Sissis våte drømmer (side 58)

Så flink du har vært Sissimor! - Grenmaller har jeg lyst på kjente jeg plutselig - merkelige skapninger, du får få igang produksjonen ;o)
De var jo skikkelig kule Gratulerer!
Klarte bare ikke å motstå de grenmallene. Og de passer jo perfekt inn i Kjøkkenøya når den kommer opp, sammen med coryer, ottoer, lakriser og bittesmå rubintetra. Men spørs om det blir oppdrett, for har jeg virkelig så flaks at begge kjønn er representert når jeg har bare 3?

Og plutselig har jeg bestilt 3 cory-bøker, bla Ian Fuller sin. Ups...
Høres ut som en fin tur :o)

Grattis med ny, fisk. Jeg liker maller, men grenmaller har jeg liksom aldri falt for. Syns de ser skumle ut, hehe.
sissimor
Leste i tråden til Bettina hvordan en skal hindre algeoppblomstring i kar med HMF-filter. Hun hadde fått tips fra Eddiedahl om følgende: Dekk til med noe lystett, slik at det stillestående vannet inni filteret ikke bilr utsatt for lys!


*må inn og lese i bettinas tråd*
sissimor
Jeg kom hjem med tre røde grenmaller, kjøpt helt på impuls. Hvor skal de bo da tro? Hm...


Husker du navnet på disse? Jeg synes også grenmaller er litt morsomme og sønnen min har veldig lyst på.
Vurderte å kjøpe noen av disse jeg også.
Kan det være Rineloricaria sp. L010A / Hemiloricaria sp. L010a?
Jeg tror du har helt rett Blippblopp; det ligner veldig på den! De ble solgt som"rød grenmalle", uten nærmere info, så jeg var forberedt på skikkelig detektivarbeid. Supert at noen gjorde det for meg ;D

Og så må jeg bare si at små coryer på dafniejakt må være noe av det søteste som fins! Helt vidunderlig, og en kan bli sittende i hele evigheten og bare se på dem ;D

De to små habrosusene mine er forresten helt spinnville, og surrer rundt på glasset sammen. Men så heldig at det er en av hvert kjønn kan jeg da umulig være...
oi de grenmallene var litt spesielle ja! og idag har jeg sendt avgårde plantene til deg, så håper vi de ikke fryser så fælt på turen nedover
Da er det på tide å finne senga, etter en helt rævva dag formmessig. Visste jo at det ble sånn etter Hitraturen i går, men det var alikevel værdt det. Noe må en jo få oppleve selv om en er syk...

Har selvfølgelig nesten ikke fått gjordt noe av det jeg ville i dag, men bakgrunnen er ihvertfall montert i Kjøkkenøya, og ramma er grunnet. Må jo forte meg litt, for det står masse planter og venter. Er tungt når evnen ikke på noen måte følger viljen, men en dag skal jeg våkne opplagt! Håper bare det blir snart...
Akkurat det kan jeg skrive under på, selv om jeg er evneveik av helt annen (og mye enklere) årsak! Blir helt oppgitt av og til, men det kommer en ny dag i morgen! Det får ta den tiden det tar bare, slite seg helt tom er jo bare dumt. Selv om det er tungt med sånn somling for Duracellkaniner :o)
For noen skjønne grenmaller Jeg synes alle de der er så snodige, ikke pene likosom, men så rare at man bare må glane læll.

Du får skrike ut om det er noe du trenger hjelp til og orker å få folk i hus samtidig. Jeg har sotti alene på hybel med ME uten hjelp og det var ikke noe tess, så jeg låner gjerne en hånd for at verden skal fortsette framover på din ende.
Takker så mye for støtten, og en dag kan det hende jeg tar deg på ordet Siande

Har fått ryddet litt på kjøkkenet i dag, slik at det ser beboelig ut igjen, og Kjøkkenøya passer godt inn nå som ramma er hvit syns jeg. Har også ei ekstra plate under karet, slik at vekten blir godt fordelt på ramma til bordet.
[External Image]
Og så prøvde jeg å ta et bilde av stjernedanio-ynglene igjen. De grå skyggene er altså yngel...
[External Image]
karet ble kjempefint med hvit ramme! Hva slags maling/lakk brukte du?
Har en følelse av at dette karet kommer til å se fantastisk ut når det er ferdig, så kreativ og flink som du er
Bruker bare vanlig akrylmaling, og grunning. Det er jo på utsiden av karet, så regner med at det skal gå bra. Burde selvfølgelig vært spraylakkert, men det krever masse maskering og utearbeid, og det orket jeg bare virkelig ikke styre med...
Veldig spent på hvordan det blir seende ut! den bakgrunnen var stilig! Åhh så nyskjerig, hihi
Plantene kom i dag Grapejuice, og du tulla ikke da du sa det var en del sverdplanter! ;D

Hadde en koselig kveld på akvarieklubben, og kom hjem med litt "snacks". Terje (Tropefisk) hadde med rubintetra til meg. 2 var i dårlig form, men de 14 andre ser ut til å være friske og fine. Kommer rett fra leverandør, så man kan jo ikke forvente annet egentlig...

Ellers kom jeg hjem med 6 gule reker (forhåndsbestilt), litt fôr (Novo-tabs og Novo-prawn), to store biter kork og Ph/Kh + (fulgte med Gh-salt på samme objektet). Vet ikke når jeg får bruk for korken egentlig, men den var jo nesten gratis. Ph/Kh+ kan forhåpentligvis hjelpe meg med å holde disse verdiene høye nok i karene med levendefødere...
Så flott! Haha, ja får håpe de gror bedre hos deg enn hos meg.
Vil korkplater gjøre noe med vannverdien? Ser for meg at de råtner fort, men de gjør kanskje ikke det?
Sissimor
Takker så mye for støtten, og en dag kan det hende jeg tar deg på ordet Siande ;)
Det håper jeg virkelig du gjør

Kork skal ikke påvirke vannverdiene noe særlig så vidt jeg vet, og de varer leeenge (derfor de brukes for å tette flasker med væske i, de tåler det bedre enn treverk). Jeg har sett dem som bakgrunn noen steder, og skal du ikke ha den selv så kjøper jeg den gjerne av deg, sissimor
Da er kjøkkenøya full av sand og vann, og ellers omtrent alt det går an å fylle et kar med. Blir veldig spennende å se hvordan det ser ut når tåka har lagt seg...

Tok en liten kick-start med den ene svampen fra Poteten, for filteret der klaget litt. Og så gav jeg diverse plantenæring. Håper virkelig at alt skal funke...
[External Image]
Har jo hatt alle ledige røtter liggende i vann for sikkerhetsskyld ei god stund, men endte opp med å bruke bare halvparten. Resten ble plassert i Ungdomsklubben inntil videre, så der er det ganske fult nå kan ern si! Alle røttene er velbrukte, så håper Ph ikke daler enda mer nå.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap