Liv's vannverden (side 54)

Ån en liten cory tass pilte tvers over rekekaret. Da er det i alle fall en som har klart seg, håper det er flere

De røde kurvciklide eggene gikk det ikke så bra med. Lagt i går kveld, samtlige søkk vekk i morges. Mistenker at de spiser dem opp selv. Nå blir det et par uker med krangling igjen. Huff og huff.... tror det er coryene som forstyrrer for mye. Den gangen det gikk lengst (helt til frittsvømmende yngel) hadde de lagt eggene oppå en stor rot, litt mer skjermet for coryer som svinser intetanende rundt. Ikke helt skjønt ordet revir de svimene

To av de største channoidesene, er vel å regne for fullvoksne nå. Er nok bare hunner blant de 3 største.

Kunne jo ha funnet seg et vakrere sted å posere syns jeg når de først skulle stille seg opp for fotografen, men...... fisk er nok ikke så opptatt av estetikk som vi er.

Hadde jeg hatt utstyr til å redigere bort den stygge bakgrunnen så kunne det midterste bildet der vært et skikkelig blinkskudd. Men, men...

De fiskene har faktisk smilemunn
hehe morro, gobiene mine ser jo pottesure ut, morro med fisk som gliser :p
Fine bilder! Da er det bare å vente og se om det blir noen hanner av de andre kullene du har
Ja, må nok bare være tålmodig. Helt sikker på at 1-2 av de i kullet etter som er 2-3 cm nå er hanner

Fikk tatt et bra bilde til, helt fascinert av de fiskene. Hunnene er nydelige de også, farger fantastisk ut når det er lek på gang.
Flott med yngelbilder. Det siste viser godt hvorfor den kalles slangehodebetta.
Det navnet hadde jeg ikke hørt før Og jeg som er livredd slanger
Pass deg så du ikke blir skræmt. Vet om ei med ekstrem slangefobi som ikke hadde taklet å se det bildet selv om det bare er en fisk.
Gruppen Channidae kalles snakeheads og mange arter som heter et eller annet med channa kalles noe med snakehead.
Det latinske ordet "Channa" derimot betyr fisk, så vet ikke helt hvordan det henger sammen at "fisk blir slange".
Men de er nå skrekkelig søte da Med smilemunnene sine
Så 4 søte små sterbai yngel da jeg tok ut en del innredning fra rekekaret for å fjerne "sneglegele" Så gøy!!! De har jo vokst noe utrolig. Bare gått oppi der 1,5 uke jo
Så morsomt, Liv! Ja, ynglene vokser fort i begynnelsen.. men jeg ser det vel ikke så godt siden jeg kan stirre på de halve dagen hver dag Hadde jeg ikke studert de på 1,5 uke hadde jeg vel fått sjokk!

Uansett, kjempemoro at de ser ut til å klare seg uten arbeidskrevende spesialbehandling
Gøy å se at latmannsmetoden min funker, men selvsagt 4 av 7 er jo ikke drømmerate. Om de klarer seg over de kritiske ukene vet jeg jo ennå ikke helt. Men... ser jo lovende ut som et forsøk
Et par bilder av Asia karet som jeg fikk satt opp igjen i helga, samt karet til blå tigerrekene hvor det ble litt nyoppsett i dag etter sneglefjerning

Har fått flere bilder antatt i bildebasene i det siste, det er jo ekstra morsomt siden lista ligger relativt høyt. De har nok lempa litt på kravene på noen av artene som de ikke har hatt bilder på for det er litt variabel kvalitet på dem.

I min iver etter å bli kvitt pestsnegler og lage ren slamfri bunn for cory yngelen klarte jeg da å ta livet av 3 av de blå tigerrekene mine. 2 av disse igjen var de gravide hunnene, så da står jeg igjen med en blass hann og en halvvoksen blass en Jaja, det viser hvor lite de tåler. Ble for stort vannbytte antar jeg. Ikke lett å slamsuge i 28 liter uten at det går ut en del vann. Så der brast håpet om å bygge opp en bærekraftig stamme.

For å se positivt på tingene så har karet nå blitt artskar for klovnkilliene mine. Cory yngelen ble flyttet til yngelkaret (17 literen) 4 sprellende raske corybebisser De gule rekene får nå den andre 28 literen for seg selv med forbedrede formeringsmuligheter. Antar killiene har gjort litt innhugg i yngelen der.
Liv H
I min iver etter å bli kvitt pestsnegler og lage ren slamfri bunn for cory yngelen klarte jeg da å ta livet av 3 av de blå tigerrekene mine. 2 av disse igjen var de gravide hunnene, så da står jeg igjen med en blass hann og en halvvoksen blass en :-( Jaja, det viser hvor lite de tåler. Ble for stort vannbytte antar jeg. Ikke lett å slamsuge i 28 liter uten at det går ut en del vann. Så der brast håpet om å bygge opp en bærekraftig stamme. .

Kjipt med rekene! Det er utrolig vanskelig å slamme begrenset i så lite kar. hadde selv et på 25L. Bare irriterende å holde på med egentlig.

Jeg venter på 10 blåtigerreker fra Mickael Niesar (er det ikke det han heter?)
Får håpe jeg får noe fart på dem
Da er det jo ikke lange veien mellom oss hvis du skulle få lyst på flere en gang.
Får se om jeg får lyst å prøve meg igjen Var han jeg kjøpte mine av også, flotte rekar fra han. Hvis det ikke skulle vise seg at det dukker opp yngel i løpet av noen uker så kan du gjerne arve de to siste mine.
Næmen!
10. plass i fotokonkurransen jo Det var jo litt gøy da
Ja, du slo ihvertfall meg ettertrykkelig. Bare 18.plass her. Gratulerer!
Takk Det var jo litt inspirerende siden det er første gangen jeg har deltatt
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap