- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Eriks coryrom (side 5)
Eriks coryrom (side 5)
Postet 08.05.10 kl 23:34
Postet 09.05.10 kl 00:01
He he ,er nok ikke det nei
Utrolig så mange nydelige coryer det finnes,skulle bare hatt kar nok og tilgjengeligheten til alle disse
Er ganske så misunnelig på dere som bor slik til at det er mulig å skaffe slike skjønnheter. Her på Vestlandet er det ganske så tragisk.
Men bare sleng ut flere bilder som kan friste en stakker
Utrolig så mange nydelige coryer det finnes,skulle bare hatt kar nok og tilgjengeligheten til alle disse
Er ganske så misunnelig på dere som bor slik til at det er mulig å skaffe slike skjønnheter. Her på Vestlandet er det ganske så tragisk.
Men bare sleng ut flere bilder som kan friste en stakker
Postet 09.05.10 kl 00:22
Postet 09.05.10 kl 10:57
Ble ganske glad når jeg kom inn på akvarie rummet ser at orcesisen er i full lek. Fant fort ut at jeg skulle skygge banen så de får holde på i fred. Så de var opp og ned på glasset hele tiden, og et par av hannene lå unner huene med buken i været he he. Beklager litt dårlig kvalitet på bildene , men ville ikke forstyrre de for mye.
Postet 11.05.10 kl 22:17
Postet 11.05.10 kl 22:22
Postet 11.05.10 kl 22:29
Postet 12.05.10 kl 00:20
Postet 12.05.10 kl 19:35
Postet 12.05.10 kl 21:11
Postet 12.05.10 kl 21:29
Postet 12.05.10 kl 22:57
Postet 17.05.10 kl 07:27
Hei, lenge siden jeg har skrevet noe inne på siden her nå, har skjedd veldig mye den siste uken, som ikke har handlet om akvarie, har jo blitt far til en liten jente, og det er helt utrolig, vanskelig å forklare her hva man føler å mener om dette. Men merker plutselig at alt her i livet er perfekt . Ellers på akvarie rummet har det kommet noen nye c 90 egg. ikke så mange men det har blitt noen. Ut av de første eggene ble det 5 yngel, så håper det blir litt flere denne runden. Fikk litt sjokk i dag da jeg så på tempraturene i karrene, noen av karrene hadde 28 grader, og det er ikke bra for coryene. sjekket litt rudt air condition men problemet er at jeg ikke har noen vindu på det rommet som reolen står på. Og stort sett skal det legges en slange ut av vinduet som du kjører varmluften og kondensen , er det noen som har noen tips om noen air condition med egen slange til kondens vannet. så er jeg veldig happy for det. eller noen andre forslag. Legger ut noen bilder av vesle jenta.
Postet 22.05.10 kl 01:02
Må gratulere deg med å ha blitt far! Det er det største i livet, det å få barn, uten tvil.
Selv hadde jeg på forhånd aldri trodd, ikke i hele verden, at det skulle bli så fantastisk Du har mye å glede deg til, masse!
FØR jeg fikk barn var jeg sånn at unger begynte og grine og greier, hvis jeg tok dem opp eller snakket til dem :p ("Ufyselige beist" tenkte jeg) Derfor var jeg overbevist om at min egen unge ville bli sånn også, hehe
"You don't know what love is, until you've had children" sa en engelskmann til meg på en pub i London en gang da jeg var yngre. "Jaja, veldig da..!" tenkte jeg den gangen.
Men nå kan jeg trygt si at det var virkelig noen sannhetens ord...man har ingen anelse før man har fått barn selv.
Misunner deg egentlig litt den tiden du har foran deg nå. Det første året går så fort! Men det er så herlig for det er da man blir kjent med sitt eget barn og man ser personligheten utvikle seg dag for dag. Lykke til
PS! På den annen side er jeg sjeleglad for at jeg er ferdig med babytiden, får endelig sove natta gjennom og lenge hver morgen igjen, hehe
Selv hadde jeg på forhånd aldri trodd, ikke i hele verden, at det skulle bli så fantastisk Du har mye å glede deg til, masse!
FØR jeg fikk barn var jeg sånn at unger begynte og grine og greier, hvis jeg tok dem opp eller snakket til dem :p ("Ufyselige beist" tenkte jeg) Derfor var jeg overbevist om at min egen unge ville bli sånn også, hehe
"You don't know what love is, until you've had children" sa en engelskmann til meg på en pub i London en gang da jeg var yngre. "Jaja, veldig da..!" tenkte jeg den gangen.
Men nå kan jeg trygt si at det var virkelig noen sannhetens ord...man har ingen anelse før man har fått barn selv.
Misunner deg egentlig litt den tiden du har foran deg nå. Det første året går så fort! Men det er så herlig for det er da man blir kjent med sitt eget barn og man ser personligheten utvikle seg dag for dag. Lykke til
PS! På den annen side er jeg sjeleglad for at jeg er ferdig med babytiden, får endelig sove natta gjennom og lenge hver morgen igjen, hehe
Postet 22.05.10 kl 12:22
Endret: 22.05.10 kl 12:25
Fikk meg en liten overraskelse i dag, flyttet c 90 yngelen til et annet karr, så plutselig en yngel som var bitter liten oppi der, tenkte hva f er dette. Etter litt tenking kom jeg på at jeg hadde puttet noen orcesis egg oppi der. Trodde nesten ikke dette var egg, da de var så utrolig små, så nesten ut som 4 sandkorn som var limt sammen. Yngelen er så liten at det er umulig å ta bilde av den. Er det noen som har sett orcdesis egg , eller yngel, eller har en link til det blir jeg happy. Ellers er det lite tid til fiskerommet om dagen. Solgte gruppa med sp black her i går med tungt hjerte. Men vet at de kom til et godt hjem.
Postet 26.05.10 kl 23:40
Da begynner prøvelsen.:cursing: Plukket ut 30 stk. egg fra orcesis disse eggene er så små at du aner ikke, får se hvordan det går, hadde plukket ut noen for noen uker siden, og ser at det er en som har klekket ut i en annen tank. Legger ut noen bilder, ikke lett å se hva som er egg og hva som er sand. Da eggene er kledd med sand. :w00t:
Postet 27.05.10 kl 12:55
Postet 27.05.10 kl 13:04
Postet 27.05.10 kl 13:17
Postet 02.06.10 kl 21:18