Lettere øvet nybegynner :) (side 57)

Hehehe oi oi oi, virker som det skjer endel der nede. Akkurat nå er jeg ikke misunnelig faktisk, selv om dere har det så varmt osv så har man ganske mange fine fordeler i kjære Norge også. Har ikke fått drevet så veldig mye med akvariehobbyen i det siste da og spørs om det blir så veldig mye nye innkjøp i tiden fremover også, hus er ganske dyrt altså! Men skal i hvert fall få lagd akvarierommet ordentlig etterhvert også lage reoler til de akvariumene vi har, hehe har allerede funnet ut at det jeg nok ønsker meg mest når det blir nye innkjøp er et litt større akvarium på 300-500l.
Håper du får til akvariumet ditt etterhvert da.
Også at det med politiet og alt det der nå ordner seg! Du får holde oss oppdatert så vi ikke trenger og bekymre oss. =)
Hei, jeg er fremdeles i Thailand og kommer nok til a bli her lenger, vi kjopte likesagodt politiet vi

Sa na har jeg fri med betaling frem til mandag, sa jeg tenker jeg skal ut og reise litt mens jeg har muligheten, sitter hos en engelsk venn, vi skal motes imorgen og avtale turen. Gleder meg, blir oytur.

Tenker jeg skal fa sjekket kontoen min mens jeg er her pa a, siden jeg ikke har gjort det pa 3 mnd :P

Huff, haper alt star greit til :/

Men dere far ha det fint, kjopte forresten 8 indiske glassmaller idag og cubaplante. Far se hvordan de trives, haper jeg finner noen som har rotter ett eller annet sted, ellers far jeg ta en tur til Bangkok og sjekke ut der.

Kos dere med utvalget i norge, og jeg gleder meg til a se bilder etterhvert som huset utvikler seg.
Ha det fint i kulda. ;D

Prøver fremdeles og finne røtter. Nesten umulig, må nok en tur til Bangkok for å finne reker, planter og røtter.

Alt sto greit til med kontoen min, har fremdeles penger der

Blitt deilig brun etter to dager i sola på ei utenfor her. Ble solbrent idag før jobb, skulle bare en kjapp tur på stranda, tenkte ikke på solkrem for denne lille stunden, men den siste halvtimen tok sola skikkelig i og jeg endte opp med såre skuldre. :P

Alt er fint med mallene, fant fancy guppyfor, noe jeg kjenner fra norge og som jeg vet fiskene digger, og jammen digget disse det oxo, hadde så vidt rukket og gi dem før de var der og smattet. De ser bedre ut nå enn da de kom fra butikken, ikke så rart kanskje

Eller har jeg utrolig mange fisker i havet og velge blant nå, så her kjeder jeg meg absolutt ikke Jobben går ellers greit
Må jo legge ut litt bilder mens tlf på jobben er nede for telling.

1 hilsen fra sola
2 Huset jeg nå bor i
3 Nam tan, ene hunden jeg deler hus med
Hei på dere, håper alt er bra.

Ting går som vanlig her, fiskene trives, tenker på å kjøpe noen flere og leter fremdeles etter røtter osv.

Ellers hadde jeg en fryktleig dårlig uke på jobb forrige uke, denne uka tror jeg blir bedre.
Ønsker og bli så lenge som mulig, men må faktisk innrømme at det hadde vært delig og kunne tatt en seg en tur i snøen akkurat nå.
Det er virkelig deilig når naturen er helt hvit og lufta frisk, lyden av snø som knirker under sålene, evnt skia. Følelsen av å være omgitt av dette tykke hvite teppet, en egen verden på en måte.

Men jeg klager ikke på varmen her heller, er deilig med sol. Er bare litt slitsomt når man skal gjøre noe. :P

Ha en fin dag da alle sammen, håper fisker og alt har det bra der oppe.
Gleder meg til å komme i mai og hilse på Silver, rekene og alle dere der hjemme
Den hunden var bare helskjønn da

Bra du trives i varmen

Jeg elsker varmen her, men er jo plent umulig å få gjort noe om dagen med mindre a/c'en er på, helt umulig å konsentrere seg når man bare sitter og svetter og plages... Men klager ikke da, bedre enn snø, bare utsetter ting til kvelden
Dere altså... her står jeg ute og jobber i 15 minus om dagene >.
Dobbelposting a gitt, gikk fint på jobben idag også. 3 salg igår, 3 salg idag, da er ukesmålet nådd. Nå trenger jeg bare dukke opp på jobb hver dag også er alt greit ;D
Men jo flere salg jeg får, jo bedre er det jo. Når jeg 40 salg iløpet av ei mnd får jeg 200bath mere for salgene.
Men jeg må begynne og skrive opp hvem jeg har og hvem som har betalt, slik at jeg ikke blir lurt av lederne her.

Været er fint, begynt på en ny kur ang magen, sjefen min lurer på om det kan være fordi vi ikke får i oss nok fiber. Så jeg tenker jeg skal begynne og spise mere poteter, kanskje få tak i no grovbrød osv.
Huff så forferdelig jeg har det :P
ja du har det forferdelig hehe
du som sitt i 30+ mens vi i Norge er ut i minus 20 å hogger ved:p
men det er jo moro når man kommer inn å kan logge på AF å lese så mange morsomme tråder.
Det er så deilig og se sandsnegler i akvariet, fant noen på utsiden av ene Go go baren i boys town, fikk med meg gratis hjem, he he skal si de så på meg med rare blikk da jeg prøvde og forklare om jeg kunne få noen snegler.
Til slutt stappa jeg bare hånda nedi og tok opp en, da bare AHA. Så fikk jeg noen da

Så nå er jeg lykkelig, har en stim med indiske glassmaller, noen platyyngler og sandsnegler, neste skritt er å få tak i reker og røtter, så litt mose. Men da må jeg nok ta turen til Bangkok. JRR, du må komme og vise meg markedet vettu.

Begynner og glede meg til hjemturen i mai, til lysegrønn natur og fiskevennene mine. Skal rundt og hilse på alle fiskene og rekene mine som nå befinner seg rundt i Vakmedlemmene sine akvarier.
Noen er der for godt, andre er på ferie til jeg en eller annen gang kommer tilbake for godt. (like thats ever gonna happen) :P
Har man først vært her nede engang, vil man savne det resten av livet. :/

Håper alle har det bra.
Heretter er den største hunden i huset omdøpt Tornadoen, for det er det hun er, en Tornado som ødelegger det hun kommer over.
Den andre er en pølsehund med lysebrun farge, heretter omdøpt pølsebrødet.

Eieren til Tornado sparket meg i ansiktet da jeg kjeftet på henne fordi hunden hadde vært på rommet mitt og tygd på tlf min, så nå har jeg en ganske fin gulgrønn farge under det ene øyet. (lurer på om det hadde vært en fin farge på en fisketype jeg) Dette skjedde fredag, samme dag som jeg har kjeftet på henne fordi hun da ikke tar ansvar for bikkja si, reiser hun avgårde og sjokk... lar bikkja bli igjen, hun kom da tilbake mandag ettermiddag.

Noen mennesker skulle absolutt ikke hatt ansvar for seg selv engang. Hun skylder meg fremdeles 500baht som hun har lånt, bakdekselet på tlf min er fremdeles i stykker og nå er også den ene sandalen min ødelagt. Men hun kommer nok ikke til å ta ansvar for det hunden hennes har ødelagt. Kjipt og gjør meg ganske forbannet. Håper virkelig hun reiser til Norge i April og da ikke kommer tilbake.
Det er sånn jeg føler med utledninger i Norge også, har de ikke noe å gi til landet de kommer til, vel da kan de pelle seg tilbake

Sånn da er dampen sluppet ut, egentlig fornøyd med akvariet mitt nå, det ser bare så stusselig ut, tomt lissom. Trenger røtter og planter og ikke minst reker og fisk til å fylle på med.

Ha ha, har fått meg plakat på rommet, gjett av hva??......
....klarer ikke....... Freshwater fishes in Thailand, nå mangler jeg bare en bok om ferskvannsfisk og andre vannlevende arter i Asia, så er jeg veldig fornøyd.

Bilde 1: Plakaten
Bilde 2: Akvariet mitt her nede
Bilde 3: Hva er ph egentlig, utrolig vanskelig og se på tetra testen.
ser ut som ph ligger på 8,5.
Noen flere bilder, av en eller annen grunn får jeg ikke til å legge dem ut som store på denne pcn.

Siste bildet tror jeg nok er en Makropode, den oppdaget jeg på Floating market i pattaya, dere kan tru thaiene tittet rart på meg der jeg sto og tok bilder av vannet lissom. ;D
Gratulerer med flott, utenlandsk akvarium! ;o)
Jeg synes det ble kjempefint jeg!
guttn
ser ut som ph ligger på 8,5.

Det var det da, ser forskjellig ut fra hvilket lys jeg ser det i og ut fra hvilken fargetone jeg lissom skal gå etter.

Og takk takk, jeg synes akvariet ser veldig tomt og nakent ut, savner det "rotete" utrykket jeg hadde i mine karr i norge, det naturlige med sand, røtter. blader osv. :/
Æ ha funni røtter
Så nå skjønner dere, er både fiskene og jeg gladere
Fiskene virker overlykkelig over å ha fått "mykere" vann, de svømmer mye mere rundt og virker sånn i det hele overlykkelige.

Men æsj. virker som jeg må styre enda mere ang flybiletten, da forlengelsen skal skje midt under sokraen og jeg derfor må fornye den før det, da må alt flyttes fremover. Arg, så mye styr ang noe så lite.
Men skal søke om dobbel entry mens jeg er i norge, slik at jeg slipper problemer når jeg kommer ned til thailand igjen.
Så fantastiske røtter du har funnet!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap