Sissis våte drømmer (side 55)

Usjda...føler sånn med deg
Det er så vondt å sitte og vente på disse firbente når de har tatt seg en tur, men stort sett dukker de opp igjen, og jeg håper virkelig det skjer i dette tilfellet. *Krysser fingrene for Karma*
sissimor
-snegler fra Inger Anne

Jeg håper da inderlig det er en Inger Anne annen en meg, for jeg har bare snegler du ikke vil ha.
Inger Anne
[QUOTE=sissimor]-snegler fra Inger Anne

Jeg håper da inderlig det er en Inger Anne annen en meg, for jeg har bare snegler du ikke vil ha.

He,he. Jo, Inger Anne B fra Kongsvinger. Røde posthorn og svarte sandsnegler kommer det derfra, og det vil jeg ha

Det hadde forresten kommet yngel i et av karene på Solsiden i dag, og jeg skal si forreldrene var hissige! De hadde okkupert 3/4 av karet, så den single sicliden og alle ildhalene sto i en liten klump helt inn til sideglasset. Mange hadde tydelige merker etter bitt også.

Fasinerende fisker, men ikke noe for en akvarist med corydilla ;D
[External Image]
[External Image]
Hurra!
I dag ble jeg vekt av en meget sulten og blid Karma! Veldig ivrig, og "knitret" (spesielt vokabular på den pusen) rundt meg etter nesten to døgn på rømmen.

Plussmedlem
Det var godt å høre!
Hurraaa for Karma! Måtte hun nå ha lært :o)
Så godt å høre at pus er tilbake.
Det er veldig godt å ha Karma tilbake, men hun trenger en vask sier Iben. Egentlig enig med henne der, for Karma er grå istedet for hvit, og lukter verksted og gammelt støv. Gudene vet hvor hun har vært...?

Såg forresten en halvstor og to små channoideser i dag, så da har jeg fortsatt 3 yngel ;D
Var forresten en tur på Biltema i går, og handla inn diverse til "Kjøkkenøya". Sand selvfølgelig, pvc-rør til hulebygging og 3-pk timere. Trenger jo til både Gavepakken og Kjøkkenøya, så da blir det vel 10 stk tilsammen av dem i bruk da. Hjelpes...

Og så kjøpte jeg armatur, 2*18 w. IP65 D-merket, og godkjent for bruk i vaskehall. Da må det da tåle å være over akvariet. Kjøpte også to lysrør, med en lystemperatur på henholdsvis 3000 og 6500 K. Flora-glo er jo 2800 K, og Life-glo har 6700 K, så det er jo ganske nære. Men det er selvfølgelig mer som spiller inn. Aner jo ikke om disse vil funke i det hele tatt, men har ikke økonomi til å kjøpe skikkelige lysrør med det første, det er så mye annet som må kjøpes inn!
Har du en link til lysarmaturet? Det høres interessant ut. Jeg bruker forøvrig bare dagslysrør fra Biltema, der det passer med størrelsen (man får dem bare i 18 W og 36 W).
Her er link til armaturet.

Så disse lysrørene funker fint hos deg Inger Anne? Det stod at de egnet seg for bla drivhus, så jeg er optimist
Nå er jeg ei kløne med akvarieplanter, så jeg kan ikke si noe om hvordan de funker i forhold til planter (at jeg ikke får dem til, har ingenting med lyset å gjøre), men jeg liker fargen på rørene. Jeg er generelt veldig fornøyd med dem. Men, det er viktig at man får tak i de som det står dagslys på. Jeg er forresten langt fra den eneste som bruker Biltema-rør til akvarier. Tipset plukket jeg opp her på AF for noen år siden.
Jeg har også mye ymse lysrør, noe som minner meg på at jeg bør ha nye rør til 160 litern min, så skal stikke innom Biltema jeg også :o)

Så fint å høre at Karmapusen kom hjem :o) Er hun en liten eksosrype som vil henge i en eller annen garasje og se på gutta, tro?
He,he Cara79, kanskje Karma er eksosrype ja
Hun er ihvertfall veldig selskapssyk, og ikke redd for noen ting. På godt og vondt...
Corydoras elegans?
Tenker jo veldig for tiden på hvordan Kjøkkenøya skal settes opp, og ikke minst hvem som skal bo der. Det som er sikkert er:
-Rubintetra som stimfisk (disse bittesmå, rosa nusselighetene)
-Ottoer som algespisere
-C. habrosus. Har bare 2 enn så lenge, men er på stadig utkikk.
-Kuhlii-ålene. De lever nå en bortgjemt tilværelse i Ungdomsklubben, og jeg håper det blir mer mulighet til å se dem her.

Men fortsatt er det plass til flere coryer, så da er jeg på siklerunder her og der, og vurderer og vurderer. Det skal være en ganske liten art, som skiller seg fra de jeg har fra før. Hva med elegans? De ser da veldig søte ut? Litt vanlig art da men...
Hva med C.venezuelanus eller C.Melini ?

Jeg kan jo også annbefale C.Gossei som min sønn måtte bare ha da de kom på OAK auksjonen. Ser ikke ut som de er så lett å få tak i enda.
Gode forslag der Jarle, men venezuelanus har jeg i Trollskogen. Prøver å finne en liten art, som skiller seg litt fra de jeg har fra før:
-Sp. Black
-C121
-Venezuelanus
-Tukano
-Green laser
-Atropersonatus
-Habrosus

For en fin samling jeg har egentlig ;D
Ooo, rosentetra er søte Jeg likte gossei'ene som Jarle foreslo, så pen farge på dem.
sissimor
Og så kjøpte jeg armatur, 2*18 w. IP65 D-merket, og godkjent for bruk i vaskehall. Da må det da tåle å være over akvariet. Kjøpte også to lysrør, med en lystemperatur på henholdsvis 3000 og 6500 K. Flora-glo er jo 2800 K, og Life-glo har 6700 K, så det er jo ganske nære. Her er link til armaturet.


Takker og bukker, der var løsningen gitt! Har sittet og klødd meg i hodet, for en ting er å få en hengerlast med kar og reol levert latterlig billig, en annen ting er alt det andre som skal til, og armaturet koster jo nesten like mye som karet. Helt enig, skal de holde i en vaskehall må de holde over et akvarium uansett hvor mye jeg søler :o)
Armaturet virker skikkelig tett og flott Linda, og alikevel lett å åpne. En må montere ledning på selv, men da kan du jo i en reol koble dem i serie, og komme unna med en timer ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap