Mine akvarier og sånt (side 51)

Det var K-Martfliteret jeg var nysgjerrig på, men ikke så farlig.
Ah Jeg har det ikke lenger, siden det døde for noen måneder siden, men skal kjøpe nytt så jeg kan legge ut bilder da
Det som ser bra ut med det filteret er at man kan ta av bunnen og dermed få ganske mye plass til mere filter, gjør jo ikke noe om svampen stikker et par cm ut under
Ja, det ser faktisk slik ut, men det var ikke tilfelle. Hele den nedre delen under utløpet taes ut og bunnen kan ikke taes av, og det er dermed ikke plass til noe mer enn det som følger med:/

K-mart-filteret derimot, der er det bunnen som taes ut, i tillegg til at hele filterkammeret kan taes av og rengjøres/modifiseres.
Da så, liker hang on filtre jeg, men de tar igjen mye plass på utsiden av karret og gjør det vanskelig å sette et akvarie helt inntil en vegg eller no. Hadde vært kjekt med hang on som hang inni akvariet istedet :P
Jepp, det hadde vært noe

Jeg synes hang on filtre er litt stilige og virker som de er en grei filterløsning, men har man dekkglass er det jo ikke plass til dem, med mindre man skjærer ut et tilpasset hull til dem, og hvem gidder vel det. Har man bettaer eller andre hoppende fisker MÅ man ha dekkglass, og den minste lille glipe vil være en dødsdom for fisken...

Så derfor har jeg aldri kjøpt slike filtre, men hvis det hang INNI karet hadde jeg definitivt kjøpt et
Men da har vi jo innvendige filtre, så det ville jo blitt litt dumt. Veit det er et akvarie man får kjøpt som hadde tenkt på en sånn løsning.
De hadde lagd filteret som et innvendig hang on, man får det på de sekskanta akvariene, men dette er noe annet.
Får se om jeg finner det igjen.
Aggro har nå funnet ut at hun kan hoppe utav fødenettet:/ Både i dag og i går har jeg funnet henne ute av fødenettet. I går trodde jeg muligens at jeg hadde glemt å bytte dem om, men i dag vet jeg at hun var i fødenettet da jeg forlot rommet. Da jeg kom tilbake noen timer senere sjekket jeg ståa i karet, og fant henne ikke i fødenettet. Så jeg sjekket resten av karet og fant henne inni keramikkhulen. Den andre oppbankede CT-hunnen ser ikke ut til å ha fått noe mer skade enn hun allerede hadde, så det virker som de godtar hverandre...

Men jeg puttet uansett CT-hunnen i fødenettet. Lar dem ikke være sammen uten tilsyn før jeg er helt trygg på at de ikke skader hverandre.

Jeg har forresten flere CT-hunner på vei. Eller dvs, de er fremdeles i Sydney, men de kommer til å sendes hit neste uke Fant en i bettaforumet som har en del hunner å selge, og det billig også. Fra betta showroomet, som jeg planla å bestille dem fra, koster de $15 per stykk.

Fra fyren i forumet koster det $15 for 3 stk, samt $15 for frakt opp hit. Selv med 1000 km frakt fra Sydney koster de altså mindre enn 3 stk fra betta showroomet her i byen

Har sett et bilde, og alle er unge og pene, en grønn, en blå og en av litt ubestemmelig farge..

Hun som tok imot den voldelige cambodieren min har også sagt hun gjerne vil gi meg en CT-hunn i bytte, og jeg har sett bilder av et kull hun har gående nå og hun har flere som ligner på den som døde, så jeg tror muligens jeg skal ta imot en i bytte i tillegg til å kjøpe en ekstra av henne...

Leste nemlig et sted at for å spre aggresjon i et kar med kampfiskhunner, må man ha minst 6 stk. Og med 3 fra Sydney og 2 fra hun andre er jeg da oppe i 7 stk, og da burde det gå bra å ha alle i samme kar, spesielt siden mesteparten av dem vil være søsken.
Men da har vi jo innvendige filtre, så det ville jo blitt litt dumt. Veit det er et akvarie man får kjøpt som hadde tenkt på en sånn løsning.
De hadde lagd filteret som et innvendig hang on, man får det på de sekskanta akvariene, men dette er noe annet.
Får se om jeg finner det igjen.


Hmmm, ja jeg har vel strengt tatt et kar innebygd i armaturet i 22 literen som følger samme prinsipp som et hang on filter...

Vil gjerne se det da, for å se om det er omtrent det samme som jeg har
kan ikke si jeg har lest alt, men utrolig mye fin lesing her. takk
Hm, dette blir kult


Hva blir kult?

kan ikke si jeg har lest alt, men utrolig mye fin lesing her.


Takk
all ny fisk, blir kult å se bilder, lese om de

blir ikke det kult??
Er en smule bekymret for Aggro. Hun har ligget stort sett på bunnen i hele dag, noe som er uvanlig for henne. Hun rører seg hver gang jeg blåser på overflaten over henne, og da jeg matet dem, men ellers ligger hun uvanlig rolig.

CT-hunnen virker bedre i dag, hun kniper ikke sammen halefinnen lenger og hun er normalt aktiv, så hva det nå enn er som feiler Aggro virker det ikke smittsomt.

Skjønner bare ikke hva det kan være, hun har vært her over en måned og evt sykdommer burde derfor vist seg før nå, ingen tegn til sykdom eller skader på henne, og hun har seff ikke vært i kontakt med noe fra 90 literen, for der er det fulstendig karantene ennå.

Og dette til tross for at det har blitt tilsatt melafix i vannet i 5-6 dager nå...
Har desverre ikke funnet karret med pumpa jeg siktet til, trodde kanskje det var et av disse kjente merkene, men det er det vist ikke.

Hmm så jeg det i et reklameblad tro, må leite og se om jeg har bladet liggende et sted, tar nemlig vare på all reklame ang akvarier og fiskeutstyr. Men ikke idag, nå er det snart senga. Første dag på jobb etter ferien og i tilegg ble det altfor sent igår
Ingen fare, ikke noe altfor viktig, hadde bare værtig og sett
Mvjnz
Silikonen til den hjemmesnekrede yngelsikringen min var ferdig herdet for noen timer siden, så jeg har fylt vann i plastkaret og flyttet Gul tilbake fra bøtta han fikk overnatte i.


Jeg skjønte ikke denne. Skal yngelen være bak den filtermatta? Putter du dem dit?
Bildet viste vel ikke hvordan det fungerer siden jeg ikke har fungerende filter for øyeblikket...

Filteret sitter bak svampen, slik at yngelen ikke suges inn i det, og også slik at det ikke lager så mye bevegelse i overflaten og ødelegger skumredet.

Er enkelte oppdrettere som ikke starter filteret før yngelen er frittsvømmende, men jeg tenkte jeg kan spare meg litt arbeid med vannbytter ved å ha filter helt fra begynnelsen av.
Ha ha, her har jeg tydeligvis ikke lest alt som var skrevet om yngelsikringa! Jeg trodde det var for å sikre yngelen mot den voksne hannen. Jeg skjønte ikke at det var til filter. Jeg tenkte det var noe spesielt dere bettafolk drev med jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap