Liv's vannverden (side 55)

Pent og stemningsfullt bilde av en interessant fisk
Liv H
10. plass i fotokonkurransen jo :-D Det var jo litt gøy da :-D



Det var jo kjempefint! Hvordan gjør du det når du tar bilde oppunder vannflata? Slår du av akvarielyset og bruker blitz?

Jeg har aldri fått til å ta bilde så nær akvarielyset, bildene blir bare blendet
Her går det nok mest på flaks og tilfeldigheter. Har et meget enkelt kamera med automatfunksjoner. Slår noen ganger av blitzen bevisst, men må innrømme jeg ikke husker hva jeg gjorde i dette tilfellet :-S Men fint ble det i alle fall. Tok et til som er i fiskebasen nå. Der er jo faktisk lista mye høyere, så det bildet som var i konkurransen ble forkastet til bildebasen.
Å for ein strålande dag
Stuptrøtt i morges klarte jeg å motivere meg til å komme meg på jobb med en tidlig kveld og god biff til middag. Forlot jobben sånn litt før 5, traska bort til bussen i sørpa og ble selvsagt søkkvåt og ganske kald.

Greit med ventetid helt til jeg kommer til Skøyen.... 20 minutter venting - ironisk nok på en buss som skal passere 12 ganger i timen. Våte bein rekker å bli utrolig kalde på 20 minutter for ikke å snakke om hvor kjapt humørkurven synker.

Vel hjemme etter å ha brukt ca 1,5 time på å tilbakelegge strekningen Slependen-Majorstua åpner jeg postkassa og finner en strømregning som er kr. 1000,- høyere enn forventet. Jaja, vi lar oss ikke knuse så lett.

Låser meg inn, og får på tørre sokker (puh!) mens jeg vurderer bombetrusler og søksmål av Oslo Sporveier. Og hva ser jeg når jeg er vel kommet inn, jo en mørklagt 110 liter. Nærmere undersøkelser viser at vaskedamen har klart å få dratt ut kontakten til skjøteledningen hvor alt i karet er koblet. Dvs. det har stått uten lys, varme og filter siden 11 i formiddag (lett å lese av på tidsbryteren) Får skrudd på og det første jeg ser er stor gapende munn hos Viejita hannen. (Dette er karet med Apisto avlspar, Ancistrus avlspar med flere kull yngel og mine kjære habrosuser og ildtetra. Jaja, brette opp armene og bytte 3 bøtter vann og håpe på det beste.

Biffmiddagen ble lagt på is, nå trøstespises sjokolade isteden mens jeg venter på at pølsevannet skal koke :-S

....PS! Nå kom jeg akkurat på at jeg er tom for ketchup

Huff da...
Ikke annet å si eller gjøre enn å sende over en trøsteklem

Du ska få en dag i morra, som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel...
Takk for det Er heldigvis lett å få i humør igjen, en sjokolade og en trøsteklem så er jeg like blid. Få sendt et spydig lite innlegg til Oslo Sporveier og nå så er den siste lille rest av irritasjon historie
Håper bare det går bra med fiskene!!!!
Ja, ikke sant! Du får følge med ekstra fremover, så skal du se det går bra
Vannbytter fikser vel det skal du se. Skal man se positivt på det så fikk du ihvertfall unnskylding til å gå løs på sjokoladen med god samvittighet

Trøsteklem herfra også!
Huff for en dag du har hatt håper fiskene klarer seg.

Hei jenter nå må dere legge ut bilder i denne tråden da. Hilsen snoke-Lisbeth

He he
Humøret er oppe igjen her, ser ut som fisken klarer seg fint også - Viejita pappan puster normalt igjen nå. Blir et ekstra vannbytte i morgen også og følge med på om det utvikler seg nitritt. Med innvendige filtere så håper jeg det har gått greit.
Lisbeth
Huff for en dag du har hatt :( håper fiskene klarer seg. Hei jenter nå må dere legge ut bilder i [URLBLOCK1]da. Hilsen snoke-Lisbeth He he


må rydde litt og ta nye bilder først :p
*kremt* en liten ryddesjau her også først Morsomt med bilder av vannfylte hjem
Ehh, ja jeg var midt i kokkelering på kjøkkenet da jeg kom på at jeg måtte ta bilde. Så ikke før i dag hvor rotete det så ut i heimen. Men pytt, heldigvis har jeg ikke arvet redeselen for at andre skal se hvor rotete jeg har det -av min mor
Du var ikke tilfeldigvis på Jan Holt i ettermiddag vel??
Nei, har de fått inn noe spennende eller? Hjemme og må straks under dyna her. Vet ikke om det var de kalde våte beina i går eller hva det var, men virker som influensaen er stigende igjen. Knallvondt i øynene og stigende feber, dårlig tegn for en som ha lett for å få bihulebetennelse
He he, da er alt i orden. Jeg trodde nemlig at vi gikk forbi hverandre, men jeg turte ikke stoppe "deg" fordi jeg ikke var sikker. Ikke lett når man kun har møtt noen i ett minutt for overlevering av fisk
Tenkte jeg skulle være økonomisk på nyåret og kjøpte inn en 12 pk med Smart kattemat. Snakk om bomkjøp. Hverken Tjorven eller nabokatta gidder røre det en gang på tross av at begge ikke finnes bortskjemte og har en glupende apetitt. Alt annet av for glir ned på høykant. Syns det lukter skikkelig drittent av det jeg og, så skjønner dem godt. Så ...... så mye for å spare penger. 5-10 kroner "spart" og så går hele greia i søpla. Det bekrefter at det er dyrt å kjøpe billig.
En tydelig tyggende betta channoides hann stakk hodet frem fra en rot i sted, måtte skynde meg å knipse. Ikke ofte han er å se når han tygger.

Liten ancistrus som begynner å bli 4-5 cm, skulle ønske de aldri ble større. Sukk

Og fargerike ildtetra - en av de nydeligste tetraer som finnes.
Liv H
En tydelig tyggende betta channoides hann stakk hodet frem fra en rot i sted, måtte skynde meg å knipse. Ikke ofte han er å se når han tygger. Liten ancistrus som begynner å bli 4-5 cm, skulle ønske de aldri ble større. Sukk :-D Og fargerike ildtetra - en av de nydeligste tetraer som finnes.


Hva slags plante er det til høyre på bildet av ildtetraene?? Ser nesten ut som en opp ned Limnophila sessiliflora ?
Du er heldig. Hver gang jeg ser min Channoides hanne har han stort sett gjemt seg igjen innen jeg får tatt bilde.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap