Lettere øvet nybegynner :) (side 50)

Det skal være 6 stk, de er ikke mine, men kjæresten/ eksen sine. (se hva som skjer)
De er utrolig fine, men oxo veldig skye, de har begynt å være litt mer rundt, men rører jeg meg for mye er det voooosj i skjul igjen. Men de er veldig små og karret veldig stort med masse gjemmeplasser, men pleier se 3 -4 på samme rota.
Tjohoo, da har jeg tre crystal med egg
Syntes det tok litt tid med eggene til den ene, de fortsatte jo å være små, så viser det seg at to av grad A rekene nå bærer egg

Og jeg har flyttet tilbake til hytta, det sier vel sitt om hvordan forholdet endte :P

Idag har jeg delt ut flyers til auksjonen i september, men ser at jeg må kopiere opp flere, for jeg tenkte jeg skulle henge på butikken i melsomvik og på meny i stokke osv.

Imorgen blir det oxo oslotur på meg, kanskje jeg får sett i noen dyrebutikker, skal hilse på en bekjent og vet ikke hvor kult han synes det er å se på forskjellige fisker lissom ;D

Livet er herlig dere
Leit å høre at det var sånn det ble, men du er vel ditt vanlige happy jeg allikevel regner jeg med

Jeg kan trykke opp flere flyers hvis det er ønskelig.
Ja flyers trenger jeg flere av vettu

Skal en del til for å få meg unhappy :P så her er det ingen sorger, livet har så vanvittig mye å by på til at man skal gå rundt å være lei seg for at ikke livet gikk helt den veien man ønsket
Hello jeg var jo i oslo i helga og klarte da å snuse opp en dyrebutikk, inne på oslo... city?
Helt oppe i 3-4 etasje.

Iallefal hadde de mange fisker jeg kunne tenkt meg, corydoras hastatus feks og en del av disse sorte L-mallene med hvite prikker.
Men det var mye kjedelig oxo, men jeg fikk intrykket av at dette er en grei butikk, karrene så greie ut, bare en død fisk mener jeg.
Så her ville jeg ha handlet fiskene mine

Desverre skulle jeg ikke hjem før neste dag og tok ikke sjansen på å skulle ha fiskene i pose over kvelden, dessuten har jeg jo ikke plass til mere fisk :P

Idag skal jeg rydde, må gå igjennom og kaste en masse greier, kulda sniker seg innover landet og det er på tide å finne frem de varme klærne jeg pakket ned i våres.
Det er oxo møte til torsdag og jeg håper så mange som mulig kommer.

(les: vestfold akvarieklubb tråden for mer info)
dyrego på oslo city, bra butikk det, etter min erfaring. de får direkteimport fra søramerika, så til tider mye snadder uten masse fordyrende mellomledd :p
kjøpte mine c melanotaenia der
Ser fremdeles egg på 3 crs, men den ene har lyse egg, er det ikke så at de blir lyse like før de klekker??
For da får jeg snart småtisser
Her står tiden stille, brente av 2000kr hos tannlegen idag, huff de må tjene rått.
Idag fikk jeg en bedøvelse, byttet en amalgamfylling med ny hvit fylling, og fikset to skader i tennene.
Mandag tok han to bilder, fjernet plakk og saltblåste tennene 880kr. O.o
Så de tjener nok godt ja :P

Jeg har nå tre dagers jobbing i september, regner med at det kommer mer.
Så nå sitter jeg på nav og holder på med dette dagpengesøkestyret :P, fyttigrisen og vanskelig det skal være da.
Det er så mye som skal fylles ut, og som må taes med og ordnes med, nye siden jeg søkte for to år siden er at de må ha timer jeg har jobbet hver uke det siste året, så da var det bort til kommunen og lønningskontoret for å få de timene.
Det kunne såklart ikke skje med engang, så da får vi se hvor lenge det tar før det er fikset og jeg endelig kan bli ferdig med dette søkemaset :P

Er sikkert noe mer jeg må ha med da, men men, vi får ta det når den tida kommer, men hvorfor jeg ikke begynte med dette maset i juli skjønner jeg ikke helt, da kanskje jeg ville vært ferdig nå. Men det var nok fordi jeg ikke orket tanken på å skulle begynne med dette maset allerede da :P

Gikk egentlig utrolig bra hos tannlegen, det verste var når han satte bedøvelsen, jo og når han drev og borret og vannet samlet seg nedi halsen så jeg følte det som jeg ble kvalt. Godt jeg ikke lett får panikk men klarer holde hodet kaldt.

Ellers lurer jeg fælt på om jeg skal selge corydoras sp 132/126 på auksjonen, har litt lyst til å trappe ned før vinteren, tenker på å bytte ut 85l med 50l og da må jeg nesten trappe ned litt på innholdet fisk. Synes de skal slippe å bo så trangt.
Har utrolig lyst til å få yngel på stjernene mine, og på habrosusene. Men ja ja, får nok bare se om det blir tur på meg i vinter. Håper virkelig det, dritt lei av norge for tiden, trenger å strekke litt på meg ;D
8O fra 85 til 50 liter er jo helt feil vei
Den nye og svært sjeldne minuslitersjuken har vist kommet til Norge, håper ikke den er smittsom. :P
Neida skjønner godt at du vil begrense vannbæringa

Mvh Per
He he er ikke minussyken nei, er bare det at jeg håper og regner med at det blir utlandet denne vinteren, noe som betyr at jeg uannsett må omplassere fiskene.
Da er det like greit å begynne trappe ned, hadde jeg hatt vann rett fra springen, plass og tid (ja har jo egentlig tid nå men..) så ville jeg nok lagt opp til flere karr, kunne tenke meg å satse på praltguramier, flere reker, osv osv.

Men nå er jeg litt lat å da, så når jeg først satser stort ønsker jeg at det skal være lettest mulig, helautomatisk vannbytte feks.

Tar med kamera til møte idag, så får vi se om det blir noen bilder av styrets medlemmer til websiden
Jeg har telt 4 knøttekrystaller i akvariet nå
Helledussen så skjønne de er

De er enten fra igår eller idag, wiiiiiiiiiiiiiiiii
Ja de er kjempe kule både som små og store
Morsomt dette her da Galemor! Nå er du blitt bestemor

I Krystallkarret mitt er det desto værre med de nye fiskene jeg kjøpte på mandag, (Boraras micros) de dauer som fluer og rekene holder fest.

Nå har jeg mista over halvparten av de 19 jeg kjøpte hos Tropehagen

Alt annet oppi der ser ut til å trives godt, men jeg tar ingen sjangser og flytter alt ned i reolen i kjelleren isteden.

Mvh JRR
synd det da jan rune. jeg har faktisk vært heldig med fisk derfra, har vel kun skjedd en gang at fisk har daua slik...

grattis med krystallene galemor, fikk de aldri til å trives hos meg, så ikke noen med egg engang. fint å høre at de trives hos deg
Morsomt dette her da Galemor! Nå er du blitt bestemor
Øøøøøøøh er ikke ho snart tipp oldemor sånn som ho har holdt på ?
Grattis med småtassene

Mvh Per
Til kirsebærene er jeg nok tipp tipp oldemor, men dette er jo de første krystalleknøttene mine. ;D

Gleder meg til de to andre oxo slepper eggene sine, det er så gøy med småreker, egentlig alt av smått.
Gleder meg selv til de Indiske klorekene skal finne ut av åssen det gjøres, ser ut som ei går med egg men ho er ikke mer enn 3 cm så det er vel bare synsbedrag. Ellers har jeg fått meg et par med L129 som jeg svææært gjerne ser kommer i farta

Mvh Per
Kjenner til den utålmodige ventetiden
Heldigvis gikk det veldig fort med egg her oss rekene mine, måtte bare få litt nytt blod inn i gruppa som var fra før. ;D

Huff jeg vralter rundt som ei gås idag, strakk nok ikke godt nok ut etter jogginga igår, så leggene er helt stive og en anelse hovne. ;P
Godt jeg ikke har noen planer for dagen, annet enn å nyte det fine været og ta alt helt med ro. Blir vel flere filmer i kveldinga tenker jeg, nå skulle jeg ønske jeg hadde Mirror Mask her og kunne sett den igjen, bare husker at den filmen satte seg i meg. Elsker sånne merkelige filmer. ;D

Igår var det Mean girls og Tatt av kvinnen på programmet, satt og smålo for meg selv gjennom begge filmene. Har fått låne filmer av ei venninne og valgte godfilmer, sånne lette å se på med billig amerikansk humor. Bare gladfilmer jeg kunne tenke meg å se, var jo en og annen "tyngre" film oxo da, får se hva jeg synes om de, coveret og teksten virket frastøtende på meg, så..

Nei nå gleder jeg meg til jeg kan fjerne planter fra de overgrodde akvariene mine, pusse dem opp litt, det skal bli godt.
Nå har jeg nemlig ryddet og igår støvsugde jeg, nå er det bare akvariene som venter. Men de får vente enda litt mer ;P
Gratulerer med rekeyngel Alltid spennende med yngel!
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap