Lettere øvet nybegynner :) (side 52)

Det er flott at dere er så fornøyde, det ser virkelig ikke ut som et nybegynner karr utfra bildene, bare så det er sagt

Så Rocky 1 og 2 igår og nå skjønner jeg hvorfor de er hyllet verden over, en så koselig film da, skikkelig jentefilm hvor det bare oser kjærlighet.
Og jeg ble helt fasinert av hendene til Stallone, så vakre hender da

Jeg liker vakre ting, vakre hender, ankler, hår, rompe, kropp osv

Drømte skikkelig merkelig inatt, om katter og fisker.
knøttene mine begynner å få litt størrelse nå, de er lissom ikke lenger små streker, men begynner å legge seg ut og få mere kraftig kropp.
Og jammen går tre av hunnene med egg igjen ;D
Dette kaller jeg produktive reker.

Mens hos blue pearl har jeg ikke registrert knøtter på flere mnd. Så tror jeg skal skaffe meg litt nytt blod, kanskje en liten forandring i karr ville hjulpet?

Vært nesten 3 timer på treninga idag, iallefal 2 aktive timer, resten var dusj og badstu
En ting som er sikkert er at jeg skal ha minimum 30grader på badet mitt, for jeg HATER å måtte fryse mens jeg dusjer, blir bare til at jeg skrur opp varmen på vannet og da tørker huden min ut. (varme dusjer er ikke bra for folk med tørr hud)
Men badstu er deilig, kommer ut som en varm kokt hummer, digg

Litt blanda følelser ang guppyparret jeg kjøpte på auksjonen, hannen er dritfin, men de stresser så fælt, iallefal han. Frem og tilbake, opp og ned hele tiden.
Heldigvis virker det som de andre fiskene har vent seg til det nå, etter ommøbbelering i 30l har jeg funnet ut at nesten hele pygmeus gruppa mangler, så da har nok heller ikke de tålt dietten i sommer, med så mange reker det er oppi der har nok ikke de trege og meget redde fiskene fått mange smuler.
En er fryktelig tynn nå, mens de to andre jeg har sett er tynne men i grei form.
Takk er meget fornøyd, nå er det jo bare det og klare og holde liv i disse plantene da. Ikke alle ser like happy ut men regner med at det ordner seg etterhvert. Det hjalp i hvert fall veldig og få så mye og store planter istedenfor de små fisletingene man kan kjøpe på butikken!

Hehe mine guppy er ganske greie, synes nesten pandaene er mer slitsomme. De fyker rundt overalt og er ikke særlig sky akkurat. Synes vel det er mest slitsomt fordi jeg er så usikker på om jeg skal tolke det som et godt eller dårlig tegn, tiden får vise hva det er rett og slett.

Og gjett hvem som har avtalt med kjæresten at enda et akvarium skal bli innkjøpt da? =P Nå begynner jeg i hvert fall og glede meg til neste auksjon!
Hellu Modesty!

Den auksjonen er i Drammen til søndag. Så da blir det ikke veldig lenge til.
Jeg klarte å lurte med meg Galemor på den og jeg

Det kommer garantert mye fint der også. Saltvann er det på akusjonsmenyen også

Mvh Jan Rune
He he bare å si ifra, har noen akvarier jeg vettu

660l Med alt uten bord
375l Stygg og riper
200l Lekk og noen riper
85/50l kommer ann på hvem jeg skal bruke videre

Ser ikke ut som det blir reise til det varme utland denne vinteren Iallefal stille fra den fronten.
Lei seg på galemor sine veine Skulle ønske du fikk deg en tur ut i verden

Mvh Per
Takk det skule jeg oxo virkelig ønske, har spart opp penger til flyreisa. Så det var å jobbe for kost og losji, men så er det jo det at jeg spiser nok mere på en dag en de der nede får utbetalt iløpet av mnd.
Så for dem lønner det seg kanksje ikke, bare at jeg tørr ikke reise et sted alene uten noen form for sikkerhet/trygghet.
Det ville føles trygt at man er hos noen som kunne gitt med råd på veien og hjulpet meg der det trengtes. Noen som bor der og vet.
Hehe akkurat auksjonen på drammen får jeg ikke med meg, skal nemlig på stevne (har jo noe hest også jeg hehe). Men det passer helt greit for det hadde heeelt sikkert kommet med noen fisk hjem, og det er det egentlig ikke "plass" til akkurat nå. Så det passer meg helt fint og dra på auksjon i oktober, for da har jeg forhåpentligvis masse plass. =D

Håper du kommer deg litt ut i verden Galemor, krysser fingrene! Ellers må jeg se litt med hva størrelse jeg skal ha på akvarium, noe altfor stort blir det nok ikke for det skjønner jeg ikke hvor jeg skal kunne finne plass til hehe. Eneste stedet er vedsiden av pulten og der kan jeg ha noe som er maks 70x40 cm. Stian var positiv til det, for den plassen får vi ikke brukt uansett, pluss at i skapet under kan vi da ha alle fisketingene som begynner og hope seg litt opp allerede.
Hvis guppyene blir for slitsomme så vet jeg et karr her som har plass

Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte en av de posene som kom nemlig
Kjetil: skal tenke på det vettu, de er så små og det virker som de andre fiskene her har funnet seg til rette med de hurtigsvømmende masekoppene. Men skal tenke på det vettu.

Modesty:
Det man kan gjøre er jo feks å spesial bestille kar i de målene som dere har plass til Koster faktisk ikke så mye, hos dahls skulle de ha 400,- for et karr på ca 60l. Det er såklart uten alt utstyr. Blir mer om man skal ha lys, pumpe osv, men alt sånn kan man jo få tak i brukt Jeg har feks 4 utvendige pumper jeg ikke bruker. ;D
Hellu!

Må bare legge til at jeg ikke har fått det karret enda, hvis det var meg du tenkte på, men de tenker på det da. Ikke værst bare det

Tenker jeg må bort der å svinge pisken litt jeg

Mvh Jan Rune

Hvem hva hvor??
Har du speisal bestilt karr??
Ja! Husker du ikke det når vi var på Dahls på fredag, når vi dro til Sverige??

Sa jo at de hadde finni fram litt glass og tenkt på karret da

Skal ha en 54 liter med målene 60x45x20 til reolen min nede i kjelleren.

Mvh Jan Rune
Idag skulle jeg lissom holde på i akvariene, men istedet sier kroppen min NEI.
Har jo vært forkjølet hele uka, men dratt på kurs likevel, man sitter jo bare stille forran pc'n, så hvorfor ikke. Feber som har kommet og gått, ogår fikk jeg på plass den nye svæære tv'n, den veide jo sitt, så nå har det satt seg en verking nedi korsryggen som iler opp og ned ryggraden, i tilegg som den sitter baki nakken.
Magen vet ikke helt hva den skal mene, ikke helt god men grei nok...

Så det ser ut til at det blir rett ut på sofaen med filmer idag, og så flott vær som det er. Skulle jo egentlig ut på ridetur med naboen, men jeg har ikke krefter nok til å holde meg på hesteryggen akkkurat idag. Må jo spare energi til auksjonen imorgen å, mandag er det jobbing i barnehagen, før det er på'n igjen med datakurs tirsdag og utover.
Datakurset er mandag til fredag i 6 uker, fra 9 til 15.00. Bare 5 uker igjen.

Jo oxo har jeg fått guppieyngel, 3stk svømmer rundt. Men det er jo ikke akkurat noen sensasjon at guppier får yngel, så ...

Huff og filteret i 85l er nesten tett, blææ, hvorfor blir man syk når det passer minst. Skulle heller ridd lang tur i det fine været, fått koblet til den nye pumpa så jeg fikk rennende vann i springen, byttet vann i akvariene, satt opp det nye rekekarret og tatt filteret i 85l.
Nå får heller fiskene holde ut enda litt mer, kan jo være jeg orker reise til pappa og låne badekarret. Varmt vann pleier jo å hjelpe på det meste, iallefal ømme muskler.
Det er bare å komme seg under fleece teppet og finne frem dvd-en når formen slår feil, nytter ikke tenke på alt en skulle gjort. Har vært dårlig hele uka her og Skikkelig kjipt, men.. bare å prøve å kose seg så godt en kan inne. God bedring!!
Jeg har to tomme karr o.o
idag har jeg tatt en akvarieskjau, tenkte jeg skulle begynne å bytte vann før jeg spiste frokost, men mens jeg holdt på tenkte jeg jeg like så godt kunne fikse litt i rekekarra slik jeg hadde tenkt på lenge.
Som tenkt så gjort

Dermed satte jeg igang den store flytteprossesen til krystallene.
Først måtte det nye karret vaskes, så var det å teste at det faktisk var tett.
Så var det å tømme det, lage mosevegg (med sånn svart plastnetting greie), neste gang tenker jeg at jeg gjør det enkelt og bare punktlimer fast mose med silikon
Så var det å putte i sand og vann fra det karret rekene gikk i osv, mye styr :P
Plutselig kom jeg oxo på at hello, hvor skal jeg gjøre av de plantene da, og hvor skal jeg sette den osv.
Ikke veldig planlagt egentlig det her, men jeg synes det ble bra likevel, får legge ut bilde når vannet er mindre tåkete (skylle sanda, phøø).
Men rekene lever de, selv om jeg bare håvet dem over fra gammelt karr til nytt, nå hadde jeg jo fylt opp karret med vann fra der de gikk, så etterfylt med rent vann.
Det var litt kjøligere, men det virker som alle rekene har det bra. Ikke trodde jeg de var sååå mange heller, flyttet vel mellom 30 og 50 knøtter.
Knøtter og knøtter, de største måler jo faktisk 1cm nå , men fremdeles var det haugevis av disse på 1mm. :P

De er jo så skjønne da, knøttesmå med røde og hvite striper. Englebassene mine.

Idag kjørte jeg oxo Nikiti hjem (en pus som har vært på besøk her i 4 uker ca), det var med blandede følelser jeg bærte henne ut i bilen.
Nå er det egentlig litt deilig at hun er borte, men jeg føler hvor tomt det er her på en måte, ingen kosete, masete katt som ønsker selskap mens hun sover
Til torsdag blir det oslotur for meg og fler her nedenifra.
Må jo være med å feire OAK 80 år

Det blir kos vettu.
Får vel nesten legge ut bilder av rekekarret når jeg kommer hjem, blitt lite bilder hos meg den siste tiden, men det er bare fordi jeg ikke gidder legge ut. Dette med kamera er litt sånn til og fra opplegg. Ikke alltid jeg gidder ta bilder, eller så gidder jeg ikke legge de inn på pc'n, eller så gidder jeg ikke redigere de, eller legge ut på nett :P
Mye man ikke gidder til tider

Men når pc'n er litt treg blir det gjerne sånn, ting tar for lang tid til at jeg orker å styre med det

Får vel nesten legge ut noen bilder nå, slik jeg lovet. Imorgen er det jo oslotur med gjengen, feire OAK 80 år

Bilde 1 rekekarret til crs
2 rekekarret til blue pearl
3 rekekarret til crs før
Torsdag ble det oslotur, det var skikkelig koselig. Foredraget var ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men likevel utrolig interresant og veldig lærerikt. Hvem skulle ha trodd??

Jeg ble til og med intervjuet av aftenposten og kanskje det blir en liten spalte, hvem vet blir spennende og se til fredag

I akvariene går livet sin vante gang, blue pearl har det ikke bra, det har stoppet opp der og jeg håper å få tak i flere slik at jeg kan tilføre litt nye gener og kanskje få satt en stopper på steriliteten. I want beibis.

Utenofr regner det, her inne er det lunt og deilig da jeg har fyri i ovnen og greier. Deilig lukt av brent ved her inne nå

MEN, det er vann langs den ene veggen, INNE. O-O what can i do??? Det ser ut til at det må gjøres noe her snart, taket trenger ny papp og veggene må rives for å legge plastikken på nytt (den ligger på yttervegg og skal egentlig ligge på innervegg). Det kan være kondens som kommer gjennom veggen siden plasten ligger i yttervegg. Eller det kan være lekasje et sted i taket hvor det så renner ned og da ut av veggen.

Dette er lite morro og oppdage nå på høsten. Hadde jeg hatt råd skulle jeg fått noen til å fikse det for meg. Men det har jeg ikke
Idag oppførte crs rekene seg rart på morran, de hadde på en måte mistet fargene sine og svømte stresset rundt, tok et hastebytte. Men måtte jo varme vannet og sånn da dunkene hadde stått i gangen siden igår og vannet der var iskaldt.

Håper de har det greit når jeg kommer hjem, de hadde iallefal roet seg når jeg dro. Men nå står ene dunken i stua, så da er vannet sikkert temperert når jeg kommer hjem, hvis de trenger enda et vannbytte.

Utrolig heldig at jeg hentet vann igår da
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap