Lindas (& Oves) planter og fisk og sånt (side 59)

Takk Sissimor, ble helt sjokkert da kalenderen pep, er det bare to år siden? Skrev liste over "hovedfisk" som fortjener førsteplassen i hvert sitt kar og kom til syv. Minst. Det er ikke fire meter under taket i Hobøl, så vi finne på noe lurt. Blir sikkert lettere når vi har alle delene i hus og kan røre litt rundt med tomme reoler :o)
Linda W
alt er egentlig Ritas skyld som har tatt så lekre bilder av dem, uansett hvor mye jeg blar er det den vakreste jeg har funnet. Ikke engang C142 slår dem!


Det der er faktisk bare en hyggelig ting å bli beskyldt for )) Bare vent til du får dem i hus, du blir garantert fascinert av dem! Flotte farger og ikke minst uredde (ihvertfall våre), jeg kan stå med nesen helt opp i glasset og de viker ikke en tomme, men fortsetter med sitt

Har du prøvd Schego luftpumpene, jeg har en slik gjennomsiktig sak av det merket på kjøkkenbenken og den lager ikke mye lyd

Glemte helt å skrive gratulerer med toårsdagen, jeg har ikke stort lengre fartstid jeg heller (hvis man ser bort fra fiskesuppeakvarieholdet på 80-tallet) ))

Skål, jeg tar meg en Tuborg i dag jeg
Skål Rita! Ser jo at vi ble medlem samme året, selv om det er i hver sin ende av det. Da er det kanskje håp likevel da ;o)

SCHEGO Membrane pump -M2K3- er på vei fra Tyskland i dette øyeblikk, den er kraftig nok til å drifte mer enn en ting tror jeg. Sissimor sier den er stille hun også, og Elisabeth har gitt klar beskjed om at jeg ikke får forlate huset for mer enn noen timer uten at en sånn henger i taket og sørger for backupsirkulasjon i alle kar, hun unner ingen å lide samme skjebne som henne. Komme hjem fra ferie til total utslettelse av hele livsverket unner jeg ingen jeg heller, så jeg tro til :o)
Den stilleste luftpumpa jeg har er merkelig nok en billig sak jeg kjøpte på midten av 90-tallet! Det var den tiden jeg absolutt ikke hadde peiling, og trodde at luftpumpe var et absolutt must. Det er en Tetra Whisper-ett-eller-annet. En liten, kjekk sak, som for tiden brukes som lufttilførsel til skummeren min. De få gangene jeg har vært nødt til å ha en luftpumpe på soverommet, har denne lille saken vært løsningen.

Den aller beste luftpumpa jeg har, er en Maxima (husker ikke modellen - den har to utganger). Snakker om driftsikker sak! Den har nå gått uten stans i 4-5 år, hvis jeg husker riktig. Jeg ikke vært borti noen pumpe som har greid å stå fullstendig uten stopp i så lang tid. Og den er ganske tungt belastet også, siden jeg har fordelere som fordeler luften ut til 7 forskjellige slanger, og som er ganske så tunge å pushe luft igjennom. Jeg kjøpte den fordi den var ganske rimelig - jeg lurer faktisk på om den var på tilbud akkurat da. Du kan justere hvor mye luft du vil den skal pumpe. Jeg har aldri angret på det kjøpet. Måtte den bare vare i 4-5 år til!
Dette med backup-sirkulasjon må du fortelle mer om Linda, for her er det noe jeg ikke har fått med meg...??? *Prøver forvirret å høre noen bjeller, men nei...*
Plussmedlem
Elisabeth kjører/skal kjøre en kompressor, som gir lufttilførsel i alle kar, på en annen kurs enn det filterene går på.... Om da en kurs skulle falle ut så har ho backup slik at karene ikke står helt uten noe som helst..
Gratulere så masse med 2 års dagen!!
*Bursdags-klem*

-Kamilla-
Tilbake fra hyggelig besøk hos Elisabeth og de skjønne men ganske fremmedsky kattene. Det var akvarierommet sitt det! Jeg falt nok litt ut av samtalen innimellom, satt rett overfor et kar med førti små barterister av det edlere slaget. Ble ikke mindre begeistret for dem av det kan man trygt si...

Ove var med for å bære akvarier, han falt helt pladask for C. adolfoi. Nå håper jeg veldig at noen av akvariene er tette, for det kommer en gruppe sånne i hus også forstår jeg. Hun hadde mye rart og vakkert i karene, alt for mye til å huske stort nå, det ble ganske mange inntrykk, og en liten Main Coonfrøken lot seg til slutt bedåre av Ove. Men japan blue og full red endlere rykket høyere opp på ønskelista. Rommet hennes blir enda flottere når alt er oppe og går, femten 160-litere etter hverandre på en vegg! Og tettpakket med andre kar på de andre! Hadde ikke fått gjort en ting noe annet sted jeg...

Blir spennende å se om jeg får orden på karene, og hvilken tilstand de er i etter en sommerferie og stormfull høst på en gårdsplass. Drar inn ett om gangen for storskrubb og skrap. Kanskje jeg skulle ta inn bare ett i kveld? Det kan jeg sette på møbelhund et sted i smug, og rengjøre AmTopen i morgen, da kan det gå en hel haug blåmatter i Salmi og filtergjørme hvis jeg har et kraftig powerhead ett eller annet sted...
Linda W
Kanskje jeg skulle ta inn bare ett i kveld? Det kan jeg sette på møbelhund et sted i smug, og rengjøre AmTopen i morgen, da kan det gå en hel haug blåmatter i Salmi og filtergjørme hvis jeg har et kraftig powerhead ett eller annet sted...


Det synes jeg høres ut som en veldig god idè, sparer masse tid!
Adolfoi er flotte, de står på min ønskeliste også
Plussmedlem
Her blir det spennende å følge med nå, altså! Og nå får du tak i eques også... gratulerer så mye!
Nesten litt misunnelig her jeg sitter med mine stusselige 5 akvarier og ser/leser rundt omkring at akvariene bare drøsser fra himmelen for alle andre for tiden, men...

Og adolfoi må du jo ha, selvfølgelig. Tror du bør kjøpe en litt stor gruppe, min erfaring er at hvis de går bare noen få i artskar er de veldig sky. Og så flotte Corydoras vil man jo se litt til!
Gleder meg veldig til å følge med på utviklinga framover nå! Og gleder meg enda mer til den dagen jeg blir i form til å komme på besøk ;D
Så spennende dette blir og følge med på.

Følger med på hva som skjer her uansett da.

Jeg fikk forresten en hel haug yngel natt til i går.
Så får en del og henge fingrene i fremver
Ove tømte bilen, jeg holdt å i hele natt for å få fri stue, det varte ikke så lenge vil jeg si. Litt billedspam, først fotografisk bevis for at forverten tar sin oppgave særdeles alvorlig, tåka er småtterister som har vaset ut malletabletter i vannet. Legg merke til viltfangede gamlefar Rolf eller Robert eller hva det var borti høyre hjørne, han danser absolutt hele tiden og er jo bare til å spise opp!

Fantastisk fin størrelse på disse karene da, det ser man jo ikke før man får dem i hus. Må få fire i høyden tror jeg...

Tatt på skeiva med mobil og skjelvende hånd, det er ikke hver dag man ser 40 C eques F1 vimse rundt i matfatet
[External Image]

Kar som har lekt i gjørma uten gummibukse!
[External Image]

Er litt spent på tilstanden når det verste er vasket bort, er jo ikke spesielt begeistret for riper i glasset...
[External Image]

Lurer på hva pandaene mener om utsikten når de står opp...
[External Image]
40 Eques......... ,har dere virkelig fått såååå mange i hus og skal dere ha alle sammen alene ?????
Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
40 Eques......... ,har dere virkelig fått såååå mange i hus og skal dere ha alle sammen alene ?????


Som jeg har forstått det tok hun vel det bildet hos Elisabeth når karene ble hentet?
Gratulere med mange kar i hus :0) Forstår at det er mange planer for disse ;0)
Gleder meg til å følge deg videre!!

-Kamilla-
Sølvi Gullaksen
40 Eques......... ,har dere virkelig fått såååå mange i hus og skal dere ha alle sammen alene ?????


Anders har helt rett, dette er gruppa fra Skotland som går hos Elisabeth, Rita skal vel ha halvparten hjem etterhvert. Jeg venter på en bitteliten viltfanget gjeng som kommer torsdag, Elisabeth skal ta vare på dem også, hun er jo så grei!
Så bra med mange kar og neida, jeg er overhodet ikke misunnelig altså

Lykke til både med jobben med å få det ferdig og med å planlegge innredning og fisk. Det er jo en stor del av moroa.

Lurer på om Ove ante hva han satte igang da han bar inn den store juvelen på fødselsdagen din?
Han hadde nok ikke den aller minste lille ide, men han kan skylde seg helt selv. Sa nemlig fast og bestemt "Nei!" for to år siden da 160-literen ble innkjøpt. Klarer aldri å motstå to par bedende blå øyne, så da gikk det som det gikk. Og jeg ante ingenting om Juwelen. Og han er med på auksjon og byr på alt mulig rart, og de må jo ha et sted å bo, mollyer og caudimaculatus og sverddragere og snegler og jeg vet ikke hva. Siste auksjon var jeg alene på så jeg kan ikke skylde på ham for de innkjøpene, men når det gjelder adolfoien var det han som sa "du må jo minst ha ti". Og så blunket de og vimset og gjorde seg lekre...

Utfordringen er at han nok synes akvarier er gøy og håper på et Botiakar, men 30-litersbøtter, slanger, bokser, skraper, håver, filtervatt, mosedotter i plastkrus, våte håndklær, laminat med oppoverskjøter, karantenekar på kjøkkenbenken, snegler og reker i utvannet, skjøteledninger med grufulle koblingsklyser, luftpumper som suser, for ikke å snakke om glassboller med mikromark og andre ufyseligheter kan han glatt styre seg for - du skulle sett ansiktet hans da Elisabeth sa det kom inn mikroorm, grindalsmark og "hoppetusser" hos Dahls! Tror jeg må ta en alvorlig rundvelv i kjelleren og finne et lite bortgjemt hjørne til slikt...
Linda W
men 30-litersbøtter, slanger, bokser, skraper, håver, filtervatt, mosedotter i plastkrus, våte håndklær, laminat med oppoverskjøter, karantenekar på kjøkkenbenken, snegler og reker i utvannet, skjøteledninger med grufulle koblingsklyser, luftpumper som suser, for ikke å snakke om glassboller med mikromark og andre ufyseligheter kan han glatt styre seg for

Det er en av de få fordelene med å være single. Her styrer jeg helt selv!
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Louis Helset
Reklame for plussmedlemskap