Sissis våte drømmer (side 53)

Det skal jeg jammen gjøre Inger Anne! Har skummet hele tråden hennes før, eller rettere sagt begge. Det står veldig mye interessant der, men jeg klarer desverre ikke å huske alt.

Men det får bli på mandag, for nå må jeg komme meg i seng. Det vil bli en laaang dag på auksjon i morra, men jeg gleder meg ;D
Hurra for storauksjon!
Endelig hjemme etter en lang dag på storauksjon. Er selvfølgelig helt utslitt, og hvert fiber i kroppen skriker i smerte, men det var verdt det ;D

Dagen startet med at mine gode venner fra Hasselvika hentet meg, og med seg hadde de et lite kar til meg; Resun DM-320, helt gratis! Dette karet må jo bare hete Gavepakken ;D

Med til auksjonen hadde jeg:
5 blå mikkemus-platy
5 wagtail-platy
11 kirsebærreker
12 blå reker
10 grønne reker
2 amanoreker
hydrocotyle
javamose
ferskvannstang

Med meg hjem ble:
6 C. atropersonatus (forhåndsbestilt fra Mikrofisk)
Plantesett med lang tang og saks (restekasse hos Mikrofisk)
Arcadia 18w lysrørsett (restekasse Mikrofisk)
1 rød Crowtail kampfiskhanne, som tvert fikk navnet Redbull
5 otto (microspilus)
Ukjent plante ( lotus med spisse blader?)
Eheim hangon-filter
2 små powerheads (for en kan jo aldri få for mange!)
2 små røtter (den ene mopani)
lite luftfilter
luftfilter til bolle

Tilslutt sprakk jeg på et lavt kubekar! Slitent, uten topp eller dekkglass, men måtte bare ha det! (kommer selvfølgelig tilbake til saken...)

Og etter alt dette ble jeg bare 500,- fattigere ;D

Legger ved et par bilder selv om de er elendige; fra tilvenningsboksene...
[External Image]
[External Image]
Planen nå er som følger:
Atroene skal gå i karantene i Poteten, mens ottoene skal få flytte inn i Barnehagen så lenge. Der går det bare blå reker nå, og det er en god del grønnalger å smatte på.

Redbull skal inn i Gavepakken, med sand, vann, planter, filter og små L144 fra plastdunken. Skal bli veldig godt å få den vekk fra kjøkkenet, for den er ikke akkurat pen...

Gratulerer med atropersonatusene, de er virkelig søte coryer
(Står også på min ønskeliste)
La meg presentere...
Redbull!
[External Image]
Virkelig knall rød, med små, grønne flekker. Angrer ikke på dette kjøpet nei ;D
[External Image]
Og et bilde av Gavepakken; satt opp på 5 minutter. Meeeget midlertidig altså...
[External Image]
Så flott han er! Og kult navn!
Takker Hassel. Og så bare 35 kroner

Atroer er kjempefine ja Marita. Følte jeg måtte bestille flere, for har jo bare 4 igjen etter den fordømte sykdomsgreia...

Kåre Conradi forstår ikke helt hvorfor jeg bryr meg om denne Redbull, når han selv er så fin:
[External Image]
[External Image]
Og så var det en liten lakris som poserte så fint.
[External Image]
Tror der Resun-karet er akkurat samme som jeg har min kampfisk i! (DM-etellerannet tall) - 22 liter ihvertfall. Det eneste jeg ikke liker er at kantene er buet, men klarer å leve med det, haha. Hvilke planter er det du har oppi der? Liker at det var veldig masse, mitt er litt stusselig!
Da er det nok samme karet ja Grapejuice

Har ikke lagt noen planer enda, for det kom så plutselig i hus. Men det blir nok et alt mulig-kar, slik som Poteten. Fiskene er der bare midlertidig, så jeg tror ikke jeg skal gjøre så mye utav det. Har plantene i kopper, slik som i Ungdomsklubben, slik at det er lett å plukke ut alt når en skal fange fisk. Tror nok jeg skal fortsette å ha det slik...
Pent for øyet ihvertfall, om så midlertidig, ser ut som litt sånn frodig jungeltema.
Jeg har enda til gode å bytte lyspærer i disse re-sun karene så jeg er spent på hvordan jeg får opp det lokket til lyset, og på hvor mye lys jeg kan ha. Den sparepæren som står i gir ikke så alt for mye lys, men en vanlig pære blir vel for varmt kanskje?

Foresten, planter kommer altså, hehe. Trodde jeg skulle få planter fra Akvariekjellern forrige uke så jeg kunne bytte ut litt, og bruke deres sånne metal-klips osv men har ikke fått enda, argh!
Nydelige kampfisker!
Det er noe spesiellt med dem altså, ikke hatt en Betta hanne nå på over et år og kjenner jeg har savnet det, mye personlighet i de fiskene Nå ønsker jeg meg flere da *sukk* Så da husker jeg på hvorfor jeg har holdt meg unna og kjøpe noen siden jeg mistet den forgie hannen min.. Fordi jeg kan ikke få nok av dem! Og jeg har fortsatt begrenset med plass liksom.. :P Likte 20 literen Hvordan planter du i en kopp? jeg har også et slikt lite kar og kjedelig når man skal fange opp fisken :/
He, he, kopp-plantingen min er egentlig veldig enkel:
Coop kattesand i bunnen (orange små leirkuler)
Så en tablett langtidsvirkende plantenæring
Fyller opp med sand og setter den i akvariet.
og så er det bare å plante ivei ;D

Legg gjerne oppi et par sandsnegler som gir sirkulasjon i sanda...
sissimor
Har plantene i kopper, slik som i Ungdomsklubben, slik at det er lett å plukke ut alt når en skal fange fisk. Tror nok jeg skal fortsette å ha det slik...

Nå fikk jeg noen knall gode ideer av dette med kopper i karet :0) Må prøves ut (når tiden strekker til). Takk for at du stadig inspirerer :0)
Må du vaske den coop-kattesanden mye før bruk? Den har jo egentlig en ganske fin farge og jeg skulle absolutt ha hatt mer sand/bunn i min 20liter.

foresten, jeg skal kanskje en liten helgetur til Trondheim den 29! Vet ikke om jeg får tid, men hvis jeg får, kan du anbefale noen akvariebutikker? Jeg er på leting etter røtter, eplesnegler, og litt sånt. Kunne tenkt meg noen flere rødmunnstetra men vet ikke hvorvidt de ville trives i en liten plastboks ett døgn, (spesielt kanskje på tog i nesten 7 timer heller.
Grapejuice
foresten, jeg skal kanskje en liten helgetur til Trondheim den 29! Vet ikke om jeg får tid, men hvis jeg får, kan du anbefale noen akvariebutikker? Jeg er på leting etter røtter, eplesnegler, og litt sånt. Kunne tenkt meg noen flere rødmunnstetra men vet ikke hvorvidt de ville trives i en liten plastboks ett døgn, (spesielt kanskje på tog i nesten 7 timer heller.


Nå kupper jeg vel tråden litt, du får kjefte litt sissimor.
Men Akvasia like ved city syd er finfin, men ganske liten. De har alt av for og rusk og rask, og tidvis tar de inn veldig flotte fisker. De ansatte er flinke på fisk til å være dyrebutikk.
Også har vi TAM på Lade Arena, de er mye større og har som oftest inne både det ene og andre av rariteter på fiske-siden. Og siden de har mer plass har de også flere akvarier og noe røtter, men der er det veldig opp og med på hvor mye du kan stole på de ansatte. Noen av dem er veldig flinke, andre er ikke det. Jeg så rødmunner der i dag, og jeg tror ikke 7 timer på tog tar knekken på dem om de er godt pakket, jeg har fått fisk som har vært 2 døgn i pose, det gikk fint det. Litt blek, men ellers alt vel.
Haha ja beklager sissimor om du blir brydd av det!

Oioioi, dette lover godt ihvertfall. Nå er det vel i teorien falske rødmunner jeg har men de er vel ikke så kjempenøye på det vil jeg tro. :P
Syns bare det er koselig at noen skriver i tråden min jeg ;D

Og siden Siadne svarte på spørsmålet, så blir det mindre skriving på meg, og jeg ville anbefalt akkurat det samme...
Ser at den største Super-roten har lagt skikkelig beslag på den ene hula i Godteskåla, og jager resolutt bort alle de andre. Har lurt på om jeg hadde bare jenter, men denne hissigproppen begynner definitivt å utvikle "Tana-bart" ;D
Hurra, nykaret er tett!
Har skylt og skrubba karet jeg kjøpte på auksjon i dag, og prøvefylt det med vann. Det må være brukt tykt glass her, for det er veldig tungt. Og heldigvis er det tett ;D

Er noen striper jeg sliter veldig med å få bort, så her må det nok sterkere lut enn lunkent vann til. Den bronsefargede kanten er veldig stygg, så tror jeg skal male den hvit. Passer bedre inn på kjøkkenet også da. Og så må jeg finne noen som kan lage dekkglass til meg...

Karet er 66*56 i grunnflate, og 31 høyt (innvendig mål), så regner med det rommer ca 115 liter. Perfekt for coryer, kuhliier og en stim rubintetra. Det skal stå midt på spisebordet på kjøkkenet (gammelt og solid i eik), for vi spiser aldri der alikevel. Har begynt å tenke på innredning allerede selvfølgelig, og i et slikt kar trenger jeg jo masse "plen". Noen som har noe "gress" til overs?
[External Image]
Om dere syns bunnen ser stygg ut, så er det bare et eller annet som har vært klistra på undersiden...
er det et akvarium som har stått i ett bord før?
Gratulerer med nytt akvarium.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap