Liv's vannverden (side 51)

Den var bare helt nydelig ,tror ikke jeg har sett en så fin hunne noen gang.

Ang. hendene ,så bruker jeg en god håndkrem ,smører meg så ofte jeg kan fks. på bussen til og fra jobb og på jobben , når jeg ligger meg ned for å hvile etter middag .Prøver å gjøre det på de tidspunktene jeg vet jeg ikke skal oppi akvariene. For det blir mye vasking av hender ,spesielt når det er egglegging på gang. Selv fikk jeg på et tidspunkt et alvorlig tilfelle av eksem/uttørking pga. dette og måtte i gang med sterk kortisonsalve .Dette sliter jeg med til tider nå og ,så det er lurt å passe på disse hendene våre.
Det var et godt tips, skal ta med meg en og ha liggende i veska, kanskje en å ha liggende på kontoret også så jeg ikke glemmer å smøre

Ja, hun er helt nydelig. Flottese kampfiskdama jeg har sett også Håper på yngel der når hannen vokser til etter hvert, han er nok i yngste laget ennå.
Herregud, blir kampfiskdamene så fine?? Wow!

Tørre hender her også, men jeg driver bare et par dager i uka med akvariene (har jo bare 4) Men jeg vasker hendene ofte av andre grunner og er nesten konstant knusktørr hvis jeg ikke får smurt meg jevnlig. Jeg gjør samme som Sølvi, benytter sjansen med en gang den byr seg. Har også ekstra feit krem på jobb. Jeg hater tørre hender, de sitter jo nesten fast i klær, får helt frysninger!
Lekker lita dame ja De hadde fått en hel ladning med de lekreste kampfisk damer på Oslo Zoo, men tror ikke det er noe særlig igjen nå.

Ja, tørre hender er knall ekkelt. I tillegg til tørre inni så begynner de å sprekke oppå og, lekkert
Hvis noen skulle trenge sandsnegler så kan jeg vurdere om jeg kan avse et par stykker :-S
prøv aloe vera, ikke det på boks men direkte fra en plante. det funker på alt.
Liv H
Hvis noen skulle trenge sandsnegler så kan jeg vurdere om jeg kan avse et par stykker :-S


He he, det der så jo bare helt rart ut. Har hatt sandsnegler hele tiden, men aldri blitt i de mengdene der heldigvis!
jegersneglene mine spiste opp nesten alle mine sandsnegler. men jeg har sett EN liten sadsnegle i det karet! har bare en jeger igjen da men.. alle andre har dødd på seg. du ser ut til å ha nok snegler hvertfall :p
guttn
prøv aloe vera, ikke det på boks men direkte fra en plante. det funker på alt.


Funker det mot sandsnegler og
nei men det er ikke farlig å ha i akvariet. jeg kjenner en som ønsker sandsnegler.
Det er bare å komme og hente
synd du bor så langt unna :p går med noen timer når man tar kollektivtransport til oslo :p
Kjenner til problemet. Har ikke bil jeg heller. Skulle du gjerne hatt noen eller? Spørs om det er for kaldt å sende nå, men jeg skal trolig til Tønsberg neste mandag (19. januar) så da kan jeg ta med noen nedover så kan du hente der.
Og så leker Sterbaiene mine igjen, produktiv gjeng jeg har der Har bare plukket 4-5 egg fra bakruta. De ligger nå og godgjør seg i mosen i et rekekar.
Noe av det mest fascinerende med betta channoides er hvordan de endrer farge. Fikk tatt dette bildet i dag rett etter jeg hadde satt tilbake hunnen i karet hans.

Til sammenligning er han vanligvis rød
Oj, oj, oj sier jeg bare (innlegg 24)! Bra jeg ikke bor på den kanten av landet egentlig. Da hadde jeg nok falt for fristelsen.
Åhhh de var jo bare nydelige da Vanskelig å holde stod det, lurer på hvor vanskelig. Må nok surfe litt på nettet om denne
Han med klovnkilli jeg linket til tidligere har forresten skaffet seg channoides så jeg
Så kult, da skal jeg følge med i tråden. Alltid morsomt å høre andres erfaringer. Har satt mine sammen igjen nå, så spent på om han er bred i kjakan igjen snart. Det bruker å gå rimelig kapt.
Endelig tilbake på jobb etter 1 uke hjemme syk. Utrolig deilig å komme seg ut igjen.

Har i kveld vært i byn og fått bytta inn igjen algespiserne som var feil. Tror du ikke dusten i sjappa ble sur i tillegg? Her har jeg fått masse ekstra jobb pga feil fisk (skulle ha sae pga den er den eneste som spiser penselalger) og så er det han som blir sur. Jaja.... Det om han.

Stakk etterpå innom Oslo Zoo og der hadde de fortsatt sjakkbrettciklider, så nå svømmer det et ungt par sammen med damen min. Disse skal gjerne være flere hunner til en han og siden de var så forskjellige i størrelsen fra den jeg har så syns jeg det var greit.

Fikk også utvida stimen min med pygmaeus med 5 til. Har 4 stk. gående sammen med channoidesene. Nå blir de 9 og kanskje litt mindre sky. Utrolig små de nye i forhold til de jeg har, men det kommer seg nok kjapt.

Ellers ble det 4 nye jegersnegler. Brukt en del mer tid på akklimatrisering denne gangen. De forrige ble bare et par dager gamle. Var nok sikkert altfor rask med å plumpe dem i karene. Begge rekekarene mine drukner i damsnegler, så hvis jeg får til disse 4 nå så blir det kjøpt inn flere.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap