Liv's vannverden (side 52)

har en jeger igjen jeg. kjøpte dem i juni var det vel. i løpet av høsten og vinteren had 4 dødd. og nå ser jeg faktisk sandsnegler oppå sanda igjen, så de greide ikke utrydde alt.. skulle bare ønske de var mer ivrige på skive, dam og mysteriesnegler og ikke fullt så hyppe på sandsnegler :p

ganske uprofft å bli sur for at kunden oppdaget at du tok HELT feil. (skjønner fremdeles ikke hvordan han kunne påstå at det var sae...)
De to karene hvor jeg trenger dem mest er det nesten ikke sandsnegler, så da får jeg håpe de klarer å ta unna litt. Ser det er egg over alt der nå, æsj så ekle de er de sneglene når det blir så mange. Har cory yngel - ørsmå - der og reker (trolig også yngel) så jeg tør ikke slamsuge heller.

Ja, helt utrolig at han ble sur. Om noen skulle bli sur så var det vel egentlig heller meg - jeg som hadde hatt all jobben med det da. Jaja, orker ikke la sånne duster ødelegge dagen for meg

Jeg drar nedover til Tønsberg søndag kveld. Skal jeg ta med sandsnegler til deg eller?
nå har jeg jo sett opptil 5-10 sandsnegler på en gang i et kar hvor det går jegersnegler, så tror faktisk ikke jeg trenger det da. men takk for tilbudet
De to nye sjakkbrettciklidene ser ut til å gå godt overens med den gamle hunnen. Hun er tydelig glad for å få selskap igjen.

I går lekte sterbaiene igjen, har begynt å bli flere ganger i uka. Morsomt å følge med dem. Har ikke plukket mer egg nå.

Prøver å speide etter channoides hannen for å se om han ser ut til å ha en munnfull, men ikke klart å få øye på han ennå.
Innbruddsforsøk
Lille matglade Tjorven har ikke fått navnet sitt ufortjent. I dag mens jeg har vært på jobb har det vært alvorlig innbruddsforsøk i en "godtepose" oppå kjøleskapet (som må ansees høyt oppe for en liten kattepus)

Et par bilder av bevismaterialet. Det er ingen tvil om at "kloavtrykket" passer den mistenkte.

Hehehe!! Nei, det var i hvert fall ingen fisk som har prøvd seg på innbrudd i den posen!

Du har forresten blitt "bestemor" til 139 atro-yngel

Det er bare å begynne å strikke....! (om de kommer seg over den første skjøre tiden)
Utrolig morsomt å høre om all atro yngelen din På den andre siden..... bartevarmere til 139 stk....... ikke bare bare å bli bestemor sånn nei
Nei, det krever jo en del jobb. Men nå som det er så kaldt ute synes jeg jo at de fortjener å få bartevarmere!

Men de er jo veldig små enda, så du har jo enda en stund på deg, da
Sukk! jaja, jeg får vel bare kaste meg i det Er man bestemor så er man bestemor. Tør ikke tenke på konsekvensen for lommeboka hver gang det er bursdag :-P
Huff, nå lo jeg så jeg sprutet appelsinsaft på skjermen (ja, jeg spiser appelsin). Hehe

Du går noen tunge år i møte nå, Liv. Og de kan jo bli minst 40 år gamle også... :o
Da tror jeg like godt jeg begjærer meg konkurs med en gang
Hehe ,flirer godt med meg selv nå ja, ikke bare bare å bli bestemor
Hehe Sølvi! Er vi heldige rekker Liv å strikke bartevarmere til dine også før hun går konkurs

Hun er visst både flink og rask (ja - en ekspert) på bartevarmere. Kommer godt med, med så mange barnebarn :o
Heldigvis har det å være bestemor sine klare fordeler, forventer at alle hunnene kalles opp etter meg. Litt variasjon på navnet er selvsagt tillatt da selvsagt ingen kan ha like navn. Minstekravet er at alle begynner på L Ser frem til å motta navnelista!!
De er allerede døpt

Liv
Liv-1
Liv-2
Liv-3
Liv-4
Liv-5
...
...
........................................................................................
Liv-135
Liv-136
Liv-137
Liv-138
Liv-139

Jeg sliter litt med å skille Liv-87 og Liv-113 fra hverandre, tar stadig feil
hehe neimen ikke verst å ha så mange kalt opp etter seg. Men du er ikke redd hannene som heter Liv skal bli mobbet da? Hva med Leif? Det er jo sånn ca. Liv på engelsk.
Liv H
Lille matglade Tjorven har ikke fått navnet sitt ufortjent. I dag mens jeg har vært på jobb har det vært alvorlig innbruddsforsøk i en "godtepose" oppå kjøleskapet (som må ansees høyt oppe for en liten kattepus) Et par bilder av bevismaterialet. Det er ingen tvil om at "kloavtrykket" passer den mistenkte.


Ha ha! men du må få tak i sånne bokser til kattematen. Det kjøres jo diverse kampanjer fra forprodusentene som gir ut bokser med lokk gratis med maten du kjøper. hjemme hos meg har jeg sånne bokser med pusekatter på. 2 kg (bruker jeg til pasta) 3 kg (bruker jeg til ris) 5 kg (bruker jeg til bikkjematen)

Det er så praktisk og maten holder seg bra og du slipper lukta av katte eller hundemat. jeg syns det lukter ekkelt av tørrmaten til dem...
ElinH
De er allerede døpt :-D Liv Liv-1 Liv-2 Liv-3 Liv-4 Liv-5 ... ... ........................................................................................ Liv-135 Liv-136 Liv-137 Liv-138 Liv-139 Jeg sliter litt med å skille Liv-87 og Liv-113 fra hverandre, tar stadig feil :-(


Ha ha, dette er humor!
Jo, altså... jeg har sett tendenser til mobbing under eikeløvet. Liv'ene rotter seg sammen mot de som burde hete Leif, men som nå heter Liv. Stakkars små.

Jeg må nok oppdatere navnelista etter neste yngeltelling... :o
Leif aksepteres uforbeholdent som oppkalling Viktig å gi de små tassene alle muligheter, skåne mot mobbing så langt råd.

Elin! må nok få meg noen sånne bokser ja, men var nå et utrolig morsomt syn da
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap