Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 6)

Jeg har hatt Rineloricaria teffeana og Rineloricaria parva i 29 dager. Men han jeg kjøpte de av er også bruker her på AF. Han har hatt de siden mai.. Da var de omtrendt voksne. :-P
Sphynx
Jeg har en gruppe rødmunntetra som er 1 år gamle nå. De lever sikkert mye lengre (selv om det har falt ifra noen i det siste), men de var ikke på på listen :)

Da er de kommet på listen også. Takk skal du ha
Johanne B
Jeg har Indiske glassmaller som jeg kjøpte for to og et halvt år siden. En klovnepleco (Panaqolus maccus) og en sjokoladesebrapleco ( Hypancistrus debilittera) som jeg kjøpte for to år siden.

Tusen takk, da er de også på plass!
Per Kristian Pettersen
Har en Black Molly på 1/2 år. ser ingen hadde registrert den :) Mvh: PK

Takk, da er den på listen
Lille Havfruen
[QUOTE=Tante Astrid][QUOTE=Josef K]de eldste jeg har er praktbotiaene mine. de kjøpte jeg sammen med 660literakvariet som jeg kjøpte på Kilden sommeren 1998. de er fortsatt framme hele dagene og er utrolig aktive.

Wow, regnet meg fram til 11 år. De er kommet på listen
Jeg har en praktbotia som per i dag er 15 år!
Takk, da er den justert opp
Lille Havfruen
Har også rødmunntetra og neontetra som er 4-5 år gamle

Takk, da ble rødmunntetraen justert opp, men det var allerede en eldre neontetra registrert.
Ritus
Har molly på 3år lever forsatt

Takk, da har jeg justert opp den. (Regner med det var den vanlige mollyen du tenkte på.)
Palettcichlide, Pelvicachromis pulcher, 4 år gammel hunn. Hun er nå på sitt 5. mannfolk! En dame som det står respekt av på mange vis. Dette er denne som greide å jage vekk en 20 cm lang pleco. Jeg er meget stolt av henne!
NorthHawk
Jeg har hatt Rineloricaria teffeana og Rineloricaria parva i 29 dager. Men han jeg kjøpte de av er også bruker her på AF. Han har hatt de siden mai.. Da var de omtrendt voksne. :-P

Takk! Da er teffeana kommet på listen (la til litt siden maller blir sent voksne), men det er allerede eldre parva registrert.
Inger Anne
Palettcichlide, Pelvicachromis pulcher, 4 år gammel hunn. Hun er nå på sitt 5. mannfolk! En dame som det står respekt av på mange vis. Dette er denne som greide å jage vekk en 20 cm lang pleco. :-D Jeg er meget stolt av henne!

Skjønner godt at du er stolt av henne enten det er fordi hun sliter ut mannfolkene eller fordi hun er slik en tøff mamma
Har justert opp alderen på listen nå.
Plussmedlem
Bumper tråden med følgende:

Ser at Mikrogeophagus ramirezi kun står oppført med 10 mnd.

Jeg kjøpte et par hos Thor Dahl i mars 2007. Det viste seg å være en hann og en hunn. Litt irriterende så viste det seg etterhvert å være en slørvariant av sommerfuglciklide. Jeg er ikke noen stor tilhenger av slike...selv om den er fin likevel

Hunnen er dessverre død, men hannen lever i beste velgående. De var sikkert tre måneder gamle da jeg kjøpte dem. Du kan dermed notere 2 år 3 mnd på hannen.



Loomis
Bumper tråden med følgende: Ser at [I]Mikrogeophagus ramirezi [/I]kun står oppført med 10 mnd. Jeg kjøpte et par hos Thor Dahl i mars 2007. Det viste seg å være en hann og en hunn. Litt irriterende så viste det seg etterhvert å være en slørvariant av sommerfuglciklide. Jeg er ikke noen stor tilhenger av slike...selv om den er fin likevel ;) Hunnen er dessverre død, men hannen lever i beste velgående. De var sikkert tre måneder gamle da jeg kjøpte dem. Du kan dermed notere 2 år 3 mnd på hannen.

Tusen takk! Den er nå justert opp. Spørs om du etterhvert får mange forespørsler om hvilke forhold den har gått i for å bli så mye eldre enn de fleste andre av denne arten

Er enig at denne fisken er finest i den originale utgaven, men slørfinner er likevel forholdsvis uskyldig i sammenligning med en del andre endringer, som for eksempel ballongutgaven. Merkelig at det er slik behov for å "fikse" på en art som er en av de aller vakreste fra før.
Jeg fikk med en del gamle fisker med det nye akvariet mitt. bla. annet.

7 år gamle fembåndsbarber
4 år gamle Prinsessen av burundi
4 år gamle sebrafisk
6 år gammel ancitrus
mellom 4-6 år gammel prikket knurremalle

Sebrafiskene er døde da..
Christina Øverland
Jeg fikk med en del gamle fisker med det nye akvariet mitt. bla. annet. 7 år gamle fembåndsbarber 4 år gamle Prinsessen av burundi 4 år gamle sebrafisk 6 år gammel ancitrus mellom 4-6 år gammel prikket knurremalle Sebrafiskene er døde da..

Tusen takk for opplysningene Christina!
Da har jeg justert fembåndsbarben og føyd til Prinsessen av Burundi og den prikkete knurremallen.
Når det gjelder sebrafisk og ancistrus (om det er den vanlige oppdrettsvarianten) er det allerede noen som hadde registrert eldre eksemplarer.

Her (innlegg nr 1000) ligger listen. Om det er noen som har korrigeringer eller tilføyelser så post gjerne informasjonen i denne tråden her
Eg hadde noen endlers som eg hadde i 1/2 år. Men de var fullvoksne når eg kjøpte de på auksjon.
Melanochromis interruptus: 4 år
Labidochromis sp 'Hongi': 4 år
Labidochromis caeruleus `Golden`: 4 år
Maylandia callainos: 2 år
Nemo 321
Eg hadde noen endlers som eg hadde i 1/2 år. Men de var fullvoksne når eg kjøpte de på auksjon.

Takk Nemo!
Siden guppy er voksne rundt 3 måneder gamle så førte jeg de opp med 10 måneder. Håper du synes det var greit
Shiramor
Melanochromis interruptus: 4 år Labidochromis sp 'Hongi': 4 år Labidochromis caeruleus `Golden`: 4 år Maylandia callainos: 2 år

Tusen takk Shiramor Da skulle alle være på plass/oppdatert.
Inaktiv bruker
Neolamprologus multifasciatus 1 år
fayfay
Neolamprologus multifasciatus 1 år

Takk fayfay Da er den også på plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap