Davids våte verden (side 6)

David Gabrielsen
det nye kaltsaltvannsakvariumet som jeg sat opp i dag eller retere sakt jeg gjore det ret før jeg logget inn på akvaforum =:-D

Okey.. Hvordan har du tenkt og klare og holde det kaldt?? Det er jo ikke lett og holde vannet kaldt om sommeren vet du=)
Inaktiv bruker
jeg bor heldig vis nedig kjeleren =
jeg tror jeg skafer meg en kjølevifte til den jobben =
ps.fryseren er heler ikke så langt veke hihihi =
Hehe, lykke til. Er nok ikke så lett som du tror. Har du lest nok om det?
Inaktiv bruker
jeg elsker utfordringer =

ps.gleder meg til fredag for da er det siste dag før sommerferien og det blir avslapene med ferie:jeg her retåslet blit veldig skolelei jeg kjeder meg jo ver dag på skolen allika vel =
Inaktiv bruker
Jipi =:-D
det er første gang jeg har fåt frsvømeneynger på juvelciklide =
Inaktiv bruker
i dag har jeg mistet alle di frsvømeneynger på juvelsiklidene mine snufs det var herjuvels feil veder jeg på =;-C
Du må ta vekk hannen etter en stund.
Ellers spiser han dem.
Han lar dem neppe være til de er voksne.
Inaktiv bruker
Jipi endelig ansistrusyngeler =:-d
i deg så styrte jeg litt oppi 160 literen min og da fant jeg en hygelig overaskelse i akvariumet min nye ansistrushan hade klart å loke hoa inni hula si men den hoa klarte å å ta djekes ho hade klart å hope ut av akvariumet men jeg fik ho fort til bake i akvariumer i gjend =
Inaktiv bruker
Endelig sommerferie jipi =:-D
i går startet sommerferien min jipi jeg elsker skolefri og jeg hater skole hihihi =

med vennlig hilsen david gabrielsen =

Inaktiv bruker
nestegang juvelciklideparet mit leger egg skal jeg ta eggen vek fra dem sån at jeg klare å få oppdret på dem =
Inaktiv bruker
jeg komer til å jobbe for mamma og pappa i sommerferien og det gjør jeg for 20 kroner i timen og akurat nå er jeg fatig jeg har ikk så mange penger for tiden =
Inaktiv bruker
jeg komer til å start mine egne prosjekter i løpav sommerferien =
Inaktiv bruker
nå siter jeg å spiser goteri nam =
Herregud. Dette er et akvarieforum. Hvem er det som er interessert i hva du spiser???
Dette er jo Davids private blogg, og dette er tatt opp før. Folk skriver om hva de vil i bloggene, og det er frivillig å lese dem

Ha en fin lørdagskveld.
6) AkvaForum.no er et nettsted der akvariehobbyen står i sentrum. Når du skriver i forumet bes du holde deg til diskusjoner innenfor disse rammene. Emner utover dette kan tas opp i forumet "Off topic - diverse".

10) For mye utenomsnakk i en tråd er ikke ønskelig, respekter trådstarters tema og intensjon med tråden.

Men du kan "ta" meg på disse:

13) Unngå å svare på innlegg som irriterer deg, eller å svare i sinne.

Jeg er ikke irritert eller sint, men noen trenger flere tips enn andre.

14) Personlige angrep på andre medlemmer i forumet er ikke tillatt. Vær saklig i dine innlegg.

Jeg anngriper ikke David, men ber han tenke gjennom noen av de svært mange tipsene han allerede har fått.
Jeg har nettopp fylt min tråd med 1 1/2 side bare med innlegg om den nye katten min, uten at noen har påpekt at jeg er usaklig.

Den eneste grunnen til at du kommenterte her er fordi du ikke liker David. Hva med å prøve å være såpass voksen at du ikke mobber noen bare fordi du ikke liker dem, og heller lar være å lese tråden hans?

Jeg er ikke irritert eller sint, men noen trenger flere tips enn andre.

Måten du svarte på viste at du ikke prøvde å gi et tips. Du begynte med 'herregud' og avsluttet med 'ingen bryr seg'. Det er ikke et tips. Et tips ville vært å gi et forslag til forbedring.
Josti
10) For mye utenomsnakk i en tråd er ikke ønskelig, respekter trådstarters tema og intensjon med tråden.

Her står det jo at du skal respektere trådstarters intensjon med tråden! Og i dette tilfellet er det David.

Jeg ser stadig vekk poster i personlige tråder som ikke har noe med akvarier/fisk å gjøre - det er aldri noen som klager. Mvjnz har skrevet om sin nye (nydelige!) katt, jeg om jobben min og andre småting, osv. Så langt jeg har skjønt er det helt greit fordi det skjer i den personlige tråden og ikke i vilkårlige tråder på de andre underforumene.

Synes det sier mer om deg enn om David når du som snart 60 åring (dvs. godt voksen!) prøver å "stramme opp" en på 14 fordi han skrev en setning om at han spiste godteri (- på en lørdag).

Irriterer du deg så voldsomt over det David skriver i sin egen tråd - så la vær å lese den. Det er da ingen som tvinger noen som helst til å lese denne tråden - eller andre.

Beklager David Skal la dette ligge nå, men har sett det før også, godt voksne som tar for seg unge akvarister på en særledes ufin måte. Voksne forlanger respekt og høflighet av ungdommen, men feiler stort i å vise i ord og handling hva dette egentlig går ut på. Flaut er det.
Inaktiv bruker
jeg bare over ser di negativekometarene og jeg leser posetivekometarene og svarer di posetivekometarene =

ingen skade sjed her på meg jeg smiler posetivt =

ps.jeg komer til å snake mer om akvariumene mine på denver e tråden fremoi tid =
Jeg bør jo gi et svar.
Aksepterer fullt ut motinnleggene som kom til mine innlegg. Meningsutveksling er bra, og kanskje dere absolutt har mest rett.
Samtidig vil jeg beklage at jeg går litt hardt ut og vil helt klart justere på det.
Nå vil jeg la David ha tråden sin i fred. Men viktig å si til slutt:
Jeg kjenner David og han er en veldig snill og hyggelig kar. Så lykke til med tråden din videre David.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap