Lettere øvet nybegynner :) (side 58)

Ja, det var helt utrolig fine røtter der. Når jeg først fant røtter, så var de jammen flotte og
Den som leter finner

Hadde vært utrolig koselig om folk fra Vak hadde kommet nedover hit, også kunne vi reist på forskjellige fiskefarmer og sett, markedet i bangkok osv. Tenk så utrolig kult da

Men jeg skal iallefal hjem til sommertreffet i Oklungen, så da får jeg hilst på akvarienorge og litt utlandet igjen ;D
Håper været blir like strålende som ifjor og at like mange om ikke fler dukker opp.

Bare vi finner ut av når jeg må ta flyet, viser seg jo at det er masse som påvirker datoen jeg kan dra på. :P

Bare jeg kommer meg hjem så
Hva skal man bedrive påsken med her nede da? Er snakk om å reise til koh samet, men jeg lurer også litt på å ta turen ned til phuket. Eller.....
Nei aner ikke jeg, vil bare ut og få litt luft under vingene og jobben på avstand en liten stund.
Men er utrolig vanskelig og finne flybilett. :P
Iallefal for meg som er fullstendig ubrukelig på å google, jeg fatter fremdeles ikke hvordan jeg skal gjøre det og hvilke steder som er best og lete på, kommer det ikke opp med engang, vel da gir jeg opp. surfe på nettet er noe jeg synes er så utrolig kjedelig at jeg ikke kan beskrive det engang.
Æ fikk mæ ny kjærest i påsken, og hvis det fortsetter og være like fint som det er nå kommer jeg aldri til å slutte og smile.

Jammen har han akvarium han å, verste er at jeg aldri ville valgt han egentlig, men her i Thailand blir lissom ting veldig snudd på hodet. Men jeg angrer ikkeno
Han er bare 20 år nemlig og ja han jobber i show på gogo bar i boys town, jeg som ikke skulle rote meg bort i noen flere gutter derfra........"lissom".

Men sånn som ting er nå er æ lykkelig.

Tilbake til akvariet hans, han har vel en 40-50liter med stygge slørhaler oppi, små, men likevel. Ingen pumpe, annet enn luftpumpe da. Stakkars fisker tenker jeg, men det er jo ikke det verste jeg har sett her nede og han pleier skifte vann hver 7 dag, såå. (overforer gjør de å).
Jeg bare satser på at han skal bli nysgjerrig på det jeg driver med ang fiskene mine, spørre litt og sånn og på den måten lære.

Jeg skal få tak i mer til akvariet, men venter til jeg er tilbake fra norgesturen. Æsj, gruer meg til hjemturen, er jo bare litt over en mnd igjen. Skal bli koselig å treffe alle igjen, titte hvordan fiskene mine har det osv.
Kanskje jeg skal smugle med meg noen kirsebær reker nedover igjen??
Fremdeles er alt røde roser med den nye typen, har egentlig aldri hatt det sånn som dette før.
Han er like kosen og kjælen som meg, oppmerksom og glad hver dag.

Han kjøpte to åler til meg fordi jeg hadde lyst på de, men han løftet de bare rett ut av posen og over i akvariet uten noen tilvenning. Tenkte det kanskje gikk greit siden de var åler (åler går jo fra salt til ferskvann og kan krype på land osv) så jeg tenkte kanskje det gikk greit.
Det gjorde det ikke, men klokka var 4-5 på morran, eller så hadde jeg nok tatt fra han posen og startet tilvenning.

Men når jeg vet hvordan levetilstanden dems var før jeg fikk dem, så er det nok ikke så rart de døde egentlig.
De ligger nemlig over hundre sammen i akkurat nok vann til og dekke over de øverste. Men så er det vel egentlig også matfisk, men jeg synes de var skjønne da
Kostet bare 9 bth for de små, så tror nok jeg skal prøve igjen når jeg kommer tilbake fra det kalde nord.

Huff ja, gruer meg nesten enda mere nå til alt stresset det er å reise hjem, dette er lissom livet mitt det nå.
Hmm, finnes ikke bilett hjem den dagen jeg skulle reist, nemlig 21 mai, så nå må jeg bare få tak i et av reisebyråene her nede slik at jeg kan be om at jeg får plass hvis det blir noe ledig.
Arg, masse styr det der altså.

Ellers går alt fremdeles fint med meg og typen, kjempedeilig, elsker når ting er bra altså

Fiskene går for lut og kaldt vann om dagene, jeg skifter vann, gir de mat når jeg slår på lyset osv. Men ellers skjer det ikke noe, plantene dør, gidder ikke sjekke hvorfor egentlig. Kommer nok til å fjerne de likevel og satse på røtter, steiner og blader. Naturlig look.

Blir jo no flytting i den nærmeste tiden, altså neste mnd. Hun ene reiser jo til norge i begynnelsen av mai, mens jeg skal i slutten av mai (hvis det løser seg med bilett). Vil ikke at tingene mine skal stå i et tomt hus i en mnd, mens jeg er i et annet land. Så lurer på om jeg flytter over til naboen imens.
Men om jeg blir boende der er en annen ting.
Har litt lyst til å finne meg en egen leilighet og ser litt rundt i områder ikke så langt unna jobben om det finnes noe der.

Sett noen, må bare se om de faktisk går ann å leie og hvor høy prisen evnt er.

Mister jo depositumet da vi skrev et årskontrakt for bare noen mnd siden, vi skulle egentlig bare ha 6mnd. Som da ville vært ok om ikke så lenge.
Dessuten har jo bikkjene gjort en del skade, som jeg virkelig håper blir fikset.
Hmm, håper ikke jeg må hastereise den 28 april, viser seg nå at biletten ikke kunne forlenges, da den bare hadde 6mnd gyldighet.
Dette synes jeg reiseselskapet skulle ta på sin kappe, da vi sa ifra at jeg skulle ha en flytting hvilken vei jeg ønsket, at hvis jeg ble lenger skulle jeg kunne flytte biletten til en senere dato.
Altså skulle jeg hatt en bilett med et års gyldighet.

Nå kan det hende jeg må betale ekstra for å utsette reisen, eller reise 28. Noe jeg absolutt ikke er klar for.

Ellers går alt greit, fortsatt fint med typen, ekke så ille at han er ung og #host# sprek ;D
Trodde kanskje han ville være umoden, men fremdeles er han akseptabel. Litt smågal som meg, men det går ann og prate seriøst med han. Føler meg heller ikke "gammel" i forhold til han.
Tror det er kulturforskjellene som gjør det, han lærer meg stadig noe nytt og jeg lar han gjerne "lede" meg rundt.
Synes bare det er deilig en gang iblant. Når han ikke er der, suser jeg rundt som vanlig, men han trenger jo ikke vite hvor uavhengig jeg er vettu

Jeg skal da innrømme at jeg lærer han en del ting også. Lykkelig virker han iallefal.

Fiskene svømmer rundt og får mat hver dag osv. Eneste er ute, hvor de må overleve på det de finner. Men der er det jo et mye mere variabelt liv enn inne, så lettere og få seg en matbit. Det er bare det at han idioten av en thaikjæreste min samboer har, tar vekk nesten alt av flyteplanter og dermed blir fiskene kokt. Heldigvis tåler de småtassene ganske mye, men de voksne har daua.

Huseieren har jo gått berserk i hagen vår, det hadde grodd litt vilt en stund og både meg og Linn hadde tenkt på å luke, tynne osv. Men da vi sto opp ene dagen var alt borte. Hun hadde rivd opp de nesten ferdige tomatene, hele den svææære vannmelonplanta (som vi skulle tynne) og alt mulig annet. Alt som er igjen er 3 forskjellige plante/blomstearter.
Hun stakk til og med av med paraplyplanta jeg hadde puttet i den ene dammen. Det var en avlegger jeg ærlig tok fra en potte jeg gikk forbi, den hadde begynt og vokse på utsiden av krukka og så til å dø. Så da knep jeg den av og tok med hjem jeg.

Eneste jeg lurer på, er hvordan det skal gå med plantene mine når jeg drar til norge, en mnd uten vann lissom. Nei får nok spørre Yong om hun gidder passe dem
Nå har jeg liggi syk i 2 uker, først hadde jeg skikkelig feber og verk i hele kroppen, så fikk jeg magesmerter. Viste seg at jeg hadde sår i tarmen like nedenfor magesekken.

Nå er det jo bare 7 dager igjen før jeg skal til norge en tur, både gruer og gleder meg. Skal bli deilig og kjenne litt kulde igjen, her nede er det nesten konstant 30 grader. Varmt
Ikke har jeg aircon i huset heller, så det blir nesten litt ulevelig noen ganger.

Fiskene blir satt bort til ene sjefen på jobben her, han har nemlig nevnt at han kunne tenkt seg akvarium, så da kan han få prøve litt hvordan det er vettu.

Nei da er det jobb, snakkes.
Akvarie er satt bort til den ene sjefen, imorgen er det ut og se etter leiligheter, s,jekke at flyet faktisk går som normalt og kjøre til flyplassen 9-10 tiden thaitid (som er 6 timer forran norge).
Derfor lander jeg i norge på morran tirsdag selv om flyet tar av halv 3 natt til tirsdag og bruker ca 15 timer sammenlagt med en time venting i amsterdam.
Gjett om jeg kommer til å ha jetlag da, dessuten hater jeg og sitte stille. Så det blir en morro flytur :P
Håper bare ikke det blir noe aske i veien så jeg ikke kommer meg avgårde, jeg er satt på å dra nå.
17.30 reiser jeg til flyplassen, det er rundt 11 på kvelden her nede. En kompis kjører meg, så slipper masse mas med taxi og sånn.
Blir utrolig rart og komme hjem, men koselig og hilse på fiskene, rekene, venner og alt sammen.
Blir koselig.
Jeg er jo i Norge igjen, idag har jeg faktisk vaert paa den thailandske ambasaden i oslo og soekt om dobbel entry. Som betyr at jeg kan vaere 6 mnd i thailand med en tur til kambodia etter 3 mnd.

Dessuten har jeg jo vaert hos Jrr og hilst paa Silver, men jeg saa ikke rekene mine da :/

Sett noen av fiskene hos Sanne ogsaa.

22 er det tilbake til Thailand, til kjaeresten og varmen, og den nye leiligheten da ;D
Æsj fikk ikke dobbel entry, bare 3 mnd, så da må jeg til laosbusstur som tar 12 timer *urg*.

Her regner det, kaldt og vått i stokke idag, akkurat nå savner jeg thailand, men der er det jo regntid nå. Men det er jo varmt likevel da.

Skulle ønske jeg kunne tatt med fisk og reker i kofferten å, men kommer til og ta med litt fiskeutstyr istedet, hov, poseholder, torv, medisiner osv. Litt sånn som jeg ikke har funnet der nede.

Lurer på hvordan det har gått med fiskene han ene sjefen passer på jeg. :/

Ellers var jeg på sommeravslutning hos Drammen igår, fint vær etter litt usikkert tidligere på dagen. Så da satt vi ute og grillet, var skikkelig deilig, spiste meg stinn på koteletter og potetsalat. Følte meg nærmest som en guppymor rett før hun skal føde, sprekkferdig med andre ord.

Etter treffet ble det et lite privatbesøk for å titte på et nydelig saltvannsakvarie. Masse anemoner og noen bløtkoraller gjorde det veldig pent, var også fint med noe alger rundt omkring, da mener jeg "vanlige" alger og ikke bare de som farger steinene svarte og røde, men de grønne teppelignende med litt langt innimellom.

Det var koselig, han ene hadde med seg en isboks med påskriften ancistrus alobino, men det var bare salat
Hmmm, merkeligste ancitrusen jeg har sett.....

Idag har det vært sverigetur, kjøpte fadern meg over 5 kilo med smågodt
He he det skal bli med meg til thailand, så skal de få smake godt

Jrr har tatt livet av hele gjengen med CRS reker jeg hadde, jeg så 1. *snufs*
Karret hadde begynt og lekke, derfor ble de flyttet og nå er de vel gått til grunne. :/

Håper bare habrosusene har koset seg her da og kanskje laget noen små noen.
Næ! Hallo asså!

De daua helt av seg selv uten min hjelp da

Habrosusene har det bra, tror jeg

De lever nedi der sist jeg sjekka, men om de har yngla noe vet jeg ikke. Orker ikke å bøye meg ned for å sjekke akkurat nå. Det er vått på gulvet etter lekkasje i innedammen

Morro med Harrytur Anne
Kjøpt dog ikke like mye løsgodis som deg, men det ble med masse annet godterier hjem. Merkelig at vi ikke handla noen matvarer. Vi som skal ned til Oklungen neste helg

Mvh JRR
Jeg kjøpte forresten 4,2 kilo snadderier
fysj a meg, du tåler da ikke sånt :p

men sånn litt fiskerier, så er jeg nå helt sikker på at c126 leker. og spiser opp eggene etterhvert som de blir lagt :p
Vel du har jo gjort så mye for å redde de heller da :P
Putte de små smaragdene mine i ett karr med fisk, jeg tror du er galen O.o

Det begynner allerede og minke på godisen, men jeg skal ikke si hvor mye, men jeg har gitt bort litt. Slik at andre skal ha noe og kose seg med til kaffen ;D

Ja svarte vi burde jo tenkt på det, men jeg trenger jo ikke mye da, har litt kylling og slikt i fryseren. Du har kanskje fremdeles potetsalaten Jrr?

Facebook fungerer ikke på nav, kjedelig, siden jeg kunne tenkt meg og funnet ut hvordan det går med akvariet mitt der.

Nå er det ikke lenge til jeg reiser "hjem" igjen, neste tirsdag går flyet.
Men hvordan skal jeg få med meg 5 kilo godis gjennom tollen? Har allerede overvekt på kofferten og det uten at den er ferdig pakket O.o
Blir godt og gi kjæresten en klem igjen, også får jeg finne ut hva han har bedrevet tiden med mens jeg har vært borte før jeg evnt bestemmer om jeg skal beholde han eller ikke.

Vært hos både legen og tannlegen idag, sjekke at formen er fin før jeg reiser nedover igjen. Tannlegen sendte også med papirer på hva som må gjøres med tennene mine, skal jo trekke to visdomstenner, da jeg ikke har plass i munnen til dem og ikke vil ødelegge det reguleringstannlegen gjorde.

Ble faktisk forundret da jeg tok blodprøve, ikke mange som klarer kunst stykket og stikke inn nåla, ta prøver og ta ut nåla igjen uten at du nesten merker det. :o) Verst er det som oftest når de bytter reagensrør og dermed får rørt litt på nåla, urg.

Passer på akvariet til mamma for tiden, forer fiskene, passer på at også bunnfisken får mat, gitt næringskuler til plantene og. Første jeg måtte gjøre når jeg startet oppi der var jo og fjerne masse andemat og hornblad.
Så ommøbelerte jeg litt og nå ser det ganske bra ut må jeg innrømme, bare synd jeg ikke tok før og etter bilde ;D
Sitter hos Modesty, tittet litt på akvarierommet både det som er i bruk og det nye.
Har jo vært på oklungen i helga, der var det like trivelig som før. Høy stemning og godt humør.
Tror rompespyler og utmark er i slaget etter denne helga. Men man må være litt forsiktig med med telemarken, for den sliter fælt med telehiv. Som igrunnen er det samme som lanse råte, hvor hannen får sort på tuppen av gonopodiumet og hunnen får sort hull om det får utvikle seg nok.

Man må ha vært der for å skjønne det, været var ikke det beste, men likevel hadde vi det utrolig fint.
Søvn ble det som vanlig lite av, men det gjøkke så mye.
Imorgen går turen videre til Thailand, etter mye press fra gjengen på oklungen har iveren for å stikke til bankok på weekend markedet og sjekke ut økt, og se etter fisk i dammer og slikt jeg kommer over.
Vel da er jeg godt installert i Thailand igjen. Landet igår engang.
Fått satt litt greier i leiligheten jeg har skaffet meg, men resten står hos en kompis og jeg er avhengig av bil for å få det med meg. Vi kjørte i to omganger sist.

Må jo legge ut litt bilder av et roms leiligheten, vanskelig og få tak i leiligheter med flere rom til under 10 000, så da så. ;D

Desverre gått inn i gammel vane med å ikke spise her nede. Trenger lissom noen som drar meg igang for å gidde, er så kjipt og spise alene.

Har da kost meg i Norge ja, men du å kaldt det var innimellom. Her må jeg bruke aircon for ikke å smelte.
Sikkert litt derfor en mister matlysten å, er varmt vettu.

Vel rommet mitt inneholder både, varmt vann, tv, internett og no møbler. Og koster bare 5000 i mnd. Jeg liker det
Da er endelig akvariet på plass, men jeg glemte og ta med hele testsett kofferten min, så jeg er ikke hundre prosent sikker på hvordan vannet er her.

To fisker døde inatt, alt var greit igår, men da jeg våknet idag viste det seg at fiskene hang i overflaten og det var en tykk hinne på vannet. To av fiskene manglet og en fant jeg død.

Flyttet det ene filteret og fikk overlfatebevegelse, fjernet også en del av hinnen, da jeg dro hang ikke fiskene lenger i overflaten.
Jeg må si jeg savner sikkerheten i norske produkter og vannkvaliteten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap