Revestrekenes akvarieverden (side 56)

[External Image]
Nå har jeg lånt Sussis kamera og i går ble det en liten photoshoot med en drektig Blue Pearl Shrimp (Neocaridina cf. zhangjiajiensis). Hunnene bærer på 20-30 egg i 28-33 dager og de har jammen litt av en jobb med å holde orden på "ungeflokken" ))

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Til slutt et uskarpt bilde av rekedamenes lunch på en brennesle-sticks
Se der ja; du har jo også egg på flotte blå reker ;D

Nydelige de mallene forresten...
Joda, blue pearl er fine de, men blå tigerreker er nok mange hakk finere.
En eller annen gang må jeg sette opp et kar for slike tror jeg
Takk Lisbeth, reker er jo noen festlige fotomotiver også da
[External Image]
C. atropersonatus'ene har lenge gått i kar sammen med SAE, sverddragere og praktbotia, i går flyttet de inn i eget kar på kjøkkenbenken. Kanskje det er håp om egg og overlevende yngel da, det er ihvertfall flere sprekkeferdige hunner i gruppen Karet er bare midlertidig hasteinnredet og bakgrunnen består av en malt brødfjøl med dachshundmotiv... nå er coryene så aktive så jeg får nok vente med innredningen

[External Image]

[External Image]
Sjarmørene er i alle fall ikke ut til å bry seg det aller minste om nysgjerrige blikk fra brødfjelen ;o) Flotte bilder Rita!
Kjempefin brødfjøl, som man selvfølgelig aldri kan skjære brød på, er jo perfekt som bakgrunn

Og nydelige bilder av atroene. Koser meg med å se på slektningene deres hele tiden her. De er mye mindre sjenerte enn de grønne, og svinser mye framme ved frontglasset...
Ja kanskje jeg bare skal la brødfjøla stå der den står, atroene bryr seg ihvertfall ikke om de tre dachsene som kikker på dem )) Det er full rulle i karet nå også ser jeg, det blir spennende å se om det er egg der når jeg slår på lyset senere i dag.

[External Image]
Jeg er i skikkelig bildemodus om dagen, knipser i vilden sky når jeg har Sussis kamera tilgjengelig... så her er noen "portretter", bildet over viser colgatesmilet til en SAE

[External Image]
og så en husmorpiraya (Norsk flaggtetra). Kallenavnet har jeg gitt dem fordi de oppfører seg akkurat som piraya i matfatet bare det at de går løs på enkelte planter istedenfor annen fisk. De utrydder faktisk alle spor av andemat på et blunk, mindre positivt er det at de har lagt sin elsk på Blyxa japonica og klipper den ned til 1-2 cm høyde

[External Image]
og til slutt tanngarden til Sussis kampfisk
Kampfisker har bare en fantastisk hengegjeip.
Ja det har de, de minner faktisk litt om forskjellige tidligere kamphundraser som f.eks engelsk bulldog Denne type hunder har jo masse løs hud og ekstra fettlag rundt hode/nakke som en ekstra beskyttelse under kamp så kanskje det er noe det samme med kampfisken, hengegjeipen beskytter den i nærkamp samtidig som de virker fryktinngytende når de blåser seg opp. De er nesten like underbitte også
Inaktiv bruker
Fotokonk
Prøver du å vinne fotokonkurransen? Du kommer til å klare det!
Hehe, nei dette er bare bilder til bruk i denne tråden Jeg har litt fotodilla skjønner du, og da må jeg jo bruke bildene ett sted ))

[External Image]
I dag har jeg forresten vært på insektfotojakt i hagen

[External Image]
Syns denne ble litt stilig fordi om den ikke er helt skarp
[External Image]
Atropersonatus'ene er fortsatt aktive men ingen egg i karet, i dag er det vannbytter i alle kar så da får jeg bare vente og se om det skjer noe
Fy fader, du tar helt fantastiske bilder! De insektene -supre!
Mange takk Lisbeth, som du sikkert skjønner så er jeg ivrig bak kameraet
I går klarte jeg det helt store... :(
[External Image]
Jeg tenkte jeg skulle være smart å tappe ned equeskaret 75%, og som tenkt så gjort,
og jeg benyttet selvfølgelig muligheten til å ta bilder og filme dem der de stimet rundt på grunna... men så begynte det å lukte svidd! Jeg hadde jo dratt ut strømmen til powerhead og pumpe og kunne ikke skjønne hvor lukten kom fra, helt til jeg så røyken som steg opp i den andre enden av karet... jeg hadde glemt varmekolben. Den var rødglødende og hadde rukket å smelte hull midt på røret som går ned i hullet som er borret i bunnen av karet Jeg fikk løsnet litt på rørkoblingen under karet og banket røret 5 cm oppover så nå kan jeg fylle halve karet med vann ellers går det galt. Nå må equesene gå i lavvann til Atle kommer hjem om 8-9 dager... det som var tenkt som et forsøk på regntid ble plutselig en simulering av slutten på tørketiden tror jeg Typisk at slikt skjer nå jeg er hjemme alene

<embed src="http://www.youtube.com/v/MOlKu68mVJs?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

[External Image]
Eques i lavvann

<embed src="http://www.youtube.com/v/3btC_ZfvIFg?version=3&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Plussmedlem
Uffda. Sånt skjer, alle kan være glemske... men kanskje de blir i kjempehumør når karet blir fylt igjen da?
For noen flotte coryer.
Ser frem til dere får til oppdrett.
Etter tørke kommer regn. Så det blir sikkert genialt.

Lykke til med reparasjoner.

Joda, jeg satser på at de setter pris på økt vannstand når den tid kommer Jeg tror jeg skrur opp tempen i karet til 29-30 grader så får de skikkelig tørketid, så kan de gå sånn til Atle kommer hjem. Se innlegg 1119 om du lurer på hva dette er

[External Image]
Må bare legge inn et par bilder av hærverket mitt så Atle kan gå inn og se på det så han vet hva han har å gjøre når han kommer

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap