Mona's lille akvarierom - DEL 2 (side 59)

Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=Black_Flys] Trapper du ned?


Ja.

What?

Nei!

Hvorfor?
Erik Silgjerd
[QUOTE=mona o][QUOTE=Black_Flys] Trapper du ned?


Ja.

What?

Nei!

Hvorfor?


Samme tenker jeg!
Plussmedlem
Du må nesten fortelle litt mer om nedtrappingen din altså, Mona.. Men jeg skjønner meget godt at så mange kar kan være stressende, bare så det er sagt..

Men er det ikke i 85-litringsene du har ganske mange coryarter?
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skrive noe mer i denne tråden. Hadde bare tenkt å la den dø ut i det stille, uten noe mer.

Jeg har ikke vært innlogget på AF annet enn for å oppdatere annonsene mine de siste to til tre ukene. Jeg har ikke lest annet enn de innleggene jeg får email om at har kommet i min personlige akvarietråd. Ikke et eneste innlegg ellers.

Det er lite eller ingenting som frister lenger i akvariehobbyen. Jeg er lei av å bli beskrevet så ille av fremmede og utskjelt etter noter her på AF. Selv om 99% av innleggene jeg har skrevet er hjelpsomme, er det den siste prosenten visse medlemmer her har sett . Jeg følte det var blodhunder på sporet etter blod, lynsjestemning og det som verre var ved den siste episoden.

Jeg skrev ingenting, forsvarte meg ikke, for jeg gadd rett og slett ikke. Alt bare forsterket følelsen som har bygget seg opp over de siste månedene. Jeg er helt og fullstendig lei. I overskuelig fremtid ser jeg ikke noen lyst til å delta aktivt på forumet mer. Mulig jeg vil gå inn og skrive et enkelt innlegg i min egen personlige akvarietråd en sjelden gang, men ikke noe mer.

Jeg leser ingenting, skriver ingenting, på forumet ellers. Helt kuttet det ut. Jeg vil ikke mer!

Jeg har bestemt meg. Jeg kutter ut forumlivet her på AF (og NA) så godt som helt, og jeg trapper ned på akvariehobbyen hjemme. Nå har jeg lagt ut den doble 6 x 85 liters reolen, og har solgt de fleste av fiskene i den. De jeg ikke har solgt, omplasserer jeg i andre kar inntil jeg vet hva jeg vil gjøre med dem.
Noen få arter vil jeg beholde. De blir her, for de er mine yndlinger. Jeg beholder Corydoras adolfoi, Corydoras Green Laser, Corydoras eques, C121 og Corydoras condiscipulus. Det er alt jeg vet sikkert, alt annet står helt åpent.

Etterhvert vil jeg også selge reolen med 2 x 160 liter. Men først må jeg vente til beboerne i det øverste karet er gamle nok til å selges, da det er ca 150 ungfisk (eller mer) oppi det: C121, Corydoras condiscipulus og Green Laser. CC yngelen blir solgt neste måned, de er store nok snart. De andre venter jeg med, vil fôre dem opp lenger først, siden CC yngelen er så grådige på mat så tar de nesten all maten alene.

I nederste kar i 160 liters reolen har jeg C. oiapoquensis. De har jeg ikke helt bestemt meg enda for om jeg skal beholde eller selge. Jeg kan omplassere dem til en av 98 literne, sånn at 160 liters-reolen kan selges når ungfiskene er ute.

Dette innlegget er ment som en forklaring til de som har fulgt tråden over flere år. Tross alt har jeg holdt på i snart 4 år.... føler at jeg nesten må forklare hvorfor det sjelden vil skje noe mer her.
Stor forståelse.
Føler med deg og skjønner deg godt.
Slik er misunnelse og bedrevitere på nettet. De angriper folk for å ha noe å gjøre, uten å tenke på konsekvensene. Er bare å lese under alle artikler hos nettavisene.
Alt blir hakket og pirket på.

Stå på videre Mona.
Du har delt din kunnskap med de fleste av oss her inne.
Og du er vel den største grunnen til at Corydoras har blitt en slik en kjær fisk for de aller fleste.

Håper du får høsten til å få igjen gløden og gleden med å hjelpe oss "nybegynnere" igjen.

Espen
Hei Mona O
Jeg synes det er særdeles leit at du nå gir deg her på AF og at årsaken er mobbing fra enkelte medlemmer. Du har vært skarp i kanten noen ganger, men ikke mer enn det som må tåles når man på tross av all tilgjengelig informasjon, ikke minst gitt av nettopp deg, og råd i sin alminnelighet nærmest insisterer på å gjøre feil. Mange nye og kommende akvarister vet ikke hva de vil miste, men vi som har vært i startfasen ett eller et par år, og for den saks skyld også de mer erfarne, kommer til å savne både kunnskapen din, erfaringene som du villig vekk deler med oss og også bildene dine.
Jeg har abonnert å på tråden din siden jeg første gang googlet meg fram til AF. Har vel ikke kommentert mye, fordi jeg ikke har følt at jeg har noe særlig å meddele, før i det aller siste. Det kan jeg angre på nå. Dersom jeg, og mange av de hele 3706 unike brukerne som har sett tråden din, hadde kommet med sine positive kommentarer underveis, hadde det kanskje motvirket det du nå har opplevd. Når dette er sagt, vil jeg også si at jeg har vært urolig for at din taushet skulle være på grunn av alvorlige helseplager eller tilsvarende alvorlige forhold i den nære familien. I savnet, som altså allerede er der, er det en trøst at så ikke er tilfellet. Måtte du etter en pause finne at du har lyst til å glede nye og ikke fullt så nye akvarister igjen. Jeg ville i så fall være en av de sistnevnte.

Mange hilsener og gode ønsker fra ”530”
Sigmund Hansen
Trist for AF og meg, men sikkert bra for deg og dine.
Kos deg som "basic" akvarist og nå får du masse ekstra tid til å kose deg med fiskene (eller noe annet).
Jeg håper engasjementet ditt kommer tilbake til det offentlige rom en eller annen gang.
Kjære Mona, dette gjør meg trist å høre! Jeg har ikke vært så mye her i det siste; sommer, skolestart og dertil travle dager har vært årsaken til det. Når jeg nå skjønner at du har valgt å trekke deg ut av AF, gjør det meg oppriktig lei meg. Jeg brukte påska på å lese hele din personlige tråd på NA, og det inspirerte og lærte meg utrolig mye. Jeg er jo også så heldig at jeg har 10 flotte og sjarmerende Corydoras Adolfoi av ditt oppdrett gående i akvariet mitt.

Jeg håper at du etter en pause igjen vil finne inspirasjon til å glede oss med dine erfaringer og din kunnskap, Mona!

Vennlig hilsen Solveig
Har vært der du er akkurat nå Mona, og vet hvordan det er. Du vil med stor sikkerhet få mange innlegg her som støtter deg, folk som takker deg for alt du har gjort for Akvaforum, takke for flotte svar/hjelp, takk fra alle som har corydoras som kommer fra dine oppdrett etc etc. Akkurat dette fikk jeg også og spurte meg selv om jeg hadde noe å tilføye AF. Alle svar og kommentarer gjore at jeg ga meg selv ja som svar og jeg bygget opp selvtillitt og mot igjen til å fortsette. Jeg for min del angrer ikke på det. Har ved flere anledninger møtt deg og hatt æren av å ha med corygrupper hjem igjen fra deg. Du er sjarmerende, snill og liker å dele av deg selv. Har skrytt av deg mer enn en gang Mona, og kommer til å fortsette med det, da du fortjener det. Vi er litt rare vi mennesker, med meg selv som et PRAKT EKSEMPLAR.... Jeg kan få 99% gode tilbake meldinger, men det er den siste % som ofte river meg ned fra min stolthet og trygghet. Men det gjelder å ikke gi opp og holde motet oppe. Til slutt en oppmuntring til deg Mona.... Corydoras er pr i dag en velkjent fisk i Norge, uten tvil, og du er en stor årsak til det. Din iver etter å opplyse, videreføre og dele av deg selv selv..... coryene kunne ikke fått en bedre ambassadør!!!

Takk Mona

Leif
Dette var trist lesing Mona, skjønner godt at du blir lei og oppgitt av dårlig forumsoppførsel.

Du har vært til stor innspirasjon for meg og jeg har lært utrolig mye av dine innlegg.

Lykke til og håper du ombestemmer deg etter en velfortjent vil og kommer med flere gode råd etter en stund.

Hilsen Tom Andrè.
Leit å høre at du skal trappe ned. Du har vært en inspirasjonskilde, og jeg er en av de mange som har lest omtrent alt du har skrevet. Tusen takk for at du fikk øynene mine opp for de nydelige fiskene corydoras. Intet akvarium er komplett uten en stim bartefjes på bunnen, selvfølgelig på sand ;o)

Har veldig lyst på den reolen din, men vet ikke om jeg får plass der jeg skal flytte enda. MÅ måle og styre litt først. OG mine 6 green laser trenger flere venner, vil gjerne kjøpe 6 grønne hos deg når den tid kommer.

Er man lei, så er man lei. Da hjelper det å kutte ut i en periode. Håper du får lyst til å komme tilbake til AF etterhvert :o)
Plussmedlem
mona o
Selv om 99% av innleggene jeg har skrevet er hjelpsomme, er det den siste prosenten visse medlemmer her har sett . Jeg følte det var blodhunder på sporet etter blod, lynsjestemning og det som verre var ved den siste episoden.

Disse medlemmene er kun en promille av AF, regner jeg med.
De aller fleste av oss setter pris på innleggene dine på forumet.

Foreslår at du beholder reolen. Den kan sikkert stå tom til du får lyst igjen
Hei mona!
Hei! Har ikke skrevet ofte, men lest og lest, og du har lært oss alle utrolig mye om de små bartefjesene, så jeg tror jeg snakker for alle når jeg sier at jeg ble trist av å lese at du kutter ut AF og NA grunnet dårlig behandling av andre på forumet og trapper ned med akvariene. Håper du kommer tilbake en gang, vi kommer til å savne deg, Mona!

Vennlig hilsen Mats Henrik O. Hansen
Plussmedlem
Trist å høre, mildt sagt.
Det jeg leste fra deg nå, trodde jeg nesten ikke at kunne være sant, men forstår det nå, og jeg forstår deg og din situasjon meget godt, Mona. Det er veldig dumt at andre skal ha det så moro med å trykke ned andre, noe de sikkert vil angre på når de ser at en person trapper så kraftig ned pga. det. Men du skal vite at du har gjort utrolig mye for utrolig mange når det gjelder corydoras. Du har gitt nye corydoraselskere lærdom, lærdom som de aldri vil glemme.

Jeg har selv ingen problem med å innrømme, at det var du som vekte min ganske nye interesse for corydoras, og med den interessen har jeg planer om en egen reol kun til corydoras.

Jeg sier som veldig mange andre har sagt her nå; håper interessen vil våkne igjen hos deg, om ikke så veldig lenge. Du vil 120% sikkert bli et stort savn her på forumet, det er jeg IKKE alene om å mene, det vet jeg. Vil også benytte sjansen nå til å takke for all hjelp i tråder jeg har startet, osv..

Lykke til videre!



- Anders.
Trist lesning Mona,

Nå er vel ikke jeg blant dem som er mest aktive på skrivefronten her på forumet, men jeg leser ganske mye og får jo med meg en god del av det som foregår her inne.

Til de av dere kjøtthuer som ikke takler Mona sitt engasjement og skrive glede her på forumet, selv om den kansje har vært litt krass av og til er det bare en ting å si,

SJERP DERE og gå litt inn i dere selv.

Denne dama har gjort mye mer for forumet enn dere alle til sammen.


Håper du får en ny giv Mona og att du snart er tilbake.
Veldig trist :_(
Når du slutter føles det ut som at en liten del av forumet forsvinner, Håper du kommer tilbake en gang



Mvh Håkon
Inaktiv bruker
Loomis
[QUOTE=mona o]Selv om 99% av innleggene jeg har skrevet er hjelpsomme, er det den siste prosenten visse medlemmer her har sett . Jeg følte det var blodhunder på sporet etter blod, lynsjestemning og det som verre var ved den siste episoden.

Disse medlemmene er kun en promille av AF, regner jeg med.
De aller fleste av oss setter pris på innleggene dine på forumet.

Foreslår at du beholder reolen. Den kan sikkert stå tom til du får lyst igjen
Akkurat det som Mona sier over her ble min mor også utsatt for. Det er helt forferdelig at slike folk skal ødelegge gleden ved å drive på med det disse to drev med. Min mor er ikke her mer og det er veldig synd for Af mistet også der en ressursperson på det ho drev med her inne. Så det at Mona også slutter er en katastrofe for AF og NA. Når noen blir så til de grader angrepet bør vi andre akvarister støtte den personen fullt og helt og ikke tie stille for da føler man seg helt alene og da kommer følelsen av at nå gir jeg opp. Så de som driver lynsjesteming bør på hue og rævva ut av forumet. Mona jeg håper du kommer tilbake.
Huffameg, Mona. Du er blant de superaktive her inne, og det synes allerede på nye innlegg at du har mistet motet. Synd for AF, synd for oss som leser innleggene dine uten å gi all verden av tilbakemelding, og fryktelig synd for alle de som nå har 0 svar på spørsmålene sine. Har ikke holdt på så lenge, men jeg kjenner følelsen av "åh, nei, orker jeg, det er da krig nok i verden" og klikk på tilbakeknappen uten å poste...

Lykke til uansett hva du nå velger å brenne for, takk for mye god hjelp, og så håper jeg trollene får sol på seg!
Til Mona!
Nå ble jeg virkelig lei meg. Jeg har fulgt med i tråden din siden jeg fant dette forumet for litt over 3 år siden, og den har vært en kilde til inspirasjon og kunnskap for meg i den nye hobbyen min, som jeg hadde minimal kunnskap om.

Det tok ikke lang tid før jeg la merke til at svarene dine til nybegynnere og andre inneholdt pålitelig informasjon. Du har hele tiden vært tilstede på forumet, og øst ut av din kunnskap til oss mer eller mindre hjelpeløse nybegynnere. Jeg har lært veldig mye av svar som du har gitt andre, siden jeg ikke er av de som har størst skrivekløe, og har derfor for det meste brukt søkefunksjonen her på forumet når jeg har trengt hjelp.

Du har holdt ut utrolig lenge, bare en virkelig ildsjel orker å gi råd om de samme problemene omigjen og omigjen til stadig nye brukere. Du har hjulpet veldig mange nybegynnere med stor tålmodighet og velvilje, og de aller aller fleste har vist takknemlighet for de svarene de har fått. Etter min mening har du gitt forfriskende ærlige svar til noen, men det har vært til personer som har utvist tydelig lærevegring og ikke har vært mottagelig for den informasjon de spør etter, og som i de fleste tilfeller ikke er nybegynnere heller.

Dessverre er det slik på nettfora, at enkelte vrir og vrenger på alt som skrives, og bare gjørs på å ta opp alt i verste mening. Og når èn begynner, har du snart et helt kobbel med blodhunder etter deg.
Du får ikke lov lil å la slikt gå innpå deg. Ta deg en god hvil og kos deg med hobbyen din!

Alt i alt: Jeg kommer til å savne deg under fraværet, som jeg håper ikke blir altfor langt. Takk for all den kunnskapen du til nå har delt ut til oss!

Venlig hilsen Tove

PS. Jeg har ikke blitt bitt av corydorasbasillen, men det kommer av at det er fullt som det er i akvariene mine.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap