Kjetils foto og videotråd (side 6)

tender
He-he... Det finnes andre ord en "optimistisk" som slår meg sånn umiddelbart :)

Dette er vel et barnevennlig forum?:P he he
Dagens prosjekt ble å lage en bambusvegg til akvariet for å bryte litt opp i strømmene og bygge litt i høyden.

Resultatet og beskrivelse her

[External Image]
Takk for det
Her er akvariet sett forfra (med en idiotisk refleks av meg i bakgrunnen). Er ikke helt ferdig med dette ennå som dere ser, og flytter inn litt og litt fisk av gangen for å ikke overbelaste filteret, de som hadde det før meg hadde ikke så enormt mange fisk oppi

[External Image]
Litt fler bilder
Her er endelig bilde av babyancistrusene:
[External Image]
[External Image]

og en Corydoras Sterbai
[External Image]

huff, må virkelig slutte å ta bilder med videokameraet, de blir ufattelig dårlige på macronivå
Slemme scalarer
Jeg flytta noen godt voksne guppyyingel over i storakvariet i dag, og den ene scalaren trodde med en gang at de var mat. Heldigvis så det ut til at han ga opp etter en stund.
Får håpe de ikke er så slemme videre, men tviler :P
Scalare er veeeeldig glad i guppy-snacks Men de er jo ikke slemme av den grunn?
Nei, de er vel kanskje ikke det. Er jo god trening for småguppyene Ikke at de ikke får nok i det akvariet der, det er ganske mye strøm. Ikke mer enn at de klarer seg fint, men nok til at de ikke bare kan sitte å slappe av heller :P
Da var ny forumavatar på plass, en corydoras sterbai :P får håpe ikke Sanne blir sur for at jeg har lik fisk på bildet
Da var Europrisakvariet tømt og de siste fiskene flytta.
Det viser seg at mamma og pappa ancistrus der har fått 13 barn som har vokst opp
Scalarene er fortsatt slemme, og det så ut som at de likte ancistrusbabyer også. Måtte flytte dem midlertidig unna til ungene kom seg ned til gjemmestedene, men det så ut til at de ikke hadde noe særlig problem med å holde seg unna slemmingene. Får vel se om scalarene må flytte ut permanent.. var ikke klar over at de var så glad i de andre fiskene mine.
Fikk også flytta over masse stein og planter, samt alle corydorasene.
Den største av dem var ikke lett å fange, hun heter Susanne
pæhæ, fisken har likt navn som meg :p og hvorfor skulle jeg bli arg over at noen har bilde av samme fisketype som meg? tullebukk :p
Oj , det hadde jeg aldri gjetta Sanne :P Syns det var et passe navn på en søt corydorasdame hun er dobbelt så stor som alle de andre, så tror hun styrer flokken sin :P
tja, jeg er nesten dobbelt så stor som andre damer, så det passer jo der :p
Ikke det jeg mente da, tenkte mer på at hun er søt og stikker seg ut fra de andre
og der er det jo noe til felles
Så da var scalarene mine lagt ut for salg :P Vil ikke ha sånne slemme fisker oppi der, og tør ikke tenke på hva de vil gjøre når de blir større.
scalarer er digre matvrak, de vil prøve seg på alt som er smått nok :p

(ikke for det, venusene mine er og store matvrak. dog ikke store av størrelse :p)
Har skjønt det. De prøvde seg til og med på store pappaancistrusen min.. det var ikke så lurt av dem men. Nå fant jeg fram videokameraet for å filme, og da stakk alle fiskene og gjemte seg.. dårlig gjort.
typisk :p kameraet mitt går gjerne tomt for strøm når jeg minst trenger det :p
er forøvrig natta i karene mine nå uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap