male mitt. Siden det er metall ramme så grunner jeg først med arcanol, før jeg legger på en eller annen type metall maling. Skulle ønske jeg kunne fått til å spray lakket det, men tror det blir for mye plunder med maaaasse maskering og tull...
Postet 11.11.11 kl 14:47
Postet 11.11.11 kl 15:28
Postet 11.11.11 kl 20:11
I går ble 128 literen tømt, og alt ble flyttet over i 160 literen. Det var et prosjekt som tok noen timer, og ryggen var slett ikke med på leken , men fikk det gjort !
Synes det ble veldig pent. Spesielt med så mye røtter, det har jeg ikke hatt før.
Plasserte røttene, plantet fint, og gjevnet ut sanden ........ riktig så fornøyd ....... bare for å oppdage at ansistrusene herjer og graver og lager et salig kaos oppi karet.
Må lage til huler til dem tror jeg, og se om de roer seg med å grave. Liker ikke hauger med sand opp mot front glasset.
Da jeg målte nitritt, nitrat og amonium, fikk jeg utslag på de to første, og byttet halvparten av vannet. Håper det hjelper.
har også problemer med amaturet - eller timeren - for det går ikke av og på etter klokken og må trekke ut kontakten fra veggen for å få lyset av. Tungvindt.
Og midt oppi alt - så har sneglene begynt å kjøre pirat taxi med Lill Gul. hehe ganske morsomt å se på, og det blir en del knipsing av bilder innimellom hehe.
Synes akvariet er nydelig, og det hvite bordet gjorde susen.
Men tror jeg må ha nye lysrør da disse er gamle og gir veldig gult lys.
Her kommer ialefall noen bilder
Synes det ble veldig pent. Spesielt med så mye røtter, det har jeg ikke hatt før.
Plasserte røttene, plantet fint, og gjevnet ut sanden ........ riktig så fornøyd ....... bare for å oppdage at ansistrusene herjer og graver og lager et salig kaos oppi karet.
Må lage til huler til dem tror jeg, og se om de roer seg med å grave. Liker ikke hauger med sand opp mot front glasset.
Da jeg målte nitritt, nitrat og amonium, fikk jeg utslag på de to første, og byttet halvparten av vannet. Håper det hjelper.
har også problemer med amaturet - eller timeren - for det går ikke av og på etter klokken og må trekke ut kontakten fra veggen for å få lyset av. Tungvindt.
Og midt oppi alt - så har sneglene begynt å kjøre pirat taxi med Lill Gul. hehe ganske morsomt å se på, og det blir en del knipsing av bilder innimellom hehe.
Synes akvariet er nydelig, og det hvite bordet gjorde susen.
Men tror jeg må ha nye lysrør da disse er gamle og gir veldig gult lys.
Her kommer ialefall noen bilder
Postet 13.11.11 kl 00:24
Endret: 13.11.11 kl 00:25
Postet 13.11.11 kl 00:32
Endret: 13.11.11 kl 00:33
Postet 13.11.11 kl 00:38
Endret: 13.11.11 kl 00:39
Postet 13.11.11 kl 00:40
Postet 13.11.11 kl 00:43
Endret: 13.11.11 kl 00:44
Postet 13.11.11 kl 00:47
Takk Roten i midten er to store røtter, og en liten , og så en lang en ut til venstre. Så det er et byggeprosjekt. Men synes det ble ganske fint selv, kan liksom innbille meg at det er røtter til et tre .
Bakgrunnen fulgte med. det er første gang jeg har innvendig bakgrunn, men det er igrunnen fint .
Må vel gå an å få satt på en bryter - men håper jeg kan få det til med timer.
Bakgrunnen fulgte med. det er første gang jeg har innvendig bakgrunn, men det er igrunnen fint .
Må vel gå an å få satt på en bryter - men håper jeg kan få det til med timer.
Postet 13.11.11 kl 00:48
Postet 13.11.11 kl 08:38
En uke siden, kjøpt brukt. Men fikk ikke satt det i gang før på fredagen, så det er jo rimelig nytt enda. Brukte sanden fra det andre, og en god del av vannet.
Men måtte bytte mye vann i går pga nitrit og nitrat.
Merker det blir en god del mer å bære hehe.
Kjører fluval 405 pumpen, og så lurer jeg på å vaske, og sette i gang en eheim pumpe som fulgte med, den ble brukt til dette akvariet. Leste et sted at det var bare bra med to pumper.
Men måtte bytte mye vann i går pga nitrit og nitrat.
Merker det blir en god del mer å bære hehe.
Kjører fluval 405 pumpen, og så lurer jeg på å vaske, og sette i gang en eheim pumpe som fulgte med, den ble brukt til dette akvariet. Leste et sted at det var bare bra med to pumper.
Postet 13.11.11 kl 12:24
Skulle jo være flink da, å pakke bort evt selge de andre akvariene - og KUN ha 160 literen. Nå som jeg endelig har fått "STORT" akvarium ....
MEN eg har så lyst å beholde et !! 128 literen, eller sette frem en 63 liter. Sukk, plassmangel er ikke greit. Må ha det på gangen da, og flytte rundt på ting, i en ellers for stor gang. det kan jo gå, men da blir det noen rare løsninger. Huff, jeg vet ikke. Hva gjør man?
Jeg har jo fått vite at jeg kan faktisk ha en del fisker i en 63 liter. Små fisker, og som gjerne liker bløtt vann. Og snegler går jo an .
Må gruble litt. Akvariehobbyen er jo ikke noen rimelig hobby heller da hehe.
MEN eg har så lyst å beholde et !! 128 literen, eller sette frem en 63 liter. Sukk, plassmangel er ikke greit. Må ha det på gangen da, og flytte rundt på ting, i en ellers for stor gang. det kan jo gå, men da blir det noen rare løsninger. Huff, jeg vet ikke. Hva gjør man?
Jeg har jo fått vite at jeg kan faktisk ha en del fisker i en 63 liter. Små fisker, og som gjerne liker bløtt vann. Og snegler går jo an .
Må gruble litt. Akvariehobbyen er jo ikke noen rimelig hobby heller da hehe.
Postet 13.11.11 kl 22:17
Postet 13.11.11 kl 22:22
Marita EkdahlDette høres ut som et veldig typisk problem :b Prøv å beholde alle karene dine, du kommer garantert til å få bruk for de etterhvert som hobbyen utvikler seg ;)
Helt enig i dette. Behold dem du. Utrolig hva man finner plass til. Skulle ha bare ett kar selv jeg, nå har jeg 3, og har funnet plass til enda ett.
Hvordan går det med timeren din forresten? Fått den til å fungere?
Postet 13.11.11 kl 23:04