Fått meg 14 liters akvarie! (side 5)

Mine får også hver dag, med noen pauser innimellom, men jeg har ikke bare 1. Det er grenser for hva den kan spise alene. Jeg tror jeg ville brukket en tablett i 2 eller 4 og sett hvor fort biten blir borte. Du må nesten bare prøve deg frem, meget mulig det er lurt å bare fore hver annen dag.
Men det er ingen fordel om tabletten ikke blir spist opp og ligger å løser seg opp og råtner/forurenser i vannet.
Jeg har i tillegg noen snegler og reker, som nyttedyr i mine kar, de rydder opp alt som blir til overs av mat så det ikke blir liggende å råtne
Hmm okai, jeg har merka at de andre fiskene hiver seg over den med en gang, så mulig de rekker å få i seg litt de og før sugemallen kommer.
Har sett at den kommer ganske fort og passer på maten når den er funnet, så vet hvertfall at den får i seg mat
Det er ekstra viktig at du er fosiktig med fôringa når karet er lite. Jeg ville holdt meg til et minimun og 1 liten ancistrus (er det det du har) trenger ikke mye mat. Det er vanskelig å anbefale når man ikke kan se fiskene og karet, men jeg vil tro en 1/4 annen hver dag om ikke andre fisker tar av tabletten skal være nok.... Du kan jo prøve deg litt frem
Tilfeldig bekjentskap
© Tone & Ib Damborg Karlsen
Reklame for plussmedlemskap