Tonje_r`s akvarier. (side 6)

Har du en norsk link til liquifry, hvor en kan lese litt om hva dette er, brukes og pris?
Dessverre har nok ikke link, leste om den er inne på AF. Slik eg har forstått det består den hovedsaklig av infusorer. Det er 2 forskjellige typer, en for eggleggende fisk og en for levendefødere. På flasken står det at en skal bruke 1 dråpe pr 4 liter vann 2-4 ganger pr døgn. Prisen eg betalte i dyrebutikk er 69kr for en flaske på 25ml.
Tonje_R
Dessverre har nok ikke link, leste om den er inne på AF. Slik eg har forstått det består den hovedsaklig av infusorer. Det er 2 forskjellige typer, en for eggleggende fisk og en for levendefødere. På flasken står det at en skal bruke 1 dråpe pr 4 liter vann 2-4 ganger pr døgn. Prisen eg betalte i dyrebutikk er 69kr for en flaske på 25ml.

Da skal jeg høre på "min" butikk etter dette. Må le litt her. Skrev for en time siden i tråden min at jeg ventet spent på egg på mine Apistogramma Cacatuoides, VF utgaven/F1. Går akkurat nå for å titte i karet deres som jeg har i et annet rom pga plassmangel på akvarierommet, og hva får jeg se..... JO EGG...... Det er en vidunderlig verden vi opererer med Tonje ;- =)
har man eplesnegler i samme kar som yngel får su samme effekt. Samt bruke spirualia (gidder ikke å sjekke om jeg skrev det riktig). micromark er også flott for. billig og enkelt.

god natt. hehe 13 timer på fylla å skrive er ikke enkelt.....
Vurderer å skaffe meg noen eplesnegler som renholdere i yngleakvariene. Det samler seg endel mat på bunnen som bare blir liggende.
Skiftet vann på knurregurami yngelet nettopp og såg at det var mye på bunnen, men tør ikke slamsuge skikkelig siden yngelet er så lite og er redd for at de blir med i dragsuget av heverten.
Mine søte små Aspidoras
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Enda flere[External Image]

[External Image]

[External Image]
Og litt annet

En av mine Peckoltia compta.
[External Image]
En til
[External Image]
Boraras maculatus
[External Image]
Tonje_R
Boraras maculatus [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/20038_101122210755_2.jpg[/IMG]

Den var fin Driver og ønsker meg en eller annen liten boraras, kanskje dette er en god kandidat!

Etter endret; sjekket basen og der er ikke bildene av denne fisken så god som ditt. Du må sende det inn til basen!
Skal sende det inn til basen er en artig liten uredd fisk dette her, lager ganske mye liv i akvariet selv om de er små. De kommer susende mot glasset vist du kikker inni akvariet
Ja ja, nytt kull med knurregurami yngel, ikke gale det Produktive disse små.
Måtte også investere i varmekolber til alle yngleakvariene i går, litt i kaldeste laget for de små. Glade fisk, men 1000kr mindre på konto. Hva gjør man ikke for sine små svømmende kjæledyr
Tonje_R
Ja ja, nytt kull med knurregurami yngel, ikke gale det:) Produktive disse små. Måtte også investere i varmekolber til alle yngleakvariene i går, litt i kaldeste laget for de små. Glade fisk, men 1000kr mindre på konto. Hva gjør man ikke for sine små svømmende kjæledyr:)

Ja, sånn er det; har man skaffet seg dyr, så gjør man alt man kan for dem ;D

Gratulerer med nytt kull
Er dine aspidoras mye framme? Jeg har 15 stk (tror jeg) som jeg aldri ser. Selv når det er mat ser jeg dem nesten ikke
Mine er fremme til en hver tid Suser opp, ned, frem og tilbake i akvariet. De finnes ikke sky i det hele tatt.
Synd at dine er så sky da, er ikke gøy å ha fisk som en ikke ser.
Tonje_R
Synd at dine er så sky da, er ikke gøy å ha fisk som en ikke ser.

Ja veldig synd for de er så fine. Når jeg oppdaget dem i butikken måtte jeg bare ha dem, de stimet rundt på en helt annen måte enn corydoras. Dette fortsatte de med når de kom i 450 litern min, stimet i mellomsjiktet som en lang tråd. Utrolig tøft å se på Men nå ser jeg så vidt snuta innerst under røttene..

La inn svar til deg ang vaillanti i min tråd forresten
Lisbeth
Er dine aspidoras mye framme? Jeg har 15 stk (tror jeg) som jeg aldri ser. Selv når det er mat ser jeg dem nesten ikke :(

Hei Lisbeth

Mine Aspidoras C125 er for det meste i fremre del av karet, stort sett hele tiden. I reolen har jeg et kar med en leiksgruppe på 15 stk og i karet ved siden av 13 større yngel som leveres til butikk i morgen, lørdag. Begge gruppene er overhodet ikke skye, men aktive i fronten og gjerne over vannflata ;- =)

Leiksgruppa kan jeg håndmate og koser gjerne med hånda når jeg holder på nede i karets bunn. Så skye kan en ikke si at dem er. Mine går i 120L kar, dine i en 450L om jeg husker rett. Kan kanskje bli litt stort og utrygt for dem, ikke vet jeg.

Leiksgruppen min har jeg hatt en stund nå og jeg var nr 2 i Norge som registrerte oppdrett på disse, noe som gjør meg litt ydmyk, litt stolt og veldig tøff i trynet, hehe. Disse er bare helt utrolig herlige og jeg mener det er trist at ikke flere får opp aua for denne flotte fiske typen.
Fant dene ene Betta albimarginata hannen min død i dag de eneste ytre skadene han hadde var bare litt nappede finner ellers ingenting spes. Må nesten reise på dyrebutikken i neste uke og kjøpe en til, da eg bare har en han til og er redd den ikke får tatt seg opp igjen etter han har hatt egg i munnen siden eg har så mange ho fisk.
Eller går det fint med knurregurami yngelet, men de vokser utrolig sakte i forhold til Betta yngelet. Allikevel om de får Liquifry 3 ganger om dagen.
Ja ja, da slipper eg å reise på dyrebutikken å kjøpe en ny B.albimarginata han, siden en av de som eg trodde var ho fisk plutselig har farget ut og det viser seg at det er en hann. Lurte en stund på om dette var en han, for den hadde en liten tynn stripe med hvitt på bukfinnen. Men nå han han vist sitt sanne jeg å fyker rundt i akvariet etter damene som har for tiden har for seg selv siden den andre hannen går i et av yngleakvariene med egg i munnen
Da blir det reolbygging i juleferien Det blir en 3x180liters reol.
Alt av bein og knuter blir bestilt på nettet. Er så heldig at vi har firkantrør i riktig dimensjon der eg jobber så de slipper eg å bestille. Litt billigere å få røret til innkjøpspris enn butikkpris
Da har akvariene til reolen begynt å komme i hus Det blir 3stk Wormak 160litere istedenfor 180liters Akvastabil. Skal ikke være lett å frakte akvarier når man kjører en mini Et akvarie er komt i hus, bare 2 turer til, til Åsane så har eg alle.
Blei litt fiskehandling når eg var i Bergen en tur i dag. 4stk Betta mandor og 4stk Sphaerichthys vaillanti. Blir nok flere vaillanti etter hvert
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap