Revestrekenes akvarieverden (side 52)

[External Image]
Jeg leker meg fortsatt med Sussis nye kamera, det er artig å ta bilder uten blitz... her er en sakura med lunsjen i klypene

[External Image]
og en C121
Plussmedlem
Fantastiske bilder!
Ugh! Turen opp fra Årdal er ingen dans på roser, nei. Jeg har kjørt der én gang, og det holdt.
[External Image]
Weitzmaniynglene er nå ca 3 1/2 uke gamle...

[External Image]

[External Image]
og de eldste C134 er 7 uker gamle

[External Image]
her er forresten en av de voksne C134 knipset uten blitz, de varierer fra gråbeige til beige i fargen, alt etter lyset i karet.
Prosjekt 375l
[External Image]
I går tømte vi 240l på soverommet og byttet den ut med 375l. Det var litt av en jobb å fange inn all fisken, og noe som føltes som en million reker Alle P. compta og H. sp L066 har gått i bøtter med luftestein og varmekolbe i natt, i dag har karet klarnet opp så jeg kan innrede det og fisken får flytte inn.

Jeg benyttet sjansen til å ta noen bilder av L066, vel og merke gjennom en litt ugjennomsiktig oppbevaringsboks. Flott fisk som er litt variable i mønsteret.

[External Image]
Flotte maller.
Gjerne bilder av akvariene også.

Espen
[External Image]
375l ble ikke ferdig innredet... når jeg begynte å rote i sanda ble det så uklart vann at jeg ikke så noenting Røtter og huler ble bare lagt nedi så lenge så fisken kunne flytte tilbake, men i dag bør jeg kunne gjøre meg ferdig

[External Image]
Den eneste biotopriktige planten blir nok den lave sverdplanten Echinodorus quadricostatus "Magdalenensis" (som nok er så lysegrønn nå pga næringsmangel).

Andre planter blir en villstyrig kjempevallisneria (den er sikkert 1 1/2 meter lang), en kjempeflott Cryptocoryne crispatula "balansea", Cryptocoryne usteriana, Cryptocoryne pontederiifolia, Cryptocoryne wendtii "Tropica" og kanskje noen cryptocorynearter til.

[External Image]
Fiskearter i karet:
Pseudacanthicus cf. leopardus
Peckoltia compta
Hypancistrus sp L066
Corydoras condiscipulus
Corydoras spilurus
Nannostomus eques
Corydoras spilurus
[External Image]
Corydoras spilurus foreviget uten blitz

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
[External Image]
Jeg skrev tidligere i tråden at H. sp L066 er noe varierende i mønster og kontrast. Denne er skikkelig flott

[External Image]
Noen av Hypancistrusene har flyttet inn i huler i 375l, mens andre henger bak/under røtter
Plussmedlem
Spilurus og Condiscipulusene er bare råfine, liker særlig Condiscipulusene Ta fler bilder av disse, elsker dem... hehe :P

En av artene høyt på min ønskeliste dette her
Hei rita
Ser at dere har flere huler samlet, og har lagt merke til at en del har gjort det slik, men det blir ikke rivalisering mellom hannfiskene når dere har det slik?
MVH Pål
Det kan bli litt knuffing, spesielt i starten før de blir enige om hvem som skal bo hvor, men hittil har vi ikke mistet maller på denne måten. Blir det for voldsom kamp må man heller flytte hulene fra hverandre. Vi slapp mallene i 375l for tre dager siden og i morges hadde alle comptaene funnet sine plasser karet, L114 flyttet inn i en hule med en gang den havnet i karet
Corydoras hastatus-egg
[External Image]
I dag så jeg egg i hastatuskaret for første gang, og det var ikke store eggene...

[External Image]
Bittelitt over 1 mm
C. septentrionalis har like små egg. Et eller annet sted i tråden min har jeg bilde av det. Kun 1 mm. Og størrelsen på ungene blir jo deretter. Det er også klin umulig å plukke egg fra disse, da man rett og slett ikke finner eggene. De er godt skjult, i tillegg til at de jo er knøttsmå. De fleste eggene jeg har plukket fra c. septentrionalis har jeg plukket ved et "uhell"; jeg har lett etter egg, og så har det klistret seg egg til fingrene mine uten at jeg har sett egget i utgangspunktet.
Jøss, har de så små egg, det er jo en mye større corydoras. Forresten en flott cory, har du yngel etter dine? Jeg har sett knøttsmå yngel i hastatuskaret, men ikke egg før i dag og det skjønner jeg jo etter å sett størrelsen. Jeg har ikke tenkt til å ta jobben med å prøve å plukke noen
Jeg har yngel (eller, de er voksne nå), men ikke så mange. De er nemlig rå eggtyver også. Hmpf! De finner eggene jeg ikke får til å plukke.
Er alle individene ganske like i tegninger/farge? Vi så den (de hadde bare fått inn en på Midttun zoo) som Erlend har sendt inn bilde av til fiskebasen og den var veldig fin, og jeg kunne godt tenkt meg noen slike
Individene er ganske like. De er litt rare, for de er ikke sky som små, men blir ganske så sky når de blir større. De VF jeg hadde var veldig sky. Jeg har ikke noe til salgs, hvis det var det du tenkte på. Tvert i mot trenger jeg flere selv. Jeg mistet den opprinnelige VF voksne gruppa mi, og har bare barna igjen. Jeg er på jakt etter en liten gruppe VF igjen. Jeg er veldig glad i akkurat denne coryen. Det er en ordentlig langsnutet sak, og den oppfører seg sannelig som det også. Den elsker å dytte hele trynet ned i sanda, og kjører så plog bortover. Hvis det skulle ligge en annen fisk i veien, blir den ploget vekk. ;-D Du kan veldig tidlig se på yngelen at de elsker å dytte hodet i sanda. Allerede mens de var så små at de var i en BB tank, så jeg at de forsøkte å dytte nesa si ned i underlaget. Det fungerte selvsagt ikke på BB, men det var morsomt å se på. Jeg liker veldig godt personligheten deres.
Det høres ut til å være en fasinerende coryart Inger Anne, håper du får tak i noen VF.
Jeg skal gi deg beskjed om jeg kommer over noen

[External Image]
I forgårs flyttet vi gruppen med C121 til en 85l, det må være ett eller annet i 160l de ikke liker/tåler. Nå ser det ut til at de trives, fine i fargene og mopper rundt som cory flest, og i dag da jeg byttet vann fant jeg masse egg (de fleste ubefruktede men noen gode) ))
Plussmedlem
Får du en gjeng yngel av C121 kommer jeg til Dokka ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap