- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Sør-amerikansk biotop, for bladfisk (side 5)
Sør-amerikansk biotop, for bladfisk (side 5)
Postet 22.03.09 kl 01:21
Endret: 22.03.09 kl 01:21
Inaktiv bruker
nei den må du ikke byte ut for jeg synes det var kjempefint med den store sverdplanten i det.og det bli sikert ikke serligt fint vis du tar den ut heler.
Postet 22.03.09 kl 13:28
Inaktiv bruker
Syns det ser flott ut jeg. Litt overdimensjonerte planter er da bare fint?
Postet 29.03.09 kl 20:59
Lenge siden jeg har oppdatert her nå:S
Blad fiskene har ikke kommet enda, men det er gentlig bare bra. For da får det "nye" oppsettet mitt grod seg litt inn.
Jeg har tatt ut den store sverdplanten, mange av bladene hadde begynnt å råtne og jeg hadde trimmet den så mye så den ble så pjysk...
istedet har jeg plantet en sverdplante og en stor skog med denne planten(husker aldri hva den heter:P)
Har også skilt inn noen korkbiter i bakgrunnen.
Blad fiskene har ikke kommet enda, men det er gentlig bare bra. For da får det "nye" oppsettet mitt grod seg litt inn.
Jeg har tatt ut den store sverdplanten, mange av bladene hadde begynnt å råtne og jeg hadde trimmet den så mye så den ble så pjysk...
istedet har jeg plantet en sverdplante og en stor skog med denne planten(husker aldri hva den heter:P)
Har også skilt inn noen korkbiter i bakgrunnen.
Postet 16.04.09 kl 16:05
Endret: 16.04.09 kl 16:08
Postet 17.04.09 kl 13:21
Endret: 17.04.09 kl 13:22
Postet 17.04.09 kl 13:29
Postet 17.04.09 kl 15:22
Endret: 17.04.09 kl 15:23
Postet 06.05.09 kl 20:39
Jeg har hatt bladfisk i en 80liter tank. Hadde 4 stk,to hunner og to hanner...Grunnen til at jeg kunne se kjønnet var at de la egg ,hunnene ble som mange andre fisk god og rund!Men å se forskjell på kjønn utenom lek på ungfisk (som ofte er i butikk) er omtrent umulig!Synes også det er rart at de holdes i dyrebutikk,det må jo være utrolig stressende for de,for ikke å snakke om svinnet butikken opplever på småfisk
Å holde bladfisk er ikke bare bare...
Jeg hadde planter med STORE blader,tett med flyte planter slik at det ble mørkt og fint hos de. Min erfaring er at de ikke liker for mye lys,da blir de nervøse og stresset...Denne fisken takler dårlig stress og transport!
Ang mating tok mine fisk dessverre kun levende fisk (i know,ikke lov),men de måtte jo ha mat!Prøvde å gi de melormer,men ingen interesse...
De elsker jo også jakten og jeg tror at hvis de ikke får jakte skikkelig misstrives de fort..
Det er veldig facinerende fisker JA,men utrolig krevende også og de kan koste deg mye
Jeg skal snart ha meg bladfisk igjen,må bare få omplassert murenen min..
Planen min er at de skal yngle og prøve å få yngelen til å vokse opp...Det er ikke så lett,hehe!Forrige gang hadde jeg 2-3 generasjoner i et yngelakvarium og de spiste hverandre,plutselig var det bare en stor yngel,hehe!
men skal du ha blafiskene sammen med dolkestikk tetra?
Skal ikke si det sikkert,da den tetraen er litt stor,men bladfiskene eter omtrent alt den kommer over opp til sin egen str
Å holde bladfisk er ikke bare bare...
Jeg hadde planter med STORE blader,tett med flyte planter slik at det ble mørkt og fint hos de. Min erfaring er at de ikke liker for mye lys,da blir de nervøse og stresset...Denne fisken takler dårlig stress og transport!
Ang mating tok mine fisk dessverre kun levende fisk (i know,ikke lov),men de måtte jo ha mat!Prøvde å gi de melormer,men ingen interesse...
De elsker jo også jakten og jeg tror at hvis de ikke får jakte skikkelig misstrives de fort..
Det er veldig facinerende fisker JA,men utrolig krevende også og de kan koste deg mye
Jeg skal snart ha meg bladfisk igjen,må bare få omplassert murenen min..
Planen min er at de skal yngle og prøve å få yngelen til å vokse opp...Det er ikke så lett,hehe!Forrige gang hadde jeg 2-3 generasjoner i et yngelakvarium og de spiste hverandre,plutselig var det bare en stor yngel,hehe!
men skal du ha blafiskene sammen med dolkestikk tetra?
Skal ikke si det sikkert,da den tetraen er litt stor,men bladfiskene eter omtrent alt den kommer over opp til sin egen str
Postet 01.07.09 kl 18:50
Planen var vel først at jeg skulle ha dem sammen med dolkestikker, men en av dem klarte å sette seg fast bak korkbarken å rotne. resultatet var at jeg måtte bytte ut masse av korken og all sanda... så nei, jeg skal ikke ha dolkestikk-tetraer i samme karet.
skal se om jeg ikke kan få tak i noe til høsten.
skal se om jeg ikke kan få tak i noe til høsten.
Postet 02.07.09 kl 00:50
Oy
de var fint fikk lust til å prøve noe sont selv
Postet 09.07.09 kl 12:04